Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrum 'n bass (track van mezelf)

Drum 'n bass (track van mezelf)

29 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#1
Deze mag naar muziek en uitgaan. :)
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#2
alcoholist zei:
Oom Klaas zei:
Zo werkt dat niet zomaar, de teksten die hier staan zou ik wel willen hebben delen.
Wat hier niet staat zal misschien ooit wel hier komen te staan, een deel in ieder geval met aan zekerheid grenzende kans.
Klik om te vergroten...

dit is een txt right?? want dat gaat te diep voor mij hahaha
doe je dit allang?
Klik om te vergroten...

Nee, ik probeerde wat uit te leggen.
Maar ik schrijf nu zo'n 5 jaar, de jaren daarvoor zijn niet noemenswaardig.
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Klinkt super vet hoor boy!!

Laat die Klaas maar praten want die is gewoon jaloers!!

Keep it up!!
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zeker wel een lekker trackie. Ik heb de track gehoord door Dynaudio bm5a speakers. Ik zou nog wat knutselen aan de snare, beetje eq-en en wat vetter maken met wat compressie. Bij 3:33 komt er fluitend space geluidje in, deze wat zachter maken door wat te eq-en, zodat het wat lekkerder in het gehoor ligt.

Ik dacht vroeger ook dat je beter met cubase muziek kon maken, maar ik heb tracks gehoord die net zo goed zijn als de cubase-tracks. Vroeger wel eens wat gemaakt met fruity, maar toen was fruity nog niet zo als nu.

Voor de rest, keep up the good work!
D
Dig_this_vibeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Thanks voor de reacties mensen!

En tripper, je hebt zeker gelijk wat betreft de snare, daar heb ik (vreemd genoeg) het minst aan gedaan, slechts een klein beetje equalizing. Ik neem 't mee als ik er weer aan ga sleutelen.
Mixen is sowieso nog niet m'n sterkste kant, doe 't ook over 30 jaar oude speakers van m'n pa, haha... geeft niet bepaald het juiste stereobeeld. Maar ben aan het sparen voor (waarschijnlijk) een KRK-setje, m'n budget is niet al te groot, maar hoor er vrij veel goede verhalen over.
D
Dig_this_vibeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Tof, welke MPD heb je? Ik heb de 24. Gebruik je reason enkel voor de MPD? Wat zijn anders de voordelen om FL samen met reason te gebruiken? Ben benieuwd. Heb 't namelijk nooit echt op Reason gehad, met name doordat 't gebruik van vsti's onmogelijk is, hoewel reason (4) best een leuke sound & pluginbank heeft geloof ik.
a
alcoholistLid
01-01-2024, 00:00
#7
Tripper zei:
Ik dacht vroeger ook dat je beter met cubase muziek kon maken, maar ik heb tracks gehoord die net zo goed zijn als de cubase-tracks. Vroeger wel eens wat gemaakt met fruity, maar toen was fruity nog niet zo als nu.
Klik om te vergroten...

cubase is eigenlijk meer voor als je gaat werken met echte instrumenten.
het is 1 grote mixer ,zo kan je het zien.
je kan ook met vsti's werken,maar dat gaat allemaal zo moeilijk.
fruity i.c.m. reason is het beste wat er is,zeker ook als je veel refils hebt in reason.
zijn er mensen die hier met fl en reason samenwerken??
met vista lukt dat namelijk niet,erg kut!! met vista kan je namelijk ook geen MPD aansluiten.
dan crasht je pc. back to xp ,i say.. ja ik kan ook rijmen klaas!
a
alcoholistLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dig_this_vibe zei:
Tof, welke MPD heb je? Ik heb de 24. Gebruik je reason enkel voor de MPD? Wat zijn anders de voordelen om FL samen met reason te gebruiken? Ben benieuwd. Heb 't namelijk nooit echt op Reason gehad, met name doordat 't gebruik van vsti's onmogelijk is, hoewel reason (4) best een leuke sound & pluginbank heeft geloof ik.
Klik om te vergroten...
ik heb ook mpd 24,
en werken met fl en reason samen, is het toppunt vind ik.
ik heb 2 cd's met refils. ik heb nu alle refils die op dit moment beschikbaar zijn.
het gebruik van vsti's plus oneindig veel reason sounds.
waarvan veel echte instrumenten. de mpd kan je inderdaad heerlijk gebruiken met de drumcomputer van reason,maar ik heb het helemaal niet op die drumcomputer,omdat alle kanalen van redrum op 1 master staan,zo kan je dus je drums niet appart masteren.
dus eigenlijk gebruik ik de mpd niet, soms wel wanneer ik is zin heb om wat simpels te maken met die redrumcomputer.
ik zou het is gaan proberen!,heb je wat te doen en het is leuk om dat allemaal uit te vogelen.
suc6
D
DubzLid
01-01-2024, 00:00
#9
Leuke track.

Mis alleen 1 ding: (sub)bas!

:rock:
a
afraidtechLid
01-01-2024, 00:00
#10
het is niet mijn genre (en ik heb er dan ook geen verstand van), maar ik vind het wel een lekker muziekje

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."