Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPowernoize

Powernoize

13 antwoorden
969 weergaven
18-5-2026
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ja ik ook :confused: Krijg niks te horen/zien?
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als ik aan noise denk, denk ik aan bands als Insect Warfare(Oudere werk), Thunderbolt etc.. Dit is iets anders neem ik aan?
O
OnderDeEikLid
01-01-2024, 00:00
#3
Powernoise is meer als "dansmuziek" en wat gerelateerd aan EBM en Industrial. Ook de lijn naar Industrial Hardcore wordt wel eens getrokken. Zo is Terrorfakt volgens mij nog aardig bekend in Industrial Hardcore kringen.

Thunderbolt is noiserock volgens mij en het oude werk van Insect Warfare ken ik niet, wel weet ik dat wat ik wel heb gehoord van hen Grindcore is.

Even wat powernoise/rhythmic noise voorbeeldjes:
http://www.myspace.com/terrorfakt
http://www.myspace.com/winterkaelteofficial
http://www.myspace.com/terrorfakt

______


en voorbeelden voor Noise, wat ik boeiender vind. Geen dansgeneuzel maar muren van geluid. Vooral textuur is belangrijk.

Merzbow

Guilty Connector + 1 van de leden van Incapacitants

en als we dan toch bezig zijn: Incapacitants


Zal eens kijken of ik binnenkort zelf een filmpje van mn eigen optreden in Tilburg van September op youtube kan zetten. Er stond er wel eentje online maar die kerel heeft em private gemaakt.
k
kotssmurfLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ofwel scheelt er iets aan mn boxen of mn computer, ofwel kan ik dit echt niet als muziek beschouwen! :)

Sorry
O
OnderDeEikLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hihi, niemand dwingt je daartoe :wink:
M
MokerLid
01-01-2024, 00:00
#6
het is ook geen muziek maar noise :P
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#7
OnderDeEik zei:
het oude werk van Insect Warfare ken ik niet, wel weet ik dat wat ik wel heb gehoord van hen Grindcore is.
Klik om te vergroten...

Het nieuwe werk van Insect Warfare bedoelde ik sorry, Oude albums zijn grindcore/power violence. http://www.myspace.com/insectwarfare Check het eerste nummer "Fuck Off part 1" als je het wilt horen. :P
O
OnderDeEikLid
01-01-2024, 00:00
#8
Moker zei:
het is ook geen muziek maar noise :P
Klik om te vergroten...

:beer:


Immo zei:
OnderDeEik zei:
het oude werk van Insect Warfare ken ik niet, wel weet ik dat wat ik wel heb gehoord van hen Grindcore is.
Klik om te vergroten...

Het nieuwe werk van Insect Warfare bedoelde ik sorry, Oude albums zijn grindcore/power violence. http://www.myspace.com/insectwarfare Check het eerste nummer "Fuck Off part 1" als je het wilt horen. :P
Klik om te vergroten...

Dat klinkt als een random bullshit nummer :tearsofjoy:
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Powernoise/rhythmic noise kan me soms wel bekoren, maar 'k luister het niet al te vaak eerlijk gezegd.

Ik heb wel m'n periodes gehad dat ik veel naar harsh noise luisterde. Masonna, Merzbow, maar veel verder dan die namen ben ik niet gekomen helaas.

Misschien eens wat meer van zoeken.

Olle
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#10
OnderDeEik zei:
Dat klinkt als een random bullshit nummer :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Tja ik vind het geweldig, Ieder zijn smaak I guess. :P
S
SyntheticDistortionLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik vind Powernoise eigenlijk moeilijk te verteren, het enige wat ik me kon bekoren was Noisuf-X. En Nachtmahr.
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#12
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1BnXkL3mw5Y[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xqIPPdZLKXg&feature=related[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DISrzMTwBAo[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-NbTcLXaVWk[/youtube]

ik vind het heerlijk :grin:
O
OnderDeEikLid
01-01-2024, 00:00
#13
Bedoel je nou het genre Powernoise/Rhythmic noise?
Ben zelf meer van de pure abstracte noise <3
Maak zelf trouwens ook noise :)

Fav. artiesten in Powernoise: Winterkälte, Tarmvred, This Morn' Omina (nouja... er zit op het latere werk een aardig tribal randje aan, maakt het alleen maar vetter)
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#14
nog nooit van gehoord...

show me!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."