Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2009 en haar (meest) grootse muzikale ontdekkingen

2009 en haar (meest) grootse muzikale ontdekkingen

12 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#1
Degene die het ware leven bezielt weet dat dit onder andere een eeuwig voortdurende zoektocht is. Een constant streven naar verlichting, verheldering en vervoering. Een manier om dit te bewerkstelligen is door middel van de vele briljante kunstschatten die de meesters van deze wereld ons blijven nalaten. Dit kan aan ons verschijnen in de vorm van bijvoorbeeld literatuur, poëzie of muziek. Dit topic richt zich vooral op deze laatstgenoemde. Wat is/zijn jouw meest grootse ontdekking(en) van 2009?

Welke muzikale gewaarwording wist je dit jaar het hardst bij je ballen te grijpen?

Voor mij was ook dit weer een jaar van ontelbare nieuwe toevoegingen aan mijn muziekcollectie, Ook 2009 kende voor mij weer vele momenten waar de Goddelijke hand van Orpheus Zelf mijn gehoor leek te strelen. Maar degene die voor mij duidelijk de kroon wist te spannen was zonder twijfel Marc Almond. En dan met name het album The Stars We Are.

Dit meesterlijke stukje creativiteit wist me verreweg het hardst te beroeren van allemaal, met haar verbazingwekkend dichte benadering van perfectie die op werkelijk alle vlakken behaald lijkt te worden. Het is eigenlijk een werk zonder minpunten, en zoiets weet mij altijd immens diep te treffen.

De sublieme momenten waar kunst het hoogst haalbare niveau lijkt te bereiken. Dit symboliseert voor mij eigenlijk de ware essentie van het leven. Want waarom genoegen nemen met minder, als er meer bestaat?

Waarom niet streven naar een constante opvulling van onze kostbare tijd met enkel het allerbeste wat deze wereld te bieden heeft? Ik heb nooit kunnen begrijpen waarom iemand zich aan zoiets schuldig zou maken, en dus is mijn bestaan zeer gericht op perfectie.

Ten alle tijde enkel hoogste beleving najagen van alles wat er op een positieve wijze te beleven val, waarom niet?

Op muzikaal gebied was het voor mij dus dit album waar dit het voornaamst leek te geschieden.

Hoe zit dat bij jou?

Welke ontdekking wist jou het meeste tot het besef te brengen dat je leeft?

En was dit het werk van de vele briljante geesten die deze wereld rijk is, of gaat het bij jou eerder over die ene negroïde verschijning op TMF?

Of is het toch vooral die ene beukplaat op Slam FM die je het meest is bijgebleven?

Wat het ook moge zijn. Dit is de plek om te vertellen over de beleving van jouw muzikale hoogtepunt(en) van 2009.
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoe gek en hoe ver Breakcore avonden niet kunnen verlopen.

:hearteyes:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#3


Een album dat mij weer verder liet denken op bijna ieder gebied wat betreft kunst. Porcupine Tree en vooral Steven Wilson brengt hiermee het woord "incident" ongeluk op een manier die ik nog niet eerder ben tegengekomen. De surreële kijk om de pracht achter zelfs de meest negatieve gebeurtenissen te vinden heeft me verrijkt.
Het kind zijn verbind hij door het album heen en brengt het in het midden op een hoogtepunt met een nummer dat titel heeft die nogal cliché is "Time Flies" maar een allesbehalve cliché nummer is. Hoe hij de dood en de jeugd met elkaar samenbrengt met hoogwaardige teksten en revolutionaire muziek, zoals altijd van Porcupine Tree, geeft mij meer dan genoeg reden om dit mijn ontdekking van 2009 te noemen.
Overigens komt hier nog bij dat bij de originele aanschaf 2 boeken zitten met geweldige foto series die ieder nummer ondersteunen. Foto's die precies aansluiten op iedere emotie in het nummer, echt een geweldige prestatie en mooi kunstwerk.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#4


Veel te veel om op te noemen eigenlijk. 2009 was alvast een heel erg goed jaar als het gaat om muziek ontdekken. :hearteyes:
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#5
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#6
Plaatjes vullen geen gaatjes, tenzij je er een kunstvagina of iets dergelijks bij gebruikt, maar dat is het toch ook niet echt. Ik streef naar pu[het echte werk[/i], en dan op zijn best.

Verhalen van hartstochtelijke beleving wil ik horen, oftewel een euforische inslag van innovatie. Of moet je daar echt persé autistisch voor zijn?
f
funky_skunk_junkyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik ben in maart naar Sarah Kroos geweest, en die zong een heel mooi lied, vage poëtische teksten en een zweverige melodie. Ik kon me alleen nog maar focussen op haar stem, de lichten leken op grote zonnestralen die echt WAUW waren :hearteyes: Het was gewoon fantastisch, heerlijk :grin:
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#8
Moet toch even iets rechtzetten gezien mijn laatste post. Ik had namelijk de post van Klaas nog niet eens gezien, en dit is wel hoe ik het voor ogen had. Op dit moment lijkt mijn voorgaande post deze af te keuren en dat is toch een beetje lullig. Excuses, ik had nogal wat in m'n gezicht zitten op dat moment.
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#9
In mijn ogen de beste albums van 2009.

Spoonful Of Vicodin - Bursts Of Rage At The Speed Of Hate


Blood I Bleed - Gods Out Of Monsters
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#10
De laatste grootse ontdekking zo vlak voor het eind van het jaar was toch wel Sting. Wist niet dat deze man zulke heerlijke muziek heeft gemaakt.
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Dan heb jij toch zeker wat gemist! Sting speelde ook in The Police toch?

Mijn grootste muzikale ontdekking was toch wel Paolo Nutini, wat een heerlijke muziek.
These Streets geeft me altijd kippenvel!
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik zou mijn grootste muzikale ontdekking van 2009 niet zomaar kunnen benoemen, eigenlijk.

Wel is Baroness dit jaar een constante factor in mijn luistergedrag geworden. Dat zal ook wel ergens voor tellen.

Olle
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#13
CD van DUBFX(plaatje is weer te groot)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."