#1
Degene die het ware leven bezielt weet dat dit onder andere een eeuwig voortdurende zoektocht is. Een constant streven naar verlichting, verheldering en vervoering. Een manier om dit te bewerkstelligen is door middel van de vele briljante kunstschatten die de meesters van deze wereld ons blijven nalaten. Dit kan aan ons verschijnen in de vorm van bijvoorbeeld literatuur, poëzie of muziek. Dit topic richt zich vooral op deze laatstgenoemde. Wat is/zijn jouw meest grootse ontdekking(en) van 2009?
Welke muzikale gewaarwording wist je dit jaar het hardst bij je ballen te grijpen?
Voor mij was ook dit weer een jaar van ontelbare nieuwe toevoegingen aan mijn muziekcollectie, Ook 2009 kende voor mij weer vele momenten waar de Goddelijke hand van Orpheus Zelf mijn gehoor leek te strelen. Maar degene die voor mij duidelijk de kroon wist te spannen was zonder twijfel Marc Almond. En dan met name het album The Stars We Are.
Dit meesterlijke stukje creativiteit wist me verreweg het hardst te beroeren van allemaal, met haar verbazingwekkend dichte benadering van perfectie die op werkelijk alle vlakken behaald lijkt te worden. Het is eigenlijk een werk zonder minpunten, en zoiets weet mij altijd immens diep te treffen.
De sublieme momenten waar kunst het hoogst haalbare niveau lijkt te bereiken. Dit symboliseert voor mij eigenlijk de ware essentie van het leven. Want waarom genoegen nemen met minder, als er meer bestaat?
Waarom niet streven naar een constante opvulling van onze kostbare tijd met enkel het allerbeste wat deze wereld te bieden heeft? Ik heb nooit kunnen begrijpen waarom iemand zich aan zoiets schuldig zou maken, en dus is mijn bestaan zeer gericht op perfectie.
Ten alle tijde enkel hoogste beleving najagen van alles wat er op een positieve wijze te beleven val, waarom niet?
Op muzikaal gebied was het voor mij dus dit album waar dit het voornaamst leek te geschieden.
Hoe zit dat bij jou?
Welke ontdekking wist jou het meeste tot het besef te brengen dat je leeft?
En was dit het werk van de vele briljante geesten die deze wereld rijk is, of gaat het bij jou eerder over die ene negroïde verschijning op TMF?
Of is het toch vooral die ene beukplaat op Slam FM die je het meest is bijgebleven?
Wat het ook moge zijn. Dit is de plek om te vertellen over de beleving van jouw muzikale hoogtepunt(en) van 2009.
Welke muzikale gewaarwording wist je dit jaar het hardst bij je ballen te grijpen?
Voor mij was ook dit weer een jaar van ontelbare nieuwe toevoegingen aan mijn muziekcollectie, Ook 2009 kende voor mij weer vele momenten waar de Goddelijke hand van Orpheus Zelf mijn gehoor leek te strelen. Maar degene die voor mij duidelijk de kroon wist te spannen was zonder twijfel Marc Almond. En dan met name het album The Stars We Are.
Dit meesterlijke stukje creativiteit wist me verreweg het hardst te beroeren van allemaal, met haar verbazingwekkend dichte benadering van perfectie die op werkelijk alle vlakken behaald lijkt te worden. Het is eigenlijk een werk zonder minpunten, en zoiets weet mij altijd immens diep te treffen.
De sublieme momenten waar kunst het hoogst haalbare niveau lijkt te bereiken. Dit symboliseert voor mij eigenlijk de ware essentie van het leven. Want waarom genoegen nemen met minder, als er meer bestaat?
Waarom niet streven naar een constante opvulling van onze kostbare tijd met enkel het allerbeste wat deze wereld te bieden heeft? Ik heb nooit kunnen begrijpen waarom iemand zich aan zoiets schuldig zou maken, en dus is mijn bestaan zeer gericht op perfectie.
Ten alle tijde enkel hoogste beleving najagen van alles wat er op een positieve wijze te beleven val, waarom niet?
Op muzikaal gebied was het voor mij dus dit album waar dit het voornaamst leek te geschieden.
Hoe zit dat bij jou?
Welke ontdekking wist jou het meeste tot het besef te brengen dat je leeft?
En was dit het werk van de vele briljante geesten die deze wereld rijk is, of gaat het bij jou eerder over die ene negroïde verschijning op TMF?
Of is het toch vooral die ene beukplaat op Slam FM die je het meest is bijgebleven?
Wat het ook moge zijn. Dit is de plek om te vertellen over de beleving van jouw muzikale hoogtepunt(en) van 2009.