Dat is juist het grappige...
Al ga je voor pure noise is een gitaar zeker bruikbaar maar het kan bijv (naar mijn inzien) bijvoorbeeld lekkerder met een contact microfoontje (piezo schijfje). Deze dingen worden ook gebruikt om akoestische gitaren te kunnen versterken. Je kan ze zelf maken met enkel zo'n elementje, kabeltje en een plugje, met behulp van een soldeerbout. Natuurlijk zijn deze dan vooral meer lo-fi dan die dure die je koopt voor de akoestische gitaar. Plaats er eens eentje op een metalen doosje met bijv. schroefjes erin. Daarnaast zijn er zoveel mogelijkheden qua input.
DItzelfde geldt ook weer voor de effectpedalen... In mijn beleving is met bijna elk pedaal wel iets te doen eigenlijk, het hangt er van af hoe je hem gebruikt. Zo is het bijvoorbeeld leuk om pedalen in een feedback loop te doen, dan komen er ook nog eens onverwachte resultaten uit de pedalen.
Wees vrij, speel rond. Het hangt sowieso helemaal af van wat je precies wil.
Wil je veel gruizigheid? Ga voor verschillende combinaties met Distortion, Fuzz en eventueel wat overdrive (wat ik zelf lekker vind werken voor sommige distortions).
Indien diegene dus echt bezig wil met de gitaar dan kan je bijvoorbeeld voor een flink spaced out geluid gaan. Dan zijn dingen als (analoge) delay, phaser, flanger, tremolo, wah etc wel leuk.
Serieus...
Je kan alle kanten op. Het is juist zo leuk om als je eenmaal een verzameling hebt gewoon lekker rond te spelen met verschillende volgordes.
Sorry dat ik dus niet met concrete aanraders kom. Je kan namelijk met verschillende combinaties zoveel dingen bereiken dat echt dingen aanraden in mijn ogen best wel zinloos is.
![:wink:]()