Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNoise Muziek

Noise Muziek

51 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Masonna. Bijna eng.

Oh, en Ungl'Unl'Rrlh'Chchch is ook zeer noemenswaardig. Al is het eigenlijk drone. Maar noise en drone liggen vaak nogal dicht bij elkaar.

Ungl'Unl'Rrlh'Chchch doet mijn nekharen recht overeind staan.

Olle
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ungl'Unl'Rrhl'Chchch, demo uit 2002 met de titel Ungl'Unl'Rrhl'Chchch.

Drone, noise, ambient, enge shit.

Track 1.

Track 2.

Track 3.

Track 4.

Track 5.

Vers geüploadet.

Olle
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dopezilla zei:
Ungl'Unl'Rrhl'Chchch, demo uit 2002 met de titel Ungl'Unl'Rrhl'Chchch.

Drone, noise, ambient, enge shit.
Klik om te vergroten...

Geweldig! Ik had er wel is wat over gelezen maar had 't nooit opgezocht, erg gaaf - net als de naam :tearsofjoy:.
O
OnderDeEikLid
01-01-2024, 00:00
#4

Setup van een recent optreden, hehe.


En dat ziet er dan ongeveer zo uit (note: dit is een andere setup)


Live in Berlijn

Noise shows zijn meestal wel grappig om mee te maken, daarom nu wat foto's die een belgische artiest / fotograaf / filmmaker (? voleng mij dat ook) heeft gemaakt:









Hehe, nice effect van die lampjes





en hier nog iets wat blijkbaar ergens scenery was :hearteyes:



I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Erg mooie foto's.
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#6
OnderDeEik zei:
<Plaatje>
Setup van een recent optreden, hehe.

<plaatje>
En dat ziet er dan ongeveer zo uit (note: dit is een andere setup)

...

Noise shows zijn meestal wel grappig om mee te maken, daarom nu wat foto's die een belgische artiest / fotograaf / filmmaker (? voleng mij dat ook) heeft gemaakt:
Klik om te vergroten...

:hearteyes:, ik moet echt is een keer naar een live optreden van een noise artiest, prachtig! Waar heb je in Eindhoven en Tilburg opgetreden? Kun je wat plekken opnoemen in Tilburg/Eindhoven/Den Bosch waar van zulke artiesten optreden? Alvast bedankt.

En mooie setup! Ik wil de mijne ook uitbreiden maar kan op 't moment niet werken in verband met een neus poliep :(.

Dit is wat ik gebruik om herrie te maken (op mijn computer na):




Nog niet veel, maar er zitten heel wat leuke effecten op 't Korg AX1500G pedaal.

Oh ja, en ik gebruik de energie drank blikjes voor herrie op de snaren, klinkt zo vet :rock:.
O
OnderDeEikLid
01-01-2024, 00:00
#7
Eindhoven: TAC
Breda: Was voorheen telkens in Electron, een oude loods en expositieruimte. Recent was er in de Mezz een event.
Tilburg: meerdere plekken, vooral geregeld door lui van het Vatican Analog collectief/label, heb daar bijv. in NS16 (kunstgallerij?) en 013 gestaan.

Verder is er nog wel eens wat in Worm, Rotterdam (alhoewel, is die tent niet dicht?)

Heb ook een keer opgetreden in het kraakpand waar ik woonde, hihi.
P
Pascal FMLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik kan noise erg waarderen al luister ik het niet meer zoveel als vroeger. Ik heb ook wel een paar nummers gefabriceerd met Modplug tracker en Renoise. Noise is vrijheid!! :)
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#9
OnderDeEik zei:
Verder is er nog wel eens wat in Worm, Rotterdam (alhoewel, is die tent niet dicht?)
Klik om te vergroten...

Ze gaan verhuizen naar een nieuwe locatie.
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#10
Pascal FM zei:
Noise is vrijheid!! :)
Klik om te vergroten...

Goed gezegt :grin:

En hier is dan het nummer waar ik aan heb gewerkt - hoewel er niet zoveel vrijheid in zit als bij de meeste noise liedjes :tearsofjoy: - moet me nog los trekken van vaste maten ook al gebruik ik vaker vage maten in plaats van 3/4 of 4/4.

[youtube]<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/eV0HS_rRT3k&amp;hl=nl_NL&amp;fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/eV0HS_rRT3k&amp;hl=nl_NL&amp;fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/youtube]

Ben d'r wel tevreden mee, moest veel dingen opeens doen die ik nooit had gedaan dus 't was een leerzame ervaring - wil er zeker mee door gaan! En zodra ik niet meer ziek ben ga ik er vocals instoppen :rock:.

Kritiek en/of advies is meer dan welkom!
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#11
heel fftjes is t geinig maar te lang word t irritant vind ik
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zo, ik zal nog even wat noise(grind) muziek hier dumpen. Zelf geschreven onder een nieuwe artiesten naam. 'T is niet het meest abstracte noise wat er is, ik gebruik over 't algemeen maar 1 gitaar track, drums en 1 vocal track.

Het heeft vrij veel weg van grindcore maar zoals je wel zult horen ook spastische noise stukjes erin. :rock:

[youtube]<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/j0SIS_gwku8&amp;hl=nl_NL&amp;fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/j0SIS_gwku8&amp;hl=nl_NL&amp;fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/youtube]

[youtube]<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/fDyF969_QvM&amp;hl=nl_NL&amp;fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/fDyF969_QvM&amp;hl=nl_NL&amp;fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/youtube]

[youtube]<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/uOR8qVyR7uM&amp;hl=nl_NL&amp;fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/uOR8qVyR7uM&amp;hl=nl_NL&amp;fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/youtube]

*Edit* Zo, eindelijk is die upload bug weg!
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#13
Noise :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: vroeger een van mijn favoriete muziekgenres. Ben nu de Merzbox (50 cd's aan voornamelijk onuitgebracht materiaal van Merzbow) aan het doorspitten :rock:
Die foto van die setup van OnderDeEik, briljant altijd al die effecten en pedalen enzo :stoned:
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#14
Gegroet mede noise-liefhebbers, ik heb een vraagje. Een zeker persoon heeft contact met me opgenomen en hij wilde weten welke gitaren en pedalen nou goed zijn om noise mee te maken. Persoonlijk zou ik het niet weten, ik gebruik mijn gitaar toevallig voor van alles en het is ook de enigste die ik heb.
Hij zou 't graag zo goedkoop mogelijk houden, heeft er iemand tips voor 'm? Een fatsoenlijk gitaartje en een paar gave pedalen die vaak worden gebruikt? Ik raadde 'm eerst een ibanez aan omdat die vrij wijd zijn kwa geluid. Maar misschien is een goedkoop fendertje wel iets voor 'm?

Namens hem en mij, bedankt :wink:.
O
OnderDeEikLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dat is juist het grappige...
Al ga je voor pure noise is een gitaar zeker bruikbaar maar het kan bijv (naar mijn inzien) bijvoorbeeld lekkerder met een contact microfoontje (piezo schijfje). Deze dingen worden ook gebruikt om akoestische gitaren te kunnen versterken. Je kan ze zelf maken met enkel zo'n elementje, kabeltje en een plugje, met behulp van een soldeerbout. Natuurlijk zijn deze dan vooral meer lo-fi dan die dure die je koopt voor de akoestische gitaar. Plaats er eens eentje op een metalen doosje met bijv. schroefjes erin. Daarnaast zijn er zoveel mogelijkheden qua input.

DItzelfde geldt ook weer voor de effectpedalen... In mijn beleving is met bijna elk pedaal wel iets te doen eigenlijk, het hangt er van af hoe je hem gebruikt. Zo is het bijvoorbeeld leuk om pedalen in een feedback loop te doen, dan komen er ook nog eens onverwachte resultaten uit de pedalen.

Wees vrij, speel rond. Het hangt sowieso helemaal af van wat je precies wil.

Wil je veel gruizigheid? Ga voor verschillende combinaties met Distortion, Fuzz en eventueel wat overdrive (wat ik zelf lekker vind werken voor sommige distortions).

Indien diegene dus echt bezig wil met de gitaar dan kan je bijvoorbeeld voor een flink spaced out geluid gaan. Dan zijn dingen als (analoge) delay, phaser, flanger, tremolo, wah etc wel leuk.

Serieus...
Je kan alle kanten op. Het is juist zo leuk om als je eenmaal een verzameling hebt gewoon lekker rond te spelen met verschillende volgordes.

Sorry dat ik dus niet met concrete aanraders kom. Je kan namelijk met verschillende combinaties zoveel dingen bereiken dat echt dingen aanraden in mijn ogen best wel zinloos is. :wink:
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#16
OnderDeEik zei:
Sorry dat ik dus niet met concrete aanraders kom. Je kan namelijk met verschillende combinaties zoveel dingen bereiken dat echt dingen aanraden in mijn ogen best wel zinloos is. :wink:
Klik om te vergroten...

Precies dat zei ik 'm ook al. Hij maakt al wel noise op z'n computer voor een tijdje maar wilt nu graag prepared gitaar toepassen. Moet wel lukken, we zitten nu een beetje rond te mailen enzo.
O
OnderDeEikLid
01-01-2024, 00:00
#17

Dit wordt echt te gaaf... The Rita, Oscilating Innards en Svarvit :rock:

En de dag ervoor is er ook nog noise te beleven in Eindhoven... Met de approach die wel vaker wordt gebruikt: 2 tafels. Als de ene bezig is met spelen de andere ombouwen en dan weer andersom. Daar wel een flink aantal acts, waaronder ook ikzelf :)
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#18
OnderDeEik zei:

Dit wordt echt te gaaf... The Rita, Oscilating Innards en Svarvit :rock:

En de dag ervoor is er ook nog noise te beleven in Eindhoven... Met de approach die wel vaker wordt gebruikt: 2 tafels. Als de ene bezig is met spelen de andere ombouwen en dan weer andersom. Daar wel een flink aantal acts, waaronder ook ikzelf :)
Klik om te vergroten...

Wanneer en waar precies? :grin: Misschien kan ik wel komen kijken!
O
OnderDeEikLid
01-01-2024, 00:00
#19
13 NOV: TAC, Eindhoven

Tijd etc? Al sla je me dood, er is ook nog geen flyer. Maar, als die er eenmaal is zal ik hem nog wel posten :wink:.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hier een grote liefhebber ook! :hearteyes: :wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."