Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsActieve of passieve speakers?

Actieve of passieve speakers?

7 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
d
dingoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben nu al een tijdje bezig met wat muziek te maken, en wou nu wat uitbreiden aangezien ik al een heel eind werk met een koptelefoon (Sennheiser HD 280 silver). Het is een goeie koptelefoon, maar het is altijd fijner als je iets door speakers hoort ( jeweetwel, die bassen enzo...), dus ben ik maar gaan kijken om me monitors aan te schaffen. Nu heb ik verstaan dat er actieve en passieve monitors zijn, de passieve hebben geen eindversterker ingebouwd en actieve wel. Nu wil ik graag weten welke soort het 'beste' ( meest aan te raden m.a.w.) zou zijn voor mij. Buiten mijn laptop (MacBook) en mijn koptelefoon (zie hierboven) heb ik niets van andere apparatuur. O ja, en bedoelen ze met eindversterker een audio interface, of is dat iets anders? En zal ik ook een audio interface nodig hebben bij het aanschaffen van mijn monitors?

alvast bedankt voor jullie hulp! :stoned:
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik zou voor de actieve speakers gaan, dat is altijd betere geluidskwaliteit, ik zou daar ook zeker niet op bezuinigen. Ga op een rustige dag naar Feedback Rotterdam, deze is lekker groot en heeft dus een groot assortiment speakers, waar je op je gemak naar eigen muziek kunt luisteren, neem ook een bekend cd-tje mee die je al op diverse systemen hebt beluisterd.

Een audio interface is een geluidskaart voor de computer, de Mac heeft al een goeie ingebouwde interface, het zijn wel kleine uitgangen voor de speakers. Als je meer in en outs wil en andere mogelijkheden is de Motu UltraLite-mk3 Hybrid een goeie oplossing.
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#3
actieve zijn meestal beter
best ook geluidskaart kopen idd, die moet niet zo zot zijn om mee te beginnen, het enigste dat ik er op aansluit zijn monitors, koptelefoon en elektrische gitaar of micro soms
als je een mixer hebt is het wel handig om meerdere outputs op je soundcard te hebben

mijn geluidskaart is tascam fireone
monis: yamaha hs80

die zitten wel goed qua prijs-kwaliteit
dynaudio en genelec is wss wel beter maar veel duurder
d
dingoLid
01-01-2024, 00:00
#4
bedankt voor jullie hulp, actieve speakers met externe geluidskaart it will be!
s
sethLid
01-01-2024, 00:00
#5
NOOOOO; passieve met crossover, equalizer en deftige versterker.... Ik haat de limits op actieve boxen.
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#6
seth zei:
NOOOOO; passieve met crossover, equalizer en deftige versterker.... Ik haat de limits op actieve boxen.
Klik om te vergroten...

Waarom een equalizer er tussen? Dan haal je meteen het nut van monitor speakers weg, welke een zo lineair mogelijke weergaven van het geluid is. Een equalizer gebruik je voornamelijk pas voor de eindmix van samples en/of het nummer..
s
sethLid
01-01-2024, 00:00
#7
TeKNoZem zei:
seth zei:
NOOOOO; passieve met crossover, equalizer en deftige versterker.... Ik haat de limits op actieve boxen.
Klik om te vergroten...

Waarom een equalizer er tussen? Dan haal je meteen het nut van monitor speakers weg, welke een zo lineair mogelijke weergaven van het geluid is. Een equalizer gebruik je voornamelijk pas voor de eindmix van samples en/of het nummer..
Klik om te vergroten...


om na je split, in sub/kick/mids/highs je geluid op elkaar af te stellen? zodat je soundsystem niet overbelast

EDIT: had niet door dat het niet de bedoeling om live te draaien...
a
alcoholistLid
01-01-2024, 00:00
#8
welke speakers je ook koopt,als de akoestiek in je kamer niet goed is dan klinken je boxen hetzelfde als een setje van 10euro

chek dit even..

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=I3q5kQjMAbc[/youtube]


doet ie 't niet? >> http://www.youtube.com/watch?v=I3q5kQjMAbc

en inderdaad, JE GLOBALE SOUND NIET EQLIZEN TOT HET PERFECT KLINKT WANT DAN HEBBEN JE MONITORS LETTERLIJK GEEN NUT!!

o en zet je speakers op een stukje vloerbedekking,voorkomt ongewenste bureau geluiden.

passive of active maakt niet uit, mijn mixer > (PHONIC MM1805)

geluidskaart = EMU-0404,en je ken aan de slag,een goede geluidskaart is belangrijk omdat je anders ruzie krijgt met je CPU en andere ongewenstheden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."