Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPsy Fi tips?

Psy Fi tips?

6 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
V
VermilionLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal!

Ik ben super nieuwsgierig en enthousiast over Psy Fi in Leeuwarden, maar ik denk dat ik wel wat info kan gebruiken om (redelijk) goed voorbereid daarheen te gaan. Ik ga samen met mijn vriend, het is voor ons de eerste keer dat we naar zoiets gaan, nouja uberhaupt drugs willen proberen in het openbaar. We weten dat we truffels willen doen daar of nog liever lsd, maar het is maar de vraag of we daar nog aan kunnen komen. Beide hebben we een paar keer gedaan, niet super veel ervaring dus, maar ik denk dat dat geen probleem is en het gewoon geweldig gaat worden!

Maargoed het is de eerste keer op een festival, dus ik vroeg me af waar ik me nog op moet voorbereiden..
Dus vooral aan mensen die eerder op Psy Fi zijn geweest (of soortgelijk festival):
- Is het handig om met een klein tasje met flesjes voor water rond te lopen? Of is zo'n tasje maar vervelend en niet nodig omdat er zat plekken zijn waar je drinkwater vandaan kan halen?
- Betaal je daar eten/drinken met contant geld of muntjes?
- Mocht ik daar lsd vinden, kan ik daar tests vinden die testen op hoe sterk het is of alleen of het wel echte lsd is en niet nep?
Verder tja, als je er zelf eens bent geweest heb je dan tips wat je zelf beter had willen voorbereiden voor de volgende keer? Alle info en tips die niet voor de hand liggend zijn zijn welkom!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben nog nooit op psy-fi geweest helaas, maar kan wel wat vragen voor je beantwoorden denk ik.

Romy zei:
We weten dat we truffels willen doen daar of nog liever lsd, maar het is maar de vraag of we daar nog aan kunnen komen. Beide hebben we een paar keer gedaan, niet super veel ervaring dus, maar ik denk dat dat geen probleem is en het gewoon geweldig gaat worden!
Klik om te vergroten...
Ik kan me herinneren eens op tv gezien te hebben dat er daar een smartshop aanwezig is die truffels verkoopt. Weet niet of dat nog steeds zo is, maar dan weet je in ieder geval zeker wat je koopt.

Romy zei:
Is het handig om met een klein tasje met flesjes voor water rond te lopen? Of is zo'n tasje maar vervelend en niet nodig omdat er zat plekken zijn waar je drinkwater vandaan kan halen?
Klik om te vergroten...
Geen idee of daar voldoende drinkwater te halen, maar lijkt me wel aangezien elk festival tegenwoordig wel voldoende water plekken heeft. Flesjes en dingen mee naar binnen mag eigenlijk nooit. Kijk anders even op hun website in het regelement, daar staan waarschijnlijk al een paar antwoorden op je vragen.

Romy zei:
Mocht ik daar lsd vinden, kan ik daar tests vinden die testen op hoe sterk het is of alleen of het wel echte lsd is en niet nep?
Klik om te vergroten...
Geen van beide, zowel voor testen op sterkte (kwantificeren) als het testen op de inhoud (kwalificeren) heb je een labtest nodig en dat is er natuurlijk op een festival. Bovendien is het kwantificeren van LSD zo duur dat ze het niet eens meer doen bij de testcentra in Nederland. Wellicht hebben ze wel een teststand met zuurtesten, maar dat betwijfel ik eigenlijk want volgens mij mocht dit niet meer van de overheid. Met een zuurtest kun je LSD overigens ook niet kwalificeren, je kunt er enkel mee bevestigen dat het niet bepaalde andere drugs zijn (zoals 25I-NBOMe of DOC) ofwel bevestigen dat het een drugs is die op LSD lijkt. Met andere woorden, je gaat daar dus geen antwoord krijgen op de vraag of de zegel uberhaupt echte LSD bevat en al helemaal niet de sterkte van de zegel.

Maar als je graag LSD wilt doen, waarom regel je dat niet gewoon van te voren? Dan kun je er nog mee naar het testcentrum en kun je dus ten minste weten of het echte LSD is of niet. Daarbij kun je dan ook nog eens thuis uit testen hoe sterk de zegels zijn. Lijkt me wel zo prettig om te weten hoe de sterk de zegels zijn, teveel LSD op een feest is echt niet fijn en te weinig is gewoon een domper.
V
VermilionLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja, ik bestel wel eens truffels dus die was ik wel van plan van te voren te bestellen en mee te nemen. Ik krijg daar alleen vaak erg veel spierpijn van in m'n nek, terwijl ik zo comfortabel mogelijk probeer te zitten/liggen. En ik vind dat mn gedachte er soms wel erg diep mee gaan, waar ik niet altijd zin in heb :tongueout: Dus dat is wel sowieso een optie, maar wel de mindere.

Over t water was echt puur voor mensen die zijn geweest en hoe zij het hebben ervaren. Dit is gewoon anders omdat het niet zomaar een festival is, maar 1 die nogal heel erg de focus legt op trippen. Misschien is het wel heel erg druk bij de waterplekken? Of is chillen/dansen/etc echt niet fijn met een tasje heel de tijd wanneer je tript, ik heb gewoon geen idee of zoiets heel erg kan irriteren. Ik weet wel dat je op het kampeer gedeelte van Psy Fi je eigen eten en drinken mag hebben, zolang het maar geen glas of blikken zijn. Leek me vrij aannemelijk dat je wel een hervulbaar flesje mee kan nemen, aangezien ze niet heel erg bang zijn voor de inhoud. Op andere festivals mag je vaak ongeopende pakken sap mee naar binnen nemen, zo'n pak valt ook makkelijk te hervullen met water..

Ik las dat ze daar wel drugs testkits verkopen, waarchijnlijk omdat dit toch echt een festival is met de nadruk op de drugs. Ik wist dus niet precies wat deze testkits inhouden, maar ik las op de website van zamnesia (hun sponsor) dat zij "EZ Test LSD and Indoles" verkopen. Beter dan die test gaat het dus niet worden en uit jouw reactie maak ik op dat zo'n test dus ook vrij waardeloos is. Jammer!

Als ik het zou kunnen zou ik toch super graag van te voren lsd willen regelen!
Maar ik heb zelf geen connecties en zou ook niet weten hoe, buiten op het festival zelf het hopelijk tegenkomen!
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoi Romy,

Leuk dat je naar Psy Fi gaat. Lijkt mij ook een heel leuk festival maar het past helaas niet meer in mijn planning nu. Het beste is natuurlijk je LSD te laten testen bij een testcentrum. Toch is zo'n EZ test niet helemaal waardeloos. De meeste zegeltjes die als LSD verkocht worden bevatten LSD. Van degene die geen LSD bevatten zijn de meesten ofwel niets (nep dus) ofwel DOC en 25I-NBOMe. Voor zover ik weet haalt de EZ-Test die laatste twee er wel uit. Een EZ Test doen is dus nog altijd beter dan niets testen...

Veel plezier op het festival! Ben al benieuwd naar je verhalen...
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ga dit jaar voor de 3e keer.

Ik neem wel altijd een klein tasje met een flesje water mee. Het terrein is grooot, dus ik heb graag mijn eigen flesje bij de hand. Maar een hele tas met flesjes lijkt me ook weer overdreven.
Wat mij opviel is dat mensen tijdens het dansen speciale plekjes hadden gecreerd waar ze jassen en tassen neerlegden. Gewoon allemaal bij elkaar en iedereen lette wel een beetje op. Droeg wel bij aan de 'hippie' sfeer vond ik, heel gemoedelijk. En dus met dansen geen last van een tasje dat in de weg zit.

Qua LSD en testen is alles al gezegd geloof ik. Wij gaan dit jaar ook LSD gebruiken op Psy Fi. Ik vind het festival er heel geschikt voor, je kunt doen wat je wilt, je kunt de drukte opzoeken bij de podia maar je kunt ook heerlijk rustig trippen bij het speciaal gemaakte magic forest. Of aan het water liggen, of een hangmat opzoeken, keihard dansen bij het hoofdpodium, of juist rustig aandoen bij de chillout stage.
Het wordt voor mij ook de eerste keer LSD op een festival (wel al vaak thuis gebruikt). De vorige keer hebben mijn vrienden truffels op Psy Fi gebruikt en het grootste gedeelte van de trip lekker in een hangmat gelegen. De sfeer op het festival was heel gemoedelijk.

Wat ik minder vond was de drukte. Toen mijn man ff wat minder ging, moesten we een heel stuk lopen voordat we ergens een plekje vonden waar niet zoveel mensen om hem heen waren en waar hij even kon zitten. En grote stukken lopen van het festival naar de camping, dus als je onwel wordt en terug wilt, is dat nog een hele klus. Maar dit jaar is het weer anders geregeld dus wieweet valt het nu mee.
Ook viel het mij tegen dat ze bijna nergens overdekte plekken hebben, 3 jaar terug was het kutweer en ben ik dagenlang koud en verregend geweest. En ze hadden toen ook nog alleen maar koude douches. Vorig jaar wel een klein aantal warme douches, maar heel duur en heel druk. Dus ik hoop enorm op goed weer, net zoals vorig jaar. En ik zou voor de zekerheid paraplu's en warme kleding aanraden.
V
VermilionLid
01-01-2024, 00:00
#6
@Eik Thanks, ik zal proberen er een verhaaltje over te posten na het festival ^_^

@NiandraLades Super deze info! Fijn dat mensen zo'n stapel creëren met tassen en jassen, dan zullen we wel een simpel tasje meenemen voor 2 flesjes ^^
Ik las dat ze nu al erg veel tickets hadden verkocht in vergelijking met vorige jaren. Dus het zal nu vast weer druk worden, maar we zullen t wel overleven. Ik kreeg het idee dat je je tent nu best dichtbij mag opzetten? Zou wel fijn zijn. Ik heb gelukkig toch maar een wat grotere tent gekocht, zodat we daar ook wat meer plek hebben om rustig aan te doen ipv dat je de tent opendoet en meteen je bed hebt liggen. Ik had er eigenlijk niet echt bij stil gestaan dat het misschien wel echt rot weer kan worden, maarja gelukkig hebben we dan onze eigen schuilplek. Ik hoop ook dat het echt goed weer gaat worden, zie er niet echt naar uit om met m'n dikke (enige) jas daar rond te lopen.
Iig veel plezier daar volgende maand! :grin:
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dank je!
Hopelijk idd weer net zulk heerlijk weer als vorig jaar, en anders inderaad wel fijn om je terug te kunnen trekken in je tentje. Wij hebben dit jaar voor het eerst een mini campertje gehuurd. :) Jij ook veel plezier!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."