Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDefqon 2018

Defqon 2018

11 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
A
AurazLid
01-01-2024, 00:00
#1
Voor de mensen die erbij waren, wat vonden jullie ervan als ik vragen mag? Ik heb ontzettend genoten, de sfeer zat er goed in, leuke mensen om me heen en perfect weer op de zaterdag. Zelfs nog een kerel met een opblaaspop aangesproken omdat ik wist dat dat iemand van DF kon zijn (MDMAzing... ik kijk naar jou!). Helaas sprak die kerel geen woord Nederlands en wees naar zn vriendinnetje. Haar natuurlijk in het engels uitleggen waarom ik die kerel aanspreek en toen kreeg ik dat bekende festival lachje zo van ja ik doe maar alsof ik je versta en ja schudden, hopeloos dus ik stak mn duim omhoog draaide me om en liep weg.

Tot onze verbazing nog net op de valreep een plekje weten te bemachtigen voor 11 personen achter bij camping 6. (Die inmiddels beruchtte camping wegens de overgelopen en verstopte toiletten.

Speaking of, en vergeef me voor wie hier niet op zit te wachten maar Im just gonna say it... volgens mij is er iemand ongesteld geraakt in zn reet want wat ik daar aantrof zit nog steeds in mn netvliezen gebrand.

Power hour was geweldig, ik en mn vrienden (maar vooral ik) baalde wel een beetje dat ze zat.aaf op de main na de endshow van die vage enge soundchecks deden.... ipv Het bekende deuntje die we normaal altijd elk jaar horen. Dat zijn mijn enige 2 puntjes van kritiek, ik had begrepen dat ze de camping vrijdag eerder hadden geopend dan wat ze zelf op hun site hadden aangegeven.

Al in al, de beste editie voor mij tot zover. Het verbaasd me echt dat ze dit hebben weten te overtreffen, jaar in jaar uit flikken ze het gewoon weer. En ohja, die parachutisten... geniaal.

Sefa en peacock in concert in mijn optiek de lekkerste en mooiste setjes van de avond. Daarop volgend vond ik miss k8, korsakoff, radical, deetox en natuurlijk dj paul, ook wel erg lekker klinken!

De cocktails waren trouwens prima te doen, en ik heb mn allereerste defqon merchandise gekocht, een jas! Ben ik ook heel blij mee haha..!

Hier laat ik het eventjes bij, bedankt voor het lezen alvast!
G
GabbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Leuk om je review zo te lezen! @MacLeod misschien een idee om een aparte sectie aan te maken voor festival reviews? Heb er ook wel is een paar willen maken maar wist niet waar ik ze plaatsen moest.

Ik ben dan niet bij Defqon geweest maar heb alles op de livestream gevolgd. Peacock in concert en de set van Neophyte vond ik personelijk het gaafste, Peacock heeft zichzelf overtroffen en Neophyte heeft zoals altijd een kneiter harde set gedaan.

Ik vond alleen het decor (podiums) erg teleurstellend. Ze waren klein met weinig details en spectaculaire dingen, ze hadden het veel groter kunnen uitpakken. Kijk naar de intens Festival mainstage en daarna die van defqon, in mijn ogen is het alleen maar weer bewijs dat het een erg commerciël festival is.

Ook wat ik van me vrienden hoorde was het niet heel spectaculair, maar daar was ik verder niet bij dus mag ik verder niet over oordelen. Defqon staat bij mij niet echt op mijn verlanglijstje om heen te gaan, wat maakt Defqon zo mooi feest voor jou?

En zoals je al benoemde die wc's waren vreselijk! Heb foto's gezien waarvan ik ze liever had gezien.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Gabbertje zei:
@MacLeod misschien een idee om een aparte sectie aan te maken voor festival reviews? Heb er ook wel is een paar willen maken maar wist niet waar ik ze plaatsen moest.
Klik om te vergroten...
Waarom zou dit subforum niet voldoen? We hebben al ontzettend veel subfora en willen die een beetje binnen de perken houden eigenlijk.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#4
Super vet. Vrijdagavond en nacht lekker getript op de 2-cb. Zaterdag kneiterhard gegaan op de Benzofury. Wat een weekend. En de eindshows met de lasers en vuurwerk, alleen defqon kan dat.:hearteyes:
M
MementoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik vond het supergaaf! Eerste keer en zal zeker niet de laatste zijn, met als hoogtepunten powerhour en sefa :hearteyes:

Ook heb ik me zondag nacht prima vermaakt, vooral door te kijken naar hoe anderen nog zo bizar hard gingen en dachten dat de afters op de camping verschillende stages waren:tearsofjoy:

Hopelijk ben ik er volgend jaar weer bij!
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Bedankt jongens, ik zit de komende tijd weer met dixie-nachtmerries opgescheept. :tongueout:
A
AurazLid
01-01-2024, 00:00
#7
Gabbertje zei:
Leuk om je review zo te lezen! @MacLeod misschien een idee om een aparte sectie aan te maken voor festival reviews? Heb er ook wel is een paar willen maken maar wist niet waar ik ze plaatsen moest.

Ik ben dan niet bij Defqon geweest maar heb alles op de livestream gevolgd. Peacock in concert en de set van Neophyte vond ik personelijk het gaafste, Peacock heeft zichzelf overtroffen en Neophyte heeft zoals altijd een kneiter harde set gedaan.

Ik vond alleen het decor (podiums) erg teleurstellend. Ze waren klein met weinig details en spectaculaire dingen, ze hadden het veel groter kunnen uitpakken. Kijk naar de intens Festival mainstage en daarna die van defqon, in mijn ogen is het alleen maar weer bewijs dat het een erg commerciël festival is.

Ook wat ik van me vrienden hoorde was het niet heel spectaculair, maar daar was ik verder niet bij dus mag ik verder niet over oordelen. Defqon staat bij mij niet echt op mijn verlanglijstje om heen te gaan, wat maakt Defqon zo mooi feest voor jou?

En zoals je al benoemde die wc's waren vreselijk! Heb foto's gezien waarvan ik ze liever had gezien.
Klik om te vergroten...

Thanks!
Omtrent het decor, nu je het zegt.. ik had er eigenlijk nog niet echt over nagedacht, maar ik vind wel dat je gelijk hebt. Tov voorgaande jaren pakken ze nu minder groot uit hiermee.

Peacock en Sefa bevonden zich nooit onder mijn aandacht, tot nu eigenlijk en wow.. ik was zeer onder de indruk. Wat me opvalt is dat het uitgaansleven qua smaak in fases gaat. Wat mij meteen brengt op de aanloop naar je vraag. Het begon bij mij met EDM, tot een vriend meerdere malen aan mij vroeg om een keer naar defqon te gaan (allebei onze 1e keer), waarin ik uiteindelijk maar een keer toegaf. Zo werd 2014 mijn ontgroening in de wat hardere muziekstijlen zeg maar. Ik weet nog exact tot in de details hoe de mainstage eruit zag, en dit weet ik omdat we minstens 5uur alleen maar op hetzelfde plekje hebben staan dansen, daarnaast kwam ik nog maar net kijken in het drugswereldje. De 2 weken erna kon ik bijna niet lopen en was ik bang dat ik mijn kniebanden had gescheurd, gelukkig was dit zo'n gevalletje van afwachten, komt vast wel weer goed.. (en dat gebeurde gelukkig uiteindelijk ook). Moraal van het verhaal is dat het begon met EDM, naar hardstyle naar hardcore naar (voor mijn gevoel wat minder inspanning kost en dit op 'cruise mode' goed vol te houden is) naar de frenchcore, heerlijk met je armen zwaaien en vrolijke melodietjes. Eerlijk gezegd al eerder verwacht op een eindpunt zijn te beland maar zo zie je maar, nog steeds beïnvloedbaar voor nieuwe muziekgenrés, wat dan ook weer een stukje zelfreflectie toont nu ik er zo over nadenk.

@MDMAZING , fijn dat je zo hebt genoten! Had je je opblaaspop nou nog meegenomen dan? 6apb is trouwens het enige wat ik altijd neem op feestjes, mooi om te zien dat dit ook bij jouw lekker viel.

@Memento, ik deel je vreugde! En ik herken wat je zegt, toen wij zaterdagnacht terugliepen naar de camping, leek het inderdaad of er hier en daar wat stages op de camping stonden. Met name 1 waar de muziek knetterhard stond, het heel druk was... en er borden hingen waarop stond 'project / project one'? Ook leuk om dat grote vuur te zien trouwens waar mensen omheen stonden. Ohja, en de afterparty vonden wij niet zo. Het begon lekker maar werd erna een beetje soft. Dan wel heerlijk genoten zaterdagnacht met een heerlijke douche, geen gehaast, geen rij, en waar je gewoon even lekker de tijd kunt nemen om jezelf op te frissen.

@acht.zes, sorry!:yum: Maar volgens mij was dat gewoon een combinatie van chocopasta en gemaalde aardbeien hoor..:tongueclosed:
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#8
Auraz zei:
Thanks!
Omtrent het decor, nu je het zegt.. ik had er eigenlijk nog niet echt over nagedacht, maar ik vind wel dat je gelijk hebt. Tov voorgaande jaren pakken ze nu minder groot uit hiermee.

Peacock en Sefa bevonden zich nooit onder mijn aandacht, tot nu eigenlijk en wow.. ik was zeer onder de indruk. Wat me opvalt is dat het uitgaansleven qua smaak in fases gaat. Wat mij meteen brengt op de aanloop naar je vraag. Het begon bij mij met EDM, tot een vriend meerdere malen aan mij vroeg om een keer naar defqon te gaan (allebei onze 1e keer), waarin ik uiteindelijk maar een keer toegaf. Zo werd 2014 mijn ontgroening in de wat hardere muziekstijlen zeg maar. Ik weet nog exact tot in de details hoe de mainstage eruit zag, en dit weet ik omdat we minstens 5uur alleen maar op hetzelfde plekje hebben staan dansen, daarnaast kwam ik nog maar net kijken in het drugswereldje. De 2 weken erna kon ik bijna niet lopen en was ik bang dat ik mijn kniebanden had gescheurd, gelukkig was dit zo'n gevalletje van afwachten, komt vast wel weer goed.. (en dat gebeurde gelukkig uiteindelijk ook). Moraal van het verhaal is dat het begon met EDM, naar hardstyle naar hardcore naar (voor mijn gevoel wat minder inspanning kost en dit op 'cruise mode' goed vol te houden is) naar de frenchcore, heerlijk met je armen zwaaien en vrolijke melodietjes. Eerlijk gezegd al eerder verwacht op een eindpunt zijn te beland maar zo zie je maar, nog steeds beïnvloedbaar voor nieuwe muziekgenrés, wat dan ook weer een stukje zelfreflectie toont nu ik er zo over nadenk.

@MDMAZING , fijn dat je zo hebt genoten! Had je je opblaaspop nou nog meegenomen dan? 6apb is trouwens het enige wat ik altijd neem op feestjes, mooi om te zien dat dit ook bij jouw lekker viel.

@Memento, ik deel je vreugde! En ik herken wat je zegt, toen wij zaterdagnacht terugliepen naar de camping, leek het inderdaad of er hier en daar wat stages op de camping stonden. Met name 1 waar de muziek knetterhard stond, het heel druk was... en er borden hingen waarop stond 'project / project one'? Ook leuk om dat grote vuur te zien trouwens waar mensen omheen stonden. Ohja, en de afterparty vonden wij niet zo. Het begon lekker maar werd erna een beetje soft. Dan wel heerlijk genoten zaterdagnacht met een heerlijke douche, geen gehaast, geen rij, en waar je gewoon even lekker de tijd kunt nemen om jezelf op te frissen.

@acht.zes, sorry!:yum: Maar volgens mij was dat gewoon een combinatie van chocopasta en gemaalde aardbeien hoor..:tongueclosed:
Klik om te vergroten...
Ik had me pop mee, maar hij is lek gegaan. Hoeveel MG 6apb neem jij altijd?
A
AurazLid
01-01-2024, 00:00
#9
MDMAZING zei:
Ik had me pop mee, maar hij is lek gegaan. Hoeveel MG 6apb neem jij altijd?
Klik om te vergroten...
Wij hadden een opblaaspapegaai die naar het hiernamaals is vertrokken in de black. Zachtjes blies hij zn laatste levensadem uit met een halve peuk in zn mond'. De intentie was de papegaai te begraven en hem een waardig afscheid te geven, maar ik heb vernomen dat het karkas is gewederkeerd naar het thuisfront. Op feestjes max 2x ca 250mg+/- met een pauze van minimaal 6 uur. Bij een weekend op de zondag toevallig dit keer op het begin van de dag ook een halve. Dat laatste was niet nodig geweest omdat ik merkte dat mn lichaam en energie, zich nog steeds in dezelfde flow bevonden als de dag ervoor, maar afijn.. wij zijn weekend warriors nietwaar!
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#10
Auraz zei:
Wij hadden een opblaaspapegaai die naar het hiernamaals is vertrokken in de black. Zachtjes blies hij zn laatste levensadem uit met een halve peuk in zn mond'. De intentie was de papegaai te begraven en hem een waardig afscheid te geven, maar ik heb vernomen dat het karkas is gewederkeerd naar het thuisfront. Op feestjes max 2x ca 250mg+/- met een pauze van minimaal 6 uur. Bij een weekend op de zondag toevallig dit keer op het begin van de dag ook een halve. Dat laatste was niet nodig geweest omdat ik merkte dat mn lichaam en energie, zich nog steeds in dezelfde flow bevonden als de dag ervoor, maar afijn.. wij zijn weekend warriors nietwaar!
Klik om te vergroten...
Ik had zaterdag om 13:00 160MG genomen, toen rond 14:00 de andere 90MG. Om 5 uur snachts ging ik nog steeds tering hard man. Echt ongelovelijk dat het zo lang werkte. :P
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#11
RIP rubberen Annie en RIP opblaaspapagaai.

Gecondoleerd, veel sterkte met jullie verlies.
A
AurazLid
01-01-2024, 00:00
#12
acht.zes zei:
RIP rubberen Annie en RIP opblaaspapagaai.

Gecondoleerd, veel sterkte met jullie verlies.
Klik om te vergroten...
Haha geweldige reactie!
Enne, ik denk dat het niet geheel te danken is aan dat spul? (maar ook vooral aan jezelf) Je zat er gewoon lekker in, waardoor je dat gevoel uitstrekt in mijn optiek. (en of course, 6apb werkt natuurlijk ook ietsje langer dan x) Dit geeft mij het gevoel dat setting ook zeker een prioriteit heeft bij de uppers.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."