Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLeeftijd en festivals

Leeftijd en festivals

7 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#1
TrickVL zei:
Hallo allemaal, ik zit even met een gedachte die ik maar niet uit mijn hoofd krijg, vooral nu we een behoorlijk lange tijd niet meer naar festivals kunnen gaan.

Ik ben momenteel 28 jaar oud, bijna 29. Veel van mijn vrienden zijn echt huisje boompje beestje, maar ik vind feesten het leukste wat er is.
Nu is het zo dat we tussen 2021/2022 waarschijnlijk pas weer kunnen gaan raven (als het corona hoofdstuk afgesloten is).

Ik heb echter steeds het gevoel dat ik tegen die tijd te oud begin te worden om "alleen" naar festivals te gaan.
Zijn er meer mensen rond mijn leeftijd die dit al doen, of dezelfde gedachte hebben?

Ik ben hier zeer benieuwd naar!
Klik om te vergroten...
Waarom zou je te oud zijn om alleen te gaan? Als je dat leuk vindt, zeker doen. Zoek wel van te voren even uit wat de gemiddelde leeftijd is op je festival.
T
TrickVLLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo allemaal, ik zit even met een gedachte die ik maar niet uit mijn hoofd krijg, vooral nu we een behoorlijk lange tijd niet meer naar festivals kunnen gaan.

Ik ben momenteel 28 jaar oud, bijna 29. Veel van mijn vrienden zijn echt huisje boompje beestje, maar ik vind feesten het leukste wat er is.
Nu is het zo dat we tussen 2021/2022 waarschijnlijk pas weer kunnen gaan raven (als het corona hoofdstuk afgesloten is).

Ik heb echter steeds het gevoel dat ik tegen die tijd te oud begin te worden om "alleen" naar festivals te gaan.
Zijn er meer mensen rond mijn leeftijd die dit al doen, of dezelfde gedachte hebben?

Ik ben hier zeer benieuwd naar!
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#3
TrickVL zei:
Hallo allemaal, ik zit even met een gedachte die ik maar niet uit mijn hoofd krijg, vooral nu we een behoorlijk lange tijd niet meer naar festivals kunnen gaan.

Ik ben momenteel 28 jaar oud, bijna 29. Veel van mijn vrienden zijn echt huisje boompje beestje, maar ik vind feesten het leukste wat er is.
Nu is het zo dat we tussen 2021/2022 waarschijnlijk pas weer kunnen gaan raven (als het corona hoofdstuk afgesloten is).

Ik heb echter steeds het gevoel dat ik tegen die tijd te oud begin te worden om "alleen" naar festivals te gaan.
Zijn er meer mensen rond mijn leeftijd die dit al doen, of dezelfde gedachte hebben?

Ik ben hier zeer benieuwd naar!
Klik om te vergroten...
Ik ben 35 en ga wel eens alleen naar festivals. Echt top in je 1tje:tongueout:.

Ook al heb je kids etc. Dan kun je toch nog steeds feesten?:tongueout:
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#4
Persoonlijk vind ik dat je nooit te oud bent voor een festival.
Als je het leuk vind gewoon gaan!!.
Ik ben 42 en ga ook af en toe nog.
Op de meeste feesten/festivals hangt relaxe sfeer en voel je je gewoon 1 met de rest.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ga sinds me 16e naar feesten met vrienden. ben nu 26. Ga altijd met een groep, je mag mee
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ben 44 jaar en ik ben dit jaar voor het eerst in mijn eentje wezen stappen en dat is uitermate goed bevallen en ik kan het echt aanbevelen. Je staat veel meer open voor andere mensen als dat je met een groepje bent!
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nee hoor, kan prima vind ik! 28 is echt nog helemaal niet oud om uit te gaan, of om alleen uit te gaan. Alleen is het wel handig om van te voren te bekijken wat de doelgroep is. Want om als 28-jarige alleen tussen de 16-18-jarigen te staan is niet zo leuk. Maar juist op festivals is de leeftijd vaak wel divers. Ik ben zelf 33 en ga ook regelmatig alleen uit en ben vorig jaar ook gewoon alleen naar een festival geweest. Alleen kwam ik toen bij de pendelbus al wel een andere alleengaande vrouw tegen met wie het klikte, dus de eerste paar uur wel samen met haar opgetrokken. Maar daarna wilde ik liever naar een ander podium en heb ik de rest van de nacht gewoon weer alleen verder gefeest.

Ik heb zelf vorig jaar ook een topic over alleen uitgaan geopend, misschien nog wel leuk voor je om andere ervaringen te lezen:

Alleen uitgaan

In mijn tripreport ging het erover dat ik in mijn eentje de stad in was gegaan en dat @Roze Olifant daarom lichtelijk jaloers op me was en me lef vond hebben. Van mannen is het vaak wel "gewoner" dat ze alleen naar de kroeg gaan. Maar toch moet ik zeggen dat ik als vrouw alleen nooit raar...
drugsforum.nl drugsforum.nl
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#8
TrickVL zei:
Ik heb echter steeds het gevoel dat ik tegen die tijd te oud begin te worden om "alleen" naar festivals te gaan.
Zijn er meer mensen rond mijn leeftijd die dit al doen, of dezelfde gedachte hebben?
Klik om te vergroten...
Je bent zo oud als je je voelt, en als je de juiste festivals uitzoekt, zijn er, naast twintigers, genoeg 30 en 40plussers.
Ik ben 41, m'n vriend begin 30 en we hebben vrienden die in de 20 zijn, is gewoon heel gezellig en ik merk niet veel van het leeftijdsverschil.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."