De maretak zorgt voor verlaging van de bloeddruk, snellere afwerking van afvalstoffen, tegen vermoeidheidsverschijnselen(val je niet in slaap tijdens de trip) Dit kruidje heb ik gewoon via een kruidenwinkeltje online besteld iets van 50 gram voor een euro.
(De maretak stond in een handgeschreven boekje van mijn oma, die is aphoteker geweest, nu wordt een chemische variant er van gebruikt in prednison)
En de alsem 45cent voor 25 gram.
( is dit dan een redelijke prijs? of wordt ik daar ook nog eens mee vernkt)
-De zout is er voor, dat je de olieachtige stoffen niet als een soort dikke onbewerkbare smurrie overhoud, op die manier krijg je kruimels.
Dat stukje text van de maretak zie je letterlijk op alle websites staan, dus wie het ooit eens bedacht heeft? Het is alleen giftig als je er elke dag thee van zou drinken, het heeft een cumulative vergiftigende werking. Als je de complete 50 gram zou consumeren, ja, dan is dat dodelijk, maar dat geldt voor meer stofjes
Ik ben er nu ook achter waarom de stofjes niet werkten(eindeloos googelen
![:confused:]()
), je hebt er minimaal pure alcohol voor nodig, in water lossen niet alle bestanddelen op van de alsem, alleen maar de bitter stoffen, en niet meer dan 10% olieachtige stoffen. (Daarom was de vroegere absinth ook zo sterk, volgens mij )
Binnekort, nieuw experimentje. dan op alcoholbasis. Als ik het weer binnen krijg.
en ik doe dan meteen 2 versies
-1 water zonder zout
-2 Ethanol