Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVragen over Salvia Divinorum

Vragen over Salvia Divinorum

10 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
S
SolevitaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo, ik wil binnenkort salvia gaan gebruiken met een maat van me. Mijn enige evaringen met drugs is blowen.

Ik weet dat ik blowen vroeger AF EN TOE nog aardig heftig vond (1 á 2 maanden geleden nog een heftige ervaring ervaring ondervonden, met een blund van: silver haze, purple haze, en nog een paar sterke soorten wiet).

Mijn vragen zijn:
1. Is het wel slim om salvia gebruiken als ik wiet afentoe nog erg heftig vond (laatste tijd geen problemen meer mee).

2. Als ik dat ga doen, is het dan slim om het allebij tegelijk te nemen? Of is het beter als 1 van de 2 nuchter is.

3. Is er eventueel nog meer informatie wat nodig is voor mij om te weten?

4. Zal ik meschien met een ervaren salvia gerbuiker op dit forum in contact kunnen komen (msn) laat dit dan via een pm weten.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik verplaats je topic even naar het juiste subforum, lees a.u.b. even naar beneden door het forum voor je iets gelijk hier post.

Verder.. er zijn veel mensen met ervaring met salvia hier, dus die zullen genoeg uit kunnen leggen. Ik kan alvast zeggend at je de eerste keer vaak niet veel voelt.
Verder raad ik aan het absoluut ná elkaar te gebruiken, je weet nooit hoe sterk iemands trip is en het is fijn als iemand er op kan letten om te zorgen dat die persoon in orde is.
S
SolevitaLid
01-01-2024, 00:00
#3
azgaza zei:
Ik verplaats je topic even naar het juiste subforum, lees a.u.b. even naar beneden door het forum voor je iets gelijk hier post.
Klik om te vergroten...

Excuus hiervoor, ik kon even het juiste subforum niet vinden hiervoor. Ik ben hier nieuw op dit forum. :)
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Solevita zei:
azgaza zei:
Ik verplaats je topic even naar het juiste subforum, lees a.u.b. even naar beneden door het forum voor je iets gelijk hier post.
Klik om te vergroten...

Excuus hiervoor, ik kon even het juiste subforum niet vinden hiervoor. Ik ben hier nieuw op dit forum. :)
Klik om te vergroten...

Dat zie ik, die fout maken veel mensen, en de meesten maar één keer, iniedergeval: dit subforum is dus voor dingen als paddo's, salvia, mescaline en meer smartshoptroep. Er was recent trouwens een heel goed salvia report gepost, misschien moet je die doorkijken in trip reports.
s
seraphiniaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Solevita zei:
Hallo, ik wil binnenkort salvia gaan gebruiken met een maat van me. Mijn enige evaringen met drugs is blowen.

Ik weet dat ik blowen vroeger AF EN TOE nog aardig heftig vond (1 á 2 maanden geleden nog een heftige ervaring ervaring ondervonden, met een blund van: silver haze, purple haze, en nog een paar sterke soorten wiet).

Mijn vragen zijn:
1. Is het wel slim om salvia gebruiken als ik wiet afentoe nog erg heftig vond (laatste tijd geen problemen meer mee).
Savlia kan zeer heftig uitpakken, maar vaak merk je er de eerste keer weinig van. Zorg wel dat je het goed rookt, daar gaat het vaak mis. Een voordeel (in dit geval) is dat salvia niet lang duurt en je erna amper last van hebt.

2. Als ik dat ga doen, is het dan slim om het allebij tegelijk te nemen? Of is het beter als 1 van de 2 nuchter is.
Het effect duurt niet zo lang en je wilt in principe de tripper niet storen en terughelpen naar de realiteit. Als er iemand naast je salvia zit te roken wanneer je al onder invloed bent schopt hij je terug in de realitiet en dat is natuurlijk zonde :smoke:
Bovendoen als je opstaat en voor nuchtere mensen random heen en weer gaat lopen en overal tegenop loopt kan de ander hem een beetje sturen. Niet te overdreven rageren, de tripper vind dit niet leuk denk ik zo.


3. Is er eventueel nog meer informatie wat nodig is voor mij om te weten?
Zo werkt het niet, google maar wat. Als je het maar goed rookt en in een rustige niet te lichte omgeving doet kan er weinig fout gaan. En niet te veel neemt natuurlijk.

4. Zal ik meschien met een ervaren salvia gerbuiker op dit forum in contact kunnen komen (msn) laat dit dan via een pm weten.
Kijk gewoon wat op internet[/b]
Klik om te vergroten...
L
Lucy In The SkyLid
01-01-2024, 00:00
#6
azgaza zei:
Ik kan alvast zeggend at je de eerste keer vaak niet veel voelt.
Verder raad ik aan het absoluut ná elkaar te gebruiken, je weet nooit hoe sterk iemands trip is en het is fijn als iemand er op kan letten om te zorgen dat die persoon in orde is.
Klik om te vergroten...

Mijn eerste keer was fantastisch! Ik hoop voor je dat jouw eerste keer net zo goed wordt als de mijne! :)

Misschien is het voor de eerste keer idd wel net zo handig om het omstebeurt te doen. Dat is niet echt een probleem want het effect duurt niet zo gek lang. Zelf vind ik het wel leuk om met iemand tegelijkertijd te trippen, maar misschien is dat handiger als je wat beter weer hoe je op salvia reageert.

Ik kan me niet goed voorstellen dat het uitmaakt hoe je op wiet reageert.. Het zijn totaal andere werkzame stoffen toch?

Ik zou zeggen doe het gewoon kalm aan. Wees ontspannen en je voelt wel hoeveel je nodig hebt. Je merkt het gauw genoeg wanneer je genoeg hebt gerookt (als je überhaupt de 1e keer effect voelt..).

Ben benieuwd naar hoe het was! Veel plezier! :wave:
D
DivinorumLid
01-01-2024, 00:00
#7
Als ik dat ga doen, is het dan slim om het allebij tegelijk te nemen? Of is het beter als 1 van de 2 nuchter is.
Klik om te vergroten...
Omste beurt is echt een pre! Het kan behoorlijk heftig zijn en je kan ook het idee hebben dat je eigenlijk helemaal niet zo hard tript terwijl je totaal van de wereld bent (heb ik gehad). Als er dan iets fout gaat ben je niet in staat om goed te handelen. Ook al denk je van wel en kan je het nog erger maken dan het al was.
h
he_broLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hoe lang duurt het voor dat salvia slecht word,
ik heb het mijne bijna 3/4 van een jaar. Zou ik dat nog kunnen oproken of beter van niet?
D
DivinorumLid
01-01-2024, 00:00
#9
Salvia kun je decenia bewaren zonder dat de potensie afneemt, je kan dus nog gewoon oproken en effect hebben.
L
Lucy In The SkyLid
01-01-2024, 00:00
#10
he_bro zei:
Hoe lang duurt het voor dat salvia slecht word,
ik heb het mijne bijna 3/4 van een jaar. Zou ik dat nog kunnen oproken of beter van niet?
Klik om te vergroten...

Mijn laatste was 5 jaar oud en het was geweldig! Gewoon gebruiken zou ik zeggen :smoke:
D
DanielLid
01-01-2024, 00:00
#11
1. Is het wel slim om salvia gebruiken als ik wiet afentoe nog erg heftig vond (laatste tijd geen problemen meer mee).

2. Als ik dat ga doen, is het dan slim om het allebij tegelijk te nemen? Of is het beter als 1 van de 2 nuchter is.

3. Is er eventueel nog meer informatie wat nodig is voor mij om te weten?

4. Zal ik meschien met een ervaren salvia gerbuiker op dit forum in contact kunnen komen (msn) laat dit dan via een pm weten.



Als je de eerste keer salvia gebruikt, zou ik je aanraden om eerst minstens het 10x extract te nemen met het pijpje. Dan een flinke teug te nemen en in je longen te houden voor 20 seconde. Als je dan je pijpje weglegt zou je al iest moeten voelen. De eerste keer is meestal iets minder dan als je het na een uur weer zou doen. Als je het prettig vond, zou ik 2 uurtjes wachten en dan weer dezelfde dosis nemen.

Het is wel leuk om het samen te doen, als je in een goede omgeving bent kan dat niet zoveel kwaad, maar je moet wel heel snel na elkaar roken, want anders is het alweer minder/uitgewerkt bij de ander. De kans om rare dingen te gaan doen is veel kleiner als bij paddos, omdat je bij salvia meer de neiging hebt om te gaan liggen. Doe dat dan ook want dat maakt alles veel relaxter.

Leuk om te weten is dat als je echt heel vele hebt genomen, je na een beetje oefening allemaal dingen en beelden kan zien en besturen.

Ik vind persoonlijk salvia een zeer aparte werking hebben, het is heel weird. Zeker proberen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."