Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEnkele beginnersvragen

Enkele beginnersvragen

24 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#1
phy zei:
We gaan een beginner nu geen MAO remmer aanraden, hoop ik?
:rolleyes:
Klik om te vergroten...

Nou als ie zijn eerste portie niet voelde, nu minder over heeft dan zijn eerste portie?
Nou ja... heb hem toch duidelijk gezegd 24h te vasten voor hij zoiets moet gebruiken.

Zijt maar zeker, als gij van een halve portie hawaiianen weinig merkt, mag je je gerust wagen aan MAO remmers. Let wel, 24h vasten is een must!
Onschadelijke stoffen kunnen plots zo schadelijk worden

Ik vind het alvast wat interessanter onder een MAO remmer
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het is in ieder geval interessant om even op deze pagina te snuffelen. Cacao zou de tripbeleving versterken, maar is andere koek dan zo'n MAO-remmer.

http://www.azarius.nl/pages/maoi_page/

Dit is waarom ik het beginnende psycho-gebruikers af zou raden:
MAO-remmers kunnen echter extreem gevaarlijk zijn wanneer je ze combineert met de verkeerde psychoactieve stoffen of bepaald eten dat normaalgesproken onschadelijk is. Sommige combinaties resulteren in zware hoofdpijn of duizeligheid en de echt gevaarlijke combinaties kunnen leiden tot bewusteloosheid of overlijden. In het sjamanisme is het een bekend principe om te vasten of een andere vorm van diëtaire restrictie te hanteren alvorens inname van een MAO-remmer. Het is een goed idee deze traditie in ere te houden.
Klik om te vergroten...

Inderdaad, als je 24 uur niets eet, zou er niets aan de hand moeten zijn, maar het is geen spul om mee te sollen.
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb al mensen geweten dat zeiden geen verschil te merken onder een MAO remmer.
Maar toen werd dat gerookt.
Ik mijzelf doe in het een theetrekkertje en laat het bij mijn paddo's trekken.

Pure chocolade zou ook een MAO remmer zijn, maar dat eten we toch ook zonder erop te letten wat we ervoor aten.
Je hebt zware MAO remmers zoals in Ayahuasca thee zit, of je hebt de lichtere zoals passiebloem.

Passiebloem is pas schadelijk als MAO remmer als je er héél véél van genomen hebt, daarom valt die nog goed mee. Je gaat geen honderden grammen passiebloem gebruiken he.
Ik denk dat een nuchtere maag van 6 uur voldoende is om passiebloem te gebruiken.
Het kan wel zijn dat je er een beetje zieker van wordt, maar hoe zieker in't begin, hoe feller de trip aankomt (vind ik persoonlijk)
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Misschien moet je dat stukje achter de link eens goed lezen mayan...

MAO-remmers zijn 'zeer' gevaarlijk in combinatie met bepaalde middelen. óók in kleine hoeveelheden. Jij weet niet of een ander medicijnen gebruikt of andere dingen die gevaarlijk zijn.

Dus is het wel een beetje onverantwoord om te zeggen dat het geen kwaad kan.
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Phy, ik zeg niet dat MAO remmers ongevaarlijk zijn.
Ik zeg gewoon dat sommige MAO remmers met een korreltje zout genomen mogen worden.

Ik heb met een vreetkick meer dan een dozijn koekjes binnengeslorpt, een frituur gepasseerd, een pitta laten leveren, groentjes in de schotel opgevreet alsof het niets was.
Toch paar uur later passiebloem laten trekken bij mijn thee, en hey ik leef nog?

Passiebloem is geen ayahuasca thee van nen mimosa ofzo he.

Ik zeg niet dat het ongevaarlijk is, maar kzeg ook dat we het niet te serieus moeten nemen.
10 xtc pillen zou zot zijn, toch gebeurd het.

Niet dat het te vergelijken valt, ik zeg ook dat er MAO remmers zijn dat we niet te licht moeten nemen. MAar passiebloem is toch vrij onschadelijk he? allez vind ik toch. In mijn ervaring toch he. en geloof me, ik trip niet zonder passiebloem, en ik vast max 6 uur (OP PASSIEBLOEM HE)
Op de zwaardere MAO remmers neem ik wel voorzorgen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."