Tja, dat is ook wat mijn probleem. Ik woon niet meer bij m'n ouders, maar heb wel een kotgenote die het er niet mee eens zou zijn. Maar gedroogde paddo's zouden dus nog langer dan een spuit meegaan als hij niet gekoeld is… interessant.
phy zei:
Ik wil niet clichématig klinken, maar kijk uit wat je doet. Paddogebruik combineren met depressies??! Oef. Apart van dat vind ik het machtig interessant. Hoe ben je hierop gekomen?! Wat doet het met jou?!
Bedankt voor de waarschuwing. Was wat mij betreft niet echt nodig, maar het is wel goed om mensen zoveel mogelijk op de hoogte te houden.
Ik was al geïnteresseerd in psychedelica van toen ik The Doors of Perception las, maar ik was toen inderdaad bang dat het niets voor mij zou zijn gezien m'n depressie/angststoornis. Ik las later op psychforums.com dat er veel mensen daar (vooral schizoïden) psilocybe gebruikten tegen mentale ziekte, en heb er toen veel over opgezocht.
Blijkt dat geestverruimende middelen, verantwoordelijk gebruikt, zowat de meest effectieve middelen zijn tegen geestelijke stoornissen, vooral obsessief-compulsieve stoornis, en het wordt ook illegaal tot dat doeleinde gebruikt. Schizofrenie is natuurlijk een uitzondering voor zo'n behandeling.
Natuurlijk, als je het gebruikt op een moment dat je je depressief bent is het zowiezo niet veilig. Het is de bedoeling te wachten op een tijdelijke "remissie." Een week voor m'n eerste ervaring voelde ik me nog doodslecht, maar het toeval wilde dat de paddo's net aankwamen op een avond dat ik me beter voelde. De dag nadien was ik een ander mens mens geworden. Voor twee weken voelde ik me euforisch. Ik bleef me maandenlang gelukkiger voelen, tot het verbod.
