#1
ik verplaats het topic even naar de natuurlijke empathogenen, aangezien sint jans kruid een natuurlijk middel is. Misschien dat daar ook meer experts rondhangen, die de vraag kunnen beantwoorden.
enVraag:
Hoi K slik sinds kort sint janskruid, maar ik blow nog steeds elke dag. Breekt de thc de werkende stoffen in sint janskruid af ? want t gaat niet egt samen. Wat zijn de effecten hiervan? xx
Antwoord:
Je code was: bla Beste vraagsteller, st. Janskruid heeft een antidepressieve werking en cannabis een deprimerende. In werking staan deze producten dus diametraal tegenover elkaar. Zolang je blowt, hoef je van st Janskruid of andere antidepressiva, geen of weinig heil te verwachten. Stop dus je dagelijkse gebruik. Als je alleen in het weekend 1 a 2 blowtjes rookt, in totaal, dan zal dat vrij weinig invloed hebben op de werking van st. Janskruid. En dat geldt ook voor alcohol. Met vriendelijke groet, Roelof de Wit, verslavingsarts.
Vraag:
Hallo, Ik blow 2 a 3 keer per week, geen grote joints, maar een klein stickie. Nu ben ik enkele dagen geleden begonnen met het gebruik van St.Janskruid (600mg/dag). Kan het kwaad ik blow en St.Janskruid gebruik? Mvg, Jeroen
Antwoord:
Je code was: st.janskruid Beste vraagsteller, Als je Sint Janskruid gebruikt tegen depressieve klachten ga je door blowen de werking van het kruid tegen. Overigens kun je van St.Janskruid, in het begin, behoorlijk last hebben van angst en opgejaagdheid. Deze bijwerkingen verdwijnen gelukkig meestal binnen een week. Met vriendelijke groet, Martin Sijes
hodgepodge zei:st. Janskruid heeft een antidepressieve werking en cannabis een deprimerende
Ik denk dat die verslavingsarts ervan uit gaat dat de vrager depressieve klachten heeft omdat deze St. Janskruid gebruikt. Als je depressieve klachten hebt zal wiet die denk ik aansterken en dus deprimerend werken.ImmortalTech zei:hodgepodge zei:st. Janskruid heeft een antidepressieve werking en cannabis een deprimerende
Sinds wanneer heeft cannabis een deprimerende werking? Ik ben in 6 jaar blowen nog nooit gedeprimeerd geworden van wiet of hasj. Wel versterkt het heel erg de stemming waar je al in bent. Voel je jezelf dus niet goed, ga dan ook niet zitten blowen.
Verder weet ik niks van st janskruid of antidepressiva en kan ik je dus niet helpen.
Is iedereen die AD slikt incapabel om drugs te gebruiken? Die dingen worden sowieso al veel te snel voorgeschreven, dus dat zegt toch niet veel?ExceptionalInsight zei:Als je je "ellende" niet kunt relativeren en daar AD voor moet slikken moet je sowieso geen drugs gebruiken, werk daar eerst aan en kom daarna hier weer eens kijken.
Ja, vind ik wel. Buiten het feit dat veel drugs (veel als in verschillende soorten, niet veel als in kwantiteit) gevaarlijk zijn in combinatie net AD vraag je gewoon om problemen als je al niet lekker in je vel zit en dan ook nog drugs gaat gebruiken waarna je je meestal alleen nog maar vervelender gaat voelen.Amaranth zei:Is iedereen die AD slikt incapabel om drugs te gebruiken?
Dat maakt ze nog niet minder gevaarlijk.Amaranth zei:Die dingen worden sowieso al veel te snel voorgeschreven, dus dat zegt toch niet veel?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."