Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIs Kratom voor mij een goede keuze?

Is Kratom voor mij een goede keuze?

13 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
t
thisislukeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Experts! :grin:

Ik heb een vraagje. Met een vriend van me ga ik ongeveer twee keer per week op een rustig moment een jointje te roken en dan een beetje chillen. Heel af en toe (een keer per twee maanden ofzo) eet ik een plak spacecake. Die koop ik bij een shop waar ze hem echt goed vol stoppen. Dat bevalt prima, maar ik vind dat ik daar altijd zo zwaar d'r aan van ben.

Het lijkt me wel wat om een keer een ander type drug te proberen. Op internet kwam ik Kratom tegen. Ik heb gelezen dat je er relaxed en chill van wordt.
Als ik niet van de planeet wil, maar gewoon lekker onderuit op de bank wil chillen, is Kratom dan een goed idee? En hebt ge nog tips? :)
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb het wel eens geprobeerd en vond het erg relaxed. Beetje kriebelig warm gevoel van binnen, en alles om je heen is chill en mellow.

De Smartshop meneer raadde wel aan het niet vaker dan eens in de 2 maanden te gebruiken omdat het een licht verslavende werking heeft.

Al met al wel een aanrader :)
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wil het nog wel een keer proberen maar de laatste keer vond ik het vooral alleen maar een vies goedje en merkte er weinig van.

Voor een volgende keer zou ik een wat sterker extract willen ook, want dan weet je ook gelijk echt goed wat het met je doet.
D
DukunLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als je kratom op de juiste manier gebruikt is het echt :hearteyes:

Neem rond de 10 gram,... blend het tot poeder. Doe de helft in een glas en vul deze voor de helft met water, even roeren.... opdrinken, en een half uur na inname de andere helft van de kratom.

Voordeel van deze manier is dat het veel sterker werkt, en daarbij een thee van kratom is te smerig voor woorden :wave:

Kratom is bij veel smartshops veelste duur, dus zoek goed. De prijs is varierend van 2 tot 10 euro per 10 gram.... afhankelijk van de hoeveelheid die je koopt,...google wat en gij zult vinden.

En de de synergie met cannabis is echt hemels :smoke:

Het hele verhaal over verslavend is sterk overdreven.... doet me denken aan al de andere paranoia bij nieuwe redelijk onbekende middelen.
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als je kratom op de juiste manier gebruikt is het echt :hearteyes:
Klik om te vergroten...

ja :grin: , kratom is wel chill.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dukun zei:
Het hele verhaal over verslavend is sterk overdreven.... doet me denken aan al de andere paranoia bij nieuwe redelijk onbekende middelen.
Klik om te vergroten...

''Kratom bevat een aantal actieve stoffen, zogenaamde alkaloïden, waarvan mitragynine vermoedelijk de belangrijkste effecten veroorzaakt. Mitragynine is een opiaat-agonist, d.w.z. dat het een effect heeft op de opiaat-receptoren in je hersenen. Deze receptoren beïnvloeden je humeur en angst. Mitragynine bindt zich aan deze receptoren en verbetert je humeur en geeft een euforisch gevoel, net als opiaten zoals heroïne en opium. Bron: http://www.kratom.nl/nl/usage.html ''

Grote kans dat het dus wel degelijk verslavend is.
Als het een nieuw onbekend middel zou zijn, wat ik in twijfel trek, zou ik juist wat voorzichtig zijn met die evt. ( het is onbekend toch?) verslaving en het zekere voor het onzekere nemen.
D
DukunLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik weet van de stoffen en hun relatie met de opiaat receptoren. Op papier klinkt dat inderdaad heftig, maar in de realiteit valt dat reuze mee. Ik kan enkel uit ervaring spreken dat het totaal niet verslavend werkte. Zelfs niet na meer dan een week lang dagelijks gebruik tegen erge pijn. Geen enkele withdraw. Alcohol, wiet en tv zijn in mijn ogen veel verslavender.

In totaal heb ik rond een kilo kratom gebruikt/verkend, en heb niks gemerkt van verslaving in tegenstelling tot die onsjes wiet.

Peptalk...Heb jij zelf ervaren dat het verslavend werkt??? Ik schreef redelijk nieuw omdat er veel mensen zijn die claims beweren over kratom zonder het ervaren te hebben, wat ik beschouw als paranoia :)
D
DukunLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hmmm..... ik denk niet dat iedereen automatisch denkt dat kratom onschuldig is(vooral niet als je een sterke ervaring hebt gehad),... idemdito voor wiet. Uiteindelijk zitten in de planten de chemicals die hun werk doen. Relatief gezien met andere middelen vond ik die verslavingsneiging bij kratom gering, hoe uitte dat zich bij jouw?

Bij mezelf kan het bij wiet echt extreme vormen aannemen, enorm zweten, nachten niet slapen, lusteloos, prikkelbaar ... Bij kratom heb ik dit niet gemerkt. :P
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Heb zelf meerdere keren Kratom gebruikt ja,

Persoonlijk vond ik de neiging het weer en weer te gebruiken best moeilijk te weerstaan, aangezien je automatisch gaat denken dat: 'het toch onschuldig is' en 'Ach joh, het is toch niets chemisch' maar zelf denk ik dat bij dit middel een verslaving er makkelijk in slijpt.

Dat jij hier geen last van had is mooi, sommige mensen kunnen ook een maand elke dag blowen en daarna een jaar niet. Ik niet :rolleyes:

Als paranoïde moet je het niet zien, meer belabberde zelfdiscipline en hoge verslavings gevoeligheid.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#10
PepTalk zei:
Heb zelf meerdere keren Kratom gebruikt ja,

Persoonlijk vond ik de neiging het weer en weer te gebruiken best moeilijk te weerstaan, aangezien je automatisch gaat denken dat: 'het toch onschuldig is' en 'Ach joh, het is toch niets chemisch' maar zelf denk ik dat bij dit middel een verslaving er makkelijk in slijpt.

Dat jij hier geen last van had is mooi, sommige mensen kunnen ook een maand elke dag blowen en daarna een jaar niet. Ik niet :rolleyes:

Als paranoïde moet je het niet zien, meer belabberde zelfdiscipline en hoge verslavings gevoeligheid.
Klik om te vergroten...

Alles is chemisch.. Of het nou in een lab of ergens random op aarde wordt gesynthetiseerd boeit geen fuck.

Datura is natuurlijk.
LSD is chemisch.

Wat neem je liever?


Chemisch is goed. Zuivere, geisoleerde werkzame stoffen, of een plant waarvan het % actieve substantie kan variëren, je een foute plant kan plukken, en je nog een ton restalkaloiden krijgt?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Angramar Temenos zei:
Alles is chemisch.. Of het nou in een lab of ergens random op aarde wordt gesynthetiseerd boeit geen fuck.

Datura is natuurlijk.
LSD is chemisch.

Wat neem je liever?


Chemisch is goed. Zuivere, geisoleerde werkzame stoffen, of een plant waarvan het % actieve substantie kan variëren, je een foute plant kan plukken, en je nog een ton restalkaloiden krijgt?
Klik om te vergroten...

Klopt, alleen veel mensen denken gewoon puur omdat iets uit de natuur komt dat het minder schadelijk is.

Soms hebben de rest alkaloïden toch wel een bijzondere invloed, zoals bij cactussen/mescaline of paddo's/psilocine. Bij deze middelen merk je toch wel verschil tussen het natuurlijke product en pure stof.
R
Roseta StonedLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik vind er niet veel aan. Voelde me echt een dood vogeltje en verveeld. Ben ook niet echt een groot opioide fan maar dit effect vond ik wel heel karig, zeker voor de prijs.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#13
Er is mij door een smartshop eigenaar ooit verteld dat Kratom net zo verslavend kan zijn als heroine ?

Hij snapte ook niet waarom dit middel legaal is in Nederland...

Maarja.. Hij vertelde ook dat het onmogelijk is om paddo's te verbieden :grin: (is zo'n 4 jaar geleden)
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik verplaats deze even naar de natuurlijke empathogenen, aangezien kratom van een boom afkomstig is.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."