Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEnkele vragen over paddo's

Enkele vragen over paddo's

6 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik wil me even qua dosering bij Koxbox aansluiten. Ik ken de soort b+ niet, maar heb wel ook de ervaring dat zelf gekweekte paddo's sterker zijn dan wat vroeger in de shop verkrijgbaar was. De eerste keer dat ik mijn eigen paddo's gebruikte heb ik dat onderschat, en ben behoorlijk voor m'n ass gekicked. Mooie ervaring wel hoor, maar als je het niet verwacht moet je wel door een half uurtje doodsangst heen..
S
SandosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo allen,

Vandaag is mijn kweeksetje P. Cubensis B+ in de zak gegaan, en heb ik geregeld dat ik veilig kan gaan trippen. Ik heb echter nog wel wat vragen omtrent de paddo's zelf.

Als de paddo's zijn geoogst zie je vaak op foto's dat er nog wat draadjes aan de onderkant van het steeltje zitten. Is het de bedoeling om deze eraan te laten zitten of kan je ze er gewoon afsnijden? Het ziet er namelijk niet erg appetijtelijk uit. :wink:

Verder heb ik gezocht naar een antwoord maar kon ik niks concreets vinden voor deze vraag.. Wat is een goede hoeveelheid natte paddo's om te nemen? Ik heb een keer eerder getript op truffels, een portie van 10 gram, wat mij goed beviel maar wel aan de zwakke kant was. Ik heb meerdere keren gelezen dat zo'n 30 gram p.p. goed zou zijn, maar is dat wel zo?

Ten slotte zou ik graag willen weten of jullie nog een paar goede tips hebben voor de setting. Ik heb tot nu toe geregeld:

- Een sitter die ik 100% kan vertrouwen voor mij en mijn vriend
- Een zolderkamer, niet te licht of donker met fijne hangplaatsen
- Rustige muziekjes (Buena vista social club.. erg aan te raden!)
- Voedsel? Ik weet dat suikers de werking remmen dus zorg ik voor wat zoete dingen mocht het toch fout gaan

Ik wil 100% voorbereid gaan trippen zodat ik er maximaal plezier aan beleef. Heb je dus nog iets op of aan te merken laat het dan vooral weten!

Mvg
Sandos
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik weet niet direct wat je met die "draden" bedoeld, dus daar kan ik geen antwoord op geven.
Ik weet niet wat jouw ervaringen zijn, maar ik zou gaan voor max. 20 gram nat want je zal er van versteld staan hoe potent zelfkweek paddestoelen zijn.

30g is inderdaad een portie maar niet voor alle Cubensis soorten dus je moet wel opletten hiermee vandaar dat ik 20g aanraad.

Suikers remmen de trip NIET, dus je kan eten wat je wil. En ik zal je moeten teleurstellen, er is niets dat je uit een bad trip kan halen qua eten of drinken dan. Als je het niet meer zo leuk vind ben je helemaal op jezelf aangewezen en moet je zelf beseffen dat het maar tijdelijk is, er niets kan gebeuren en proberen meegaan met de "flow" van de trip.
Praten met je tripsitter kan wel opluchten, je verplaatsen naar een andere kamer kan ook al een heel verschil uitmaken.

Wat ik wel kan aanraden is Tropicana Smoothie drank met banaan en aarbei dat is echt hemels tijdens een trip, altijd mijn vaste drankje voor het trippen :hearteyes:. Voor de rest ziet alles er goed uit en als je ingesteldheid goed zit zal de trip wel positief moeten uitdraaien.

Veel plezier!
T
TiggLid
01-01-2024, 00:00
#4
De onderkant van de paddo ziet er niet zo smakelijk uit, na het plukken zitten er vaak goudachtige korreltjes aan de onderkant. Dit is vermiculiet - het spul wat ook bovenop je kweeksetje ligt om de grond en omgeving vochtig te houden. Deze korrels zijn niet voedzaam en bevatten geen werkzame stoffen.
Verder kunnen er aan de onderkant van de paddo ook andere dingen uit de bodem van je kweekset zitten (als er geen vermiculiet bovenop ligt). Ook dit kan je weghalen.
Jij spreekt over draden, ik denk dat je witte myceliumdraden bedoeld? Het witte pluizige mycelium vorm een groot schimmelnetwerk in je kweekset, het kan zijn dat er soms wat dikkere draden aan de paddo blijven hangen. Mycelium bevat een zeer kleine hoeveelheid werkzame stoffen, maar ik zou deze gewoon voorzichtig weghalen.

In het kort, alles wat aan je paddo's blijft hangen kan je weghalen, maar het hoeft niet. Als je de onderkant van de paddo wegsnijd dan gooi je ook meteen een klein deel van de werkzame stoffen weg. Ik raad je aan om voorzichtig over de onderkant van de paddo te wrijven (of krabben) om de rommel eraf te halen. Wat er niet af wil eet je op.
(Hierbij nog even de notitie dat ik er vanuit ga dat de paddo's gezond zijn, ongewenste schimmels en rotte plekken kan je natuurlijk beter niet eten).


Wat betreft de hoeveelheid, omdat je goed werk probeert te maken van de setting kan je zoveel nemen als waar je je veilig bij voelt.
Ik heb het idee dat je - omdat je je vorige trip zwak vond - denkt dat 30 gram misschien ook wat weinig kan zijn. Ik kan je gerust stellen. Ik heb zelf een trip van 13g truffels weleens wat aan de zwakke kant gevonden. Maar bij een portie echte paddo's heb ik dat nog nooit gehad. Van 30 gram vers zal je lekker trippen. Mocht je het toch ietsje heftiger willen dan zou je 35g kunnen proberen.


Tijdens het trippen heb je niet echt honger maar iets te eten kan heel lekker zijn. Tijdens een trip ben ik weleens helemaal opgegaan in het gevoel van de kleine brokjes pinda die ik nog in mijn mond had - heerlijk.
Suikers remmen het effect niet, maar ze brengen je er wel toe in staat om je iets beter te focussen op een moeilijk moment. Daarbij kan het idee dat een dextro energytablet je badtrip zal remmen je ook al gerust stellen. Placebo effect is ook effect, zeker tijdens een trip. Als je denkt dat je je goed gaat voelen van zo'n snoepje dat gebeurt dat ook.


Veel plezier!
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik snij ook gewoon altijd een cm van de onderkant af, je gaat hierdoor echt geen portie kwijtspelen hoor...

En ik vind het toch sterk dat je hier al een portie aanraad die 3 x zo sterk is als zijn vorige trip die hij goed vond maar een beetje aan de zwakke kant.
B+ is trouwens een behoorlijk potente soort dus om hier dan al van de eerste keer 30g van te eten...

Begrijp me niet verkeerd, voor jou kan dat goed uitdraaien maar voor een ander kan dit toch wel veel te overweldigend overkomen! 30g is alleen een gangbare portie voor de P. Cubensis Mexicaanse soorten en Thaise, voor (bijna) alle andere Cubensis soorten ligt de portie rond de 25g. Dus dan heb je met je 30g al meer binnen dan een "smartshop portie".

En wat die dextro boel enzo betreft, geloof mij dat is dikke BS ik heb al zware unieke trips gehad waarbij ik ook dacht dat suiker mij ging helpen. Het helpt dus niet! Als je het moeilijk hebt, heb je het moeilijk en moet je dat zelf overwinnen en geen enkele voedingsstof zal je hierbij kunnen helpen!
S
SandosLid
01-01-2024, 00:00
#6
Allereerst bedankt voor alle antwoorden, mijn nieuwsgierigheid is verzadigd :)

Verder maak ik me eigenlijk helemaal geen zorgen om een bad trip omdat ik heerlijk in mijn vel zit en ik vaker op de locatie ben geweest en daar eigenlijk alleen maar positieve momenten heb beleefd.

Ik begin wel gewoon met 20-25 gram, dan zie ik hoe het verloopt.

N.B. Het klopt toch dat het gewicht van een gedroogde paddo ongeveer overeenkomt met 10% van nat? Dus in dit geval 2-2,5 gram. Ik ga ze namelijk eventueel drogen als ik ze niet binnen een korte periode kan opeten.

Nogmaals bedankt voor de goede antwoorden!

Mvg
Sandos
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#7
Inderdaad 10 gram vers is 1g droog!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."