Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsthee van salvia?

thee van salvia?

6 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik wil naar elles in wonderland in 3D, en het liefst met een zegeltje, alleen vind de rest dit net iets te heftig worden en besluiten we wat anders te doen, dus:

SALVIA!

blijf je lekker zitten, niet van die praatneigingen, best heftig en relax, alleen het probleem is dat het te kort duurt, te heftig is en te snel in kickt voor een filmpje, dus:

salvia thee, met als achterliggende gedachte, makkelijker te doseren(hoe dan te doseren komen we vanzelf wel achter) en vergeleken met wiet roken/wiet thee een langer effect, maar: kan dat?

zo niet, jammer dan, brainstormen we even verder, zo ja, hoe dan?
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#2
Om salviathee te zetten worden de bladeren fijn gewreven en het sap eruit geknepen. Dit sap wordt gemengd met water. Deze manier van innemen is niet erg efficiënt, omdat de werkzame stoffen niet oplosbaar zijn in water. Bovendien wordt aangenomen dat veel van de effecten verloren gaan zodra de plant wordt doorgeslikt; de meeste effecten zijn het resultaat van absorptie door de slijmvliezen in de mond.
Klik om te vergroten...

Oraal gebruik

Hoewel het doorslikken van salvia niet erg effectief is, kan het kauwen wat eraan vooraf gaat wel een interessante ervaring opleveren: zachter en langer. Salvinorine A wordt langzaam geabsorbeerd door de slijmvliezen onder de tong en bereikt zo de bloedbaan. De effecten komen langzamer op (na 10-20 minuten), bereiken vrij snel een hoogtepunt en blijven vervolgens een minuut of 30 op hetzelfde niveau. In de daarop volgende 30 tot 90 minuten verdwijnen ze langzaam weer.

Een goede manier om salvia te kauwen is door het te pruimen. Hiervoor maak je een balletje of rolletje gemaakt van verse of gedroogde salviabladeren. De smaak is vrij bitter. Neem 8 à 20 bladeren (2-8 gram gedroogde bladeren) en leg deze 10 minuten in een bakje water. Knijp het water eruit en rol de bladeren in een bal. Voeg eventueel suiker of honing toe om de vrij bittere smaak te verbeteren.

Doe het balletje in je mond en begin langzaam te kauwen, ongeveer elke tien seconden. Als het je lukt, probeer dan het sap dat zich vormt in je mond te houden en dit niet uit te spugen of door te slikken. Voor het beste resultaat hou je het pruimballetje onder je tong tussen het kauwen door. De eerste 10 à 15 minuten zul je weinig merken. Het is belangrijk om dan gewoon door te kauwen. Spuug het balletje na ongeveer 30 minuten uit. Nu zouden effecten al voelbaar moeten zijn. Het gevoel zal nu ongeveer een half uur op dit niveau blijven en daarna langzaam verdwijnen.

Het is een goed idee om voor het gebruik je mond te reinigen met een mondwater dat menthol en/of alcohol bevat. Spoel je mond met mondwater en poets ook goed het mond- en tongweefsel. Spoel goed na en begin met pruimen.

Er zijn andere manieren om salvia oraal in te nemen, maar de werking is meestal minder. Het is mogelijk om salvia bladeren te extraheren in sterke drank, bijvoorbeeld in whisky of wodka. Doe een grote hoeveel fijngemalen bladeren in een (relatief) kleine hoeveelheid wodka. Laat het geheel enkele dagen staan en schud de fles twee keer per dag. De salvinorine zal langzaam oplossen in de alcohol. Zeef het plantmateriaal eruit en knijp het goed uit. Leng de drank aan met een even grote hoeveelheid water en voeg naar smaak suiker of honing toe. Hou een zo groot mogelijke hoeveelheid 30 minuten in je mond en laat het regelmatig rondgaan.
Klik om te vergroten...

(http://www.salvia.net/nl/usage.htm)

Astablief :)
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Tigg zei:
Ik denk dat je, als je naar de film gaat, dan toch beter een zegeltje, truffels, paddo's of wiet kan nemen. Of helemaal niks natuurlijk.
Klik om te vergroten...

Of een 2c'tje.

Alice was wonderschoon op de -E.
T
TiggLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het kan (zie bovenstaande post) maar het is niet echt effectief. Je moet waarschijnlijk erg veel drinken om een gewenst effect te krijgen.

Orale inname heb ik weleens geprobeerd. Dit gaf me een zeer licht effect.

Salvia is naar mijn idee alleen echt goed als je er een echte trip van krijgt. Alle lichte net-niet effecten doen me eigenlijk niet zoveel. En als je echt aan het trippen bent dan zal de film ook niet bewust invloed op je hebben.

Ik denk dat je, als je naar de film gaat, dan toch beter een zegeltje, truffels, paddo's of wiet kan nemen. Of helemaal niks natuurlijk.
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#5
PepTalk zei:
Of een 2c'tje.
Klik om te vergroten...

Daar zat ik ook aan te denken idd.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#6
PepTalk zei:
Tigg zei:
Ik denk dat je, als je naar de film gaat, dan toch beter een zegeltje, truffels, paddo's of wiet kan nemen. Of helemaal niks natuurlijk.
Klik om te vergroten...

Of een 2c'tje.

Alice was wonderschoon op de -E.
Klik om te vergroten...
ik stelde ook lsd voor, alleen dat wilde de rest niet, en hier word democratisch besloten wat iedereen gebruikt, als wij met zo`n klein clubje gaan trippen gebruiken we allemaal het zelfde en allemaal even veel...
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#7
dankje, hier kan ik wel wat mee ja...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."