#1
Als het geen heet water was zal dat niet zoveel kwaad kunnen. Die 12u is een richtlijn. Of je ze nu 10u of 13u laat soaken dat maakt niet zo heel veel uit, maar het beste is niet veel langer want anders ga je ze verzuipen.desiyaboy zei:Boxen zijn inmiddels binnenHeb heel het aanrecht etc. schoongemaakt met anti bacterie shizle, en het water in de bakjes gedaan. Er stond per ongelijk bij de eerste box, warme kraan maar k heb besloten hier niks aan te doen (goeie keuze???). Heb ze nu in de doos met de deksel open en dan morgenochtend drop ik ze in de zakken
Is de tijd van 12 uur echt strikt of gaat het erom dat de bovenkant van de box een goed verspreide witte laag heeft en ik ze dus langer mag laten staan voor betere oogst?? Probeer me in te lezen, filmpjes te kijken maar wil het toch nog maar hier navragen...??![]()
Het gaat er vooral om dat het substraat voldoende vocht heeft kunnen opnemen om de groei te kunnen stimuleren en de vochtigheidsgraad op peil te houden.
Oja, voor ik het vergeet. Het beste bedek je de zijkanten van de sets met aluminiumfolie voor je ze in de zak plaatst, zo voorkom je dat er paddenstoelen aan de zijkanten groeien waar je niet bij kan.


