Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsvragen over peyote

vragen over peyote

10 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ga gewoon naar easy-upload.nl en upload het daar. Dan kan je daarna de link hier neerzetten en kunnen we het toch nog bekijken :wink:
s
sipanLid
01-01-2024, 00:00
#2
goed idee.
Hier komen een paar fotos dan.
link 1: http://easy-upload.nl/f/dhfvBLgL

link 2: http://easy-upload.nl/f/0Nav3K9O

link 3: http://easy-upload.nl/f/LeLJoXuZ

en link 4: http://easy-upload.nl/f/xEEaSRz4

gr
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat bedoel je precies met "buttons" ?

Zo ver als ik weet zit er na drie jaar genoeg mescaline in de peyote om ervan te trippen. Dus die van jou zouden meer dan genoeg mescaline moeten bevatten lijkt me zo. :P
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dat ziet er zeer gelikt uit man!! :hearteyes:
s
sipanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hallo
Ik zoek eigenlijk antwoord op mijn vragen. Ik ben een jaar of zes geleden begonnen met het verzamelen van lophophora's/peyote. Ik heb zeer grote planten (100 jaar of ouder) of planten van 30, 40 jaar in mijn verzameling.
De vraag is, hoe actief zijn de planten die al jaren in europa hun tijd doorbrengen? Natuurlijk hebben wij hier veel minder zon en ook is het hier stukken kouder dan in mexico.
De verzamelaars vertellen soms dat je zn plant niet moet eten want het werkt toch niets ( zij hebben geen ervaring en willen natuurlijk niet dat mensen deze oude en zeldzame planten opeten) maar je hoort weer van andere mensen dat de planten wel actief zijn en niet zn beetje ook.
Want bij native american church eten ze zelfs buttons van 1 a 2 cm, dus de planten van mij die bijv. 20 cm of groter zijn en vele grote buttons moeten toch ook actief zijn?
Heeft iemand hier succesvol een peyote kunnen eten (of meerdere buttons) en mijn vraag kan beantwoorden?
Dat zal ik echt fijn vinden.
W
WackieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Sublimo zei:
Wat bedoel je precies met "buttons" ?

Zo ver als ik weet zit er na drie jaar genoeg mescaline in de peyote om ervan te trippen. Dus die van jou zouden meer dan genoeg mescaline moeten bevatten lijkt me zo. :P
Klik om te vergroten...

Toch wel niet in 1 peyote na 3 jaar.
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wackie zei:
Sublimo zei:
Wat bedoel je precies met "buttons" ?

Zo ver als ik weet zit er na drie jaar genoeg mescaline in de peyote om ervan te trippen. Dus die van jou zouden meer dan genoeg mescaline moeten bevatten lijkt me zo. :P
Klik om te vergroten...

Toch wel niet in 1 peyote na 3 jaar.
Klik om te vergroten...

Leg is uit?

Hoe is met jou verzameling afgelopen?
s
sipanLid
01-01-2024, 00:00
#8
nou met Buttons bedoel ik knoppen of een singel-head.
Mijn verzameling zal ik tot mijn dood blijven uitbreiden... er zitten hele grote planten tussen. Het zijn hele oude planten die ik niet 1, 2, 3 niet zal opeten.
Ik heb een kweker gezien die zijn gekweekte san pedros op eet (planten van 3 a 4 cm) een stuk of acht negen of meer van die kleintjes. Hij wordt er naar zijn eigen zeggen kalm en ontspannen van.
Het zal toch een beetje gek zijn dat een peyote van zoveel jaren (die bekend staat veel potenter te zijn dan san pedro) helemaal niet actief zou zijn?
Want je hoort van sommige kwekers,, peyote die in europa opgroeien zijn toch niet actief want we hebben te weinig zon bla bla. Ik weet niet of zij ervoor willen zorgen dat niemand meer zich aan de planten waagt of menen ze wat ze zeggen en zijn peyotes hier nonactief?
W
WackieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hoe potent peyotes uit koudere klimaten zijn heb ik geen idee van.

Voor een trip heb je 1/3 tot 1/2 gram mescaline nodig.

http://www.erowid.org/plants/cacti/cacti_guide/cacti_guide_lophopho.shtml
Volgens erowid bevat verse peyote 0,4% mescaline. Voor een trip maakt dat dus rond de 100 gram verse peyote. Dat is iig meer dan een 3 jaar oude peyote.

http://www.erowid.org/plants/cacti/cacti_sanpedro_potency_faq.shtml
San pedros bevatten veel minder mescaline. Hier zie je 0,12% als beste gegeven. Daarvan heb je dus in het beste geval tussen een kwart en een halve kilo verse cactus nodig voor een trip. Het eten van pedrotjes van enkele centimeters groot schiet dus niet op.

De gegeven mescaline gehaltes lopen zoals je kunt zien nogal erg uiteen. De getallen die ik hierboven gebruikt heb lijken een beetje de best case scenarios te zijn. (als je de peyote in het lijstje van die 2e link ziet lijkt 0,4% ook nogal optimistisch te zijn) Waarschijnlijk heb je dus meer nodig dat deze hoeveelheden.


Met mijn cactusjes gaat het ehm.... Nouja het gaat. Ik heb er een half jaar niets aan gedaan behalve ze 1 enkele keer water gegeven. Ze leven nog wel, maar ze zijn dan ook niet echt gegroeid in die tijd. Dit vooral omdat ze de volle zon nog niet aan kunnen; ik zou dus een kasje voor ze moeten bouwen met half doorlatende folie. Dat is er nog niet van gekomen, daardoor zijn ze binnen blijven staan in hun winter verblijf :)
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#10
ff een foto update van de kleintjes a.u.b.! :)
s
sipanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik wil graag wat pic. plaatsen maar die fotos zijn helaas groter dan hier is toegestaan. Hier moeten pic max 256 kib. zijn en mijn pic. zijn rond 800 of 900.
He;aas :(

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."