Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumssyrische wijnruit => misselijkheid, braken

syrische wijnruit => misselijkheid, braken

31 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Leg dan maar eens uit waarom het niet zo is i.p.v. een nutteloze post te plaatsen.
S
ScopolamineLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik krijg van een redelijk hoge dosis B. Caapi GEEN maaglast, misselijkheid, enz...

Zodra je B. caapi drinkt zal je na een 10 a 20 minuten een braak gevoel voelen opkomen...
Zodra je braakt denk je bij jezelf van 'ah shit, het is eruit gekomen' (het drankje), maar zodra je dat denkt/zegt, zal je merken dat je trip begint.

Het is dus zo dat -bij mij in ieder geval- het braken de trip induceert.
en naarmate je gekotst hebt, gaat de trip enkel nog maar omhoog...
Dat is net het leuke aan de B. Caapi...

Klinkt misschien raar, maar voor mij hoort het kotsen erbij,en vindt het op B. caapi een fijn gevoel.

Als je dit dan leuk zou vinden, raad ik je aan om een DMT-bevattend brouwsel te maken, wat je tijdens of tegelijk met de b. caapi drinkt, wat je enkel nog dieper in een trip zal brengen vol kleuren en gedachten.
W
WiesjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hm, ik ga het dan echt een proberen, die Caapi!
Ja als het gewoon even kotsen is, en daarna weer voorbij, dan is het niet zo vervelend, maar tijdens die syrische-wijnruit trips, blijft het soms de ganse trip zitten, en dan kan je gewoon niet genieten van de trip en ga je vlugger bad :/

Ik ben sowieso van plan de volgende keer als ik paddo's neem of Caapi, dat ik een tijdje ervoor ga dieeten, 'traditioneel ga vasten', lijkt me ook nog eens goed voor mijn lichaam, is het toch een soort van gezuiverd :)
S
ScopolamineLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je zal wel merken dat het een hele verbetering is... om niet te zeggen 'een andere ervaring' op zich...

Laat er zomaar wat van weten..!
en moest je nog wat informatie hebben over eender wat, vraag het me gerust! Daarvoor ben ik (zijn we allemaal) hier! :hearteyes: :wave:
p
parcivalLid
01-01-2024, 00:00
#5
Sublimo zei:
Je kunt daar niks tegen doen. Proberen 6u van tevoren niks meer te eten is het enigste.
Maar slik NIKS bij, absoluut NIKS. Syrische wijnruit is een onomkeerbare MAOI. Je kunt daar serieus mee in de problemen geraken.
Ik neem aan dat je weet wat je wel en niet mag ? Ook in de dagen ervoor ?
Klik om te vergroten...
De harmine en harmaline in syrisch wijnruit zijn reversibele MAOI, ik raad aan om de azijnzuur/keukenzout extractie te doen als je voldoende zaden hebt een nadien gewoon 200-300mg van het gele poeder af te wegen (met een goede weegschaal!). Op deze manier vermijd je de vasicine en vasicinone die ook in de zaden zitten.
G
GribLid
01-01-2024, 00:00
#6
Sublimo zei:
Het is een onomkeerbare MAOI. Je moet het uitzitten, als het fout gaat valt er niks te doen.

Banisteriopsis caapi valt om te draaien in het ziekenhuis, syrische wijnruit niet.
Klik om te vergroten...

Inderdaad parcival, dit is complete onzin. Beide bevatten reversible MAOi's. Altijd wonderbaarlijk gevonden dat sommige mensen niet alleen zelf niet weten waar ze het over hebben, maar ook nog eens anderen "advies" geven. Twijfel mensen, twijfel aan alles, en check, dubble check en tripple check, ZEKER als het om drugs gaat. Ik weet dat het in dit specifieke geval niet veel uitmaakt, maar er zijn al zoveel drugsgerelateerde onzinverhalen op de wereld, het zou fijn zijn als de gebruikers zelf zich een beetje verdiepen in hun "hobby"... Zo, ik ben uitgezeken!
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#7
Volgens Wikipedia en Azarius zijn harmine en harmaline (de twee actieve bestanddelen van syrische wijnruit) inderdaad beide omkeerbare MAOI's. Je zat er dus naast, Sublimo, hoewel je zeker gelijk hebt als je zegt dat je met dit soort spul moet uitkijken omdat het toch link blijft.
De post van Grib was niet erg constructief, dat moet ik je nageven.
G
GribLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ok, point taken. Beschouw mijn eerste post als ingetrokken.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Volgens Wikipedia en Azarius zijn harmine en harmaline (de twee actieve bestanddelen van syrische wijnruit) inderdaad beide omkeerbare MAOI's. Je zat er dus naast, Sublimo, hoewel je zeker gelijk hebt als je zegt dat je met dit soort spul moet uitkijken omdat het toch link blijft.
Klik om te vergroten...

Dan zat ik er dus naast. Ik heb altijd gedacht dat de syrische wijnruit onomkeerbaar was, nooit beseft dat de werkzame stoffen van de syrische wijnruit hetzelfde zijn als die van de banisteriopsis caapi. Anders had ik waarschijnlijk wel beseft dat het niet klopte wat ik zei.

En inderdaad, of het nu omkeerbaar of onomkeerbaar is, je moet er nog steeds zeer goed mee oppassen. :wink:

Weer wat geleerd ! :grin: Altijd leuk.

De post van Grib was niet erg constructief, dat moet ik je nageven.
Klik om te vergroten...

Inderdaad. Iedereen kan er eens naast zitten. Nu kan dat gevaarlijk zijn in het geval van drugs, maar hier kan mijn fout geen "kwaad". En er zijn altijd nog andere mensen hier op het forum die de fouten van mensen kunnen verbeteren, dat gebeurt hier meestal. Samen tot een conclusie komen. Daar dient het forum in zekere zin ook voor.

Fouten maken is menselijk.

En achja, dat hij zo post... Het is gewoon jammer dat hij zichzelf niet fatsoenlijk kan verwoorden. Als hij dat wel kon had hij een goede bijdragen geleverd aan dit topic. Ik reageer gewoon automatisch niet op zo een post, het is niet de moeite.
G
GribLid
01-01-2024, 00:00
#10
Sublimo zei:
En achja, dat hij zo post... Het is gewoon jammer dat hij zichzelf niet fatsoenlijk kan verwoorden. Als hij dat wel kon had hij een goede bijdragen geleverd aan dit topic. Ik reageer gewoon automatisch niet op zo een post, het is niet de moeite.
Klik om te vergroten...

Als jij je aangevallen of beledigd voelt, mijn oprechte excuses. Ik snap best dat je alleen wil helpen en iedereen maakt uiteraard fouten. Het is zeker ook niet mijn hobby om mensen te dissen op internetfora omdat ik het allemaal beter weet. Sterker nog, ondanks dat ik zeker wist dat je bewering niet klopte, heb ik een aantal bronnen er voor de zekerheid nog een keer op na geslagen. En dat is precies waar het om gaat. Ik ben gewoon oprecht verbaasd als ik dit zie in dezelfde post:

Sublimo zei:
Van die gember weet ik niks af, ik durf niet te zeggen of het veilig is of niet.

[...]

Het is een onomkeerbare MAOI. Je moet het uitzitten, als het fout gaat valt er niks te doen.

Banisteriopsis caapi valt om te draaien in het ziekenhuis, syrische wijnruit niet.
Klik om te vergroten...

Het komt namelijk vrij zelfverzekerd over, terwijl je blijkbaar niet eens weet om wat voor stoffen het gaat?! En ja, ik reageer wat overdreven en het is misschien ook mijn persoonlijke frustratie, maar dit iets wat ik overal tegenkom, ook als het om andere dingen gaat (vooral in de media!). Is het nou zo moeilijk of even te checken of je feiten echt kloppen? Tegenwoordig kost het namelijk tijd noch moeite en toch kom je telkens in aanraking met deze vorm van luiheid en onverschilligheid. Ik had inderdaad even een verhaaltje kunnen copy-pasten, maar ik hoopte juist dat je het zelf zou opzoeken en dat misschien in de toekomst dan ook vaker zou doen.

Dus nogmaals mijn excuses. Het was niet persoonlijk bedoeld, het gaat met om het groter geheel. De wereld om ons heen is veel te fascinerend om je kennis over te laten aan "van horen zeggen". Ik besef me al te goed dat het niet echt een lekkere binnenkomer was voor een newbie en zal in de toekomst proberen om mijn bijdragen wat constructiever te maken, maar ik moest het gewoon even kwijt.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Grib zei:
...
Klik om te vergroten...

Ik weet zeker wat erin zit, maar ik ben op een jaar tijd met zo veel verschillende soorten drugs bezig geweest, zo veel opgezocht, dat ik soms ook wel eens iets vergeet of door elkaar haal.

Dat je me verbeterd als ik een fout maak is alleen maar goed, foute informatie kan tot ongelukken lijden. Waarschijnlijk niet in dit geval, maar goed, in het algemeen is het altijd goed als we elkaars fouten verbeteren.

Ik vindt het jammer dat je me beschuldigd van een aantal dingen die je niet kunt weten. Want je weet namelijk niet wie ik ben en wat ik wel of niet weet. Je komt hier binnen als newbie en stuit toevallig op een post waar ik een fout in maak en meteen zeg je dingen die nergens op slaan.

Mijn andere 2800 posts heb je zeker ook gelezen ?

Nee, dat dacht ik al.

Dus trek niet zo snel een conclusie over een persoon die je amper kent.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Grib zei:
Ok, point taken. Beschouw mijn eerste post als ingetrokken.
Klik om te vergroten...

Fijn dat je dat inziet ! :wink:

En welkom op DF ! :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."