Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumssyrische wijnruit => misselijkheid, braken

syrische wijnruit => misselijkheid, braken

31 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Leg dan maar eens uit waarom het niet zo is i.p.v. een nutteloze post te plaatsen.
D
DeepPurpleLid
01-01-2024, 00:00
#2
Eten vermindert de trip toch?

Verder een vraag van een (relatief) onbekende in de wereld van truffels: wat is syrische wijnruit, wat is MAOI? Ben zelf net begonnen met truffels en wil er graag meer over leren.
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#3
Volgens Wikipedia en Azarius zijn harmine en harmaline (de twee actieve bestanddelen van syrische wijnruit) inderdaad beide omkeerbare MAOI's. Je zat er dus naast, Sublimo, hoewel je zeker gelijk hebt als je zegt dat je met dit soort spul moet uitkijken omdat het toch link blijft.
De post van Grib was niet erg constructief, dat moet ik je nageven.
G
GribLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ok, point taken. Beschouw mijn eerste post als ingetrokken.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Volgens Wikipedia en Azarius zijn harmine en harmaline (de twee actieve bestanddelen van syrische wijnruit) inderdaad beide omkeerbare MAOI's. Je zat er dus naast, Sublimo, hoewel je zeker gelijk hebt als je zegt dat je met dit soort spul moet uitkijken omdat het toch link blijft.
Klik om te vergroten...

Dan zat ik er dus naast. Ik heb altijd gedacht dat de syrische wijnruit onomkeerbaar was, nooit beseft dat de werkzame stoffen van de syrische wijnruit hetzelfde zijn als die van de banisteriopsis caapi. Anders had ik waarschijnlijk wel beseft dat het niet klopte wat ik zei.

En inderdaad, of het nu omkeerbaar of onomkeerbaar is, je moet er nog steeds zeer goed mee oppassen. :wink:

Weer wat geleerd ! :grin: Altijd leuk.

De post van Grib was niet erg constructief, dat moet ik je nageven.
Klik om te vergroten...

Inderdaad. Iedereen kan er eens naast zitten. Nu kan dat gevaarlijk zijn in het geval van drugs, maar hier kan mijn fout geen "kwaad". En er zijn altijd nog andere mensen hier op het forum die de fouten van mensen kunnen verbeteren, dat gebeurt hier meestal. Samen tot een conclusie komen. Daar dient het forum in zekere zin ook voor.

Fouten maken is menselijk.

En achja, dat hij zo post... Het is gewoon jammer dat hij zichzelf niet fatsoenlijk kan verwoorden. Als hij dat wel kon had hij een goede bijdragen geleverd aan dit topic. Ik reageer gewoon automatisch niet op zo een post, het is niet de moeite.
G
GribLid
01-01-2024, 00:00
#6
Sublimo zei:
En achja, dat hij zo post... Het is gewoon jammer dat hij zichzelf niet fatsoenlijk kan verwoorden. Als hij dat wel kon had hij een goede bijdragen geleverd aan dit topic. Ik reageer gewoon automatisch niet op zo een post, het is niet de moeite.
Klik om te vergroten...

Als jij je aangevallen of beledigd voelt, mijn oprechte excuses. Ik snap best dat je alleen wil helpen en iedereen maakt uiteraard fouten. Het is zeker ook niet mijn hobby om mensen te dissen op internetfora omdat ik het allemaal beter weet. Sterker nog, ondanks dat ik zeker wist dat je bewering niet klopte, heb ik een aantal bronnen er voor de zekerheid nog een keer op na geslagen. En dat is precies waar het om gaat. Ik ben gewoon oprecht verbaasd als ik dit zie in dezelfde post:

Sublimo zei:
Van die gember weet ik niks af, ik durf niet te zeggen of het veilig is of niet.

[...]

Het is een onomkeerbare MAOI. Je moet het uitzitten, als het fout gaat valt er niks te doen.

Banisteriopsis caapi valt om te draaien in het ziekenhuis, syrische wijnruit niet.
Klik om te vergroten...

Het komt namelijk vrij zelfverzekerd over, terwijl je blijkbaar niet eens weet om wat voor stoffen het gaat?! En ja, ik reageer wat overdreven en het is misschien ook mijn persoonlijke frustratie, maar dit iets wat ik overal tegenkom, ook als het om andere dingen gaat (vooral in de media!). Is het nou zo moeilijk of even te checken of je feiten echt kloppen? Tegenwoordig kost het namelijk tijd noch moeite en toch kom je telkens in aanraking met deze vorm van luiheid en onverschilligheid. Ik had inderdaad even een verhaaltje kunnen copy-pasten, maar ik hoopte juist dat je het zelf zou opzoeken en dat misschien in de toekomst dan ook vaker zou doen.

Dus nogmaals mijn excuses. Het was niet persoonlijk bedoeld, het gaat met om het groter geheel. De wereld om ons heen is veel te fascinerend om je kennis over te laten aan "van horen zeggen". Ik besef me al te goed dat het niet echt een lekkere binnenkomer was voor een newbie en zal in de toekomst proberen om mijn bijdragen wat constructiever te maken, maar ik moest het gewoon even kwijt.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Grib zei:
...
Klik om te vergroten...

Ik weet zeker wat erin zit, maar ik ben op een jaar tijd met zo veel verschillende soorten drugs bezig geweest, zo veel opgezocht, dat ik soms ook wel eens iets vergeet of door elkaar haal.

Dat je me verbeterd als ik een fout maak is alleen maar goed, foute informatie kan tot ongelukken lijden. Waarschijnlijk niet in dit geval, maar goed, in het algemeen is het altijd goed als we elkaars fouten verbeteren.

Ik vindt het jammer dat je me beschuldigd van een aantal dingen die je niet kunt weten. Want je weet namelijk niet wie ik ben en wat ik wel of niet weet. Je komt hier binnen als newbie en stuit toevallig op een post waar ik een fout in maak en meteen zeg je dingen die nergens op slaan.

Mijn andere 2800 posts heb je zeker ook gelezen ?

Nee, dat dacht ik al.

Dus trek niet zo snel een conclusie over een persoon die je amper kent.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Grib zei:
Ok, point taken. Beschouw mijn eerste post als ingetrokken.
Klik om te vergroten...

Fijn dat je dat inziet ! :wink:

En welkom op DF ! :wink:
W
WiesjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hoi allemaal,

vanavond gaan m'n vriend dragon's dynamite nemen met syrische wijnruit als tripversterker.
We hebben syrische wijnruit al wel vaker genomen, een keer heb ik ervan moeten braken, de andere keren voelde ik me gewoon misselijk.
Ik ben nu bang dat ik dit dit keer weer ga voorhebben (ook al vast ik zoals de keren hiervoor), dus ik ben op zoek naar middeltjes/tips tegen de misselijkheid. Antibraakmiddel durf ik me niet zomaar aan te wagen, want ik ben bang dat dit niet gecombineerd mag worden.

Mijn vriend vertelde me ook dat als ik zou gaan kotsen, de trip sterk verminderd door zou gaan, en dat zou natuurlijk een beetje zonde zijn... :P

Alvast bedankt en groetsels,
Wiesje
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Je kunt daar niks tegen doen. Proberen 6u van tevoren niks meer te eten is het enigste.

Maar slik NIKS bij, absoluut NIKS. Syrische wijnruit is een onomkeerbare MAOI. Je kunt daar serieus mee in de problemen geraken.

Ik neem aan dat je weet wat je wel en niet mag ? Ook in de dagen ervoor ?
W
WiesjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Bedankt voor het vlugge antwoord :)

Ja, die lijstjes ken ik, maar hoezo de dagen ervoor? Ik heb vanochtend koffie op, maar we zijn pas van plan om de truffels en het syrische wijnruit te nemen rond 11-12uur vanavond, ik dacht dat 12uur vasten op de lijstjes wel voldoende was?

Ik ben trouwens wat rond gaan zoeken, en ik las dat gember met syrische wijnruit wel goed te combineren viel, en dat gember sterk tegen misselijkheid werkte, dus misschien ga ik dat dan proberen :P
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Van die gember weet ik niks af, ik durf niet te zeggen of het veilig is of niet.

Met de dagen ervoor heb ik het voornamelijk over medicatie. Niet zo zeer eten. Je moet echt medicatie vrij zijn. En al helemaal niks nemen tijdens het trippen, zelfs geen paracetamol. Niks.

Het is een onomkeerbare MAOI. Je moet het uitzitten, als het fout gaat valt er niks te doen.

Banisteriopsis caapi valt om te draaien in het ziekenhuis, syrische wijnruit niet.
W
WiesjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hmm ok, medicijnen slik ik gelukkig niet :)

Verder ga ik het denk ik op de gember wagen en hooopen dat ik niet ga moeten kotsen, zou n beetje zonde zijn, maarja :P Mag eten trouwens wel tijdens het trippen? Ik neem aan van wel als ze niet op de lijst staan... ? Hoewel dat natuurlijk weer de misselijkheid kan verhogen en dat zou wel naar zijn :(
W
WiesjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Eten schijnt de trip inderdaad te verminderen, maar niet zo sterk (bij mijn weten dan), ik vind eten tijdens de trip meestal veel te hemels om te laten :P
MAOI = mao-remmer, oftewel tripversterker, syrische wijnruit is de sterkste, wel súpervies (ik kijk er nu al tegenop, lol :P), en kan gevaarlijk zijn als je die combineert met de foute stofjes... maar het werkt super natuurlijk :)
S
ScopolamineLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wiesje zei:
Eten schijnt de trip inderdaad te verminderen, maar niet zo sterk (bij mijn weten dan), ik vind eten tijdens de trip meestal veel te hemels om te laten :P
MAOI = mao-remmer, oftewel tripversterker, syrische wijnruit is de sterkste, wel súpervies (ik kijk er nu al tegenop, lol :P), en kan gevaarlijk zijn als je die combineert met de foute stofjes... maar het werkt super natuurlijk :)
Klik om te vergroten...

Enkele goede informatie voor je Wiesje:
Mao-remmer is niet een 'trip-versterker' te noemen!!! Als je een smartshop zou binnen lopen, en ze verschaffen je niet voldoende informatie met een maoi, kan het letterlijk je leven kosten!
Een simpel voorbeeld:
Indien iemand denkt dat niet enkel LSD of paddo's versterkt worden door een maoi (omdat ze het ergens gehoord hebben), maar ook MDMA of speed --> leidt tot hospitalisatie/overlijden!
ga er dus niet zomaar licht over...

Een maoi is in een goede dosis een tripmiddel op zich; ayahuasca draait om een maoi (B. Caapi, waarbij men een DMT-aftreksel drinkt om verder te gaan -dan zonder de DMT-.
Een maoi zorgt ervoor dat bepaalde stoffen niet afgebroken worden in je lichaam (omwille van 'totale' uitschakeling van bepaalde enzymen of werkingsprincipes van het lichaam op zich).
Indien iemand dus opgenomen zou worden in het ziekenhuis, en men injecteert je een of ander kalmeermiddel, kan het zijn dat je lichaam compleet over-reageert, en je ademhaling stopt.

Ik gebruik persoonlijk altijd banisteriopsis caapi... deze kost in verhouding 'veel' meer, maar als je het zelf zou proberen, ga je nooit meer terug naar die slechte misselijke zaadjes... geloof me! ik spreek uit ervaring.
Ik wil je met deze post helemaal geen schrik aanjagen, maar het is best je goed te informeren i.v.m. een maoi, want het is niet zomaar iets!

HINT:
Neem eerst de syrische wijnruit... wacht ongeveer een twintigtal minuten, of als je voelt dat je echt moet overgeven, wacht hierop, en !geef over! zodra je kunt, dit is het teken dat de maoi in je lichaam circuleert, en dus werkzaam is.
hopelijk lukt het je dan vervolgens om de truffels binnen te peuzelen, en van daar uit... kan je alleen maar wachten tot het begint!
Ik wens je een super-trip toe met de syrische wijnruit en paddo's, zonder al te veel misselijkheid!

(zou leuk zijn moest je er een klein report(-je) over schrijven!)
Ik ben benieuwd!

Vriendelijke groetjes,
Scopolamine
p
picturaeLid
01-01-2024, 00:00
#16
@scopolamine: kan je trippen van een mao remmer alleen? En wat is dan een goede dosis? Ik heb nog syrische wijnruit liggen en passiebloem.
S
ScopolamineLid
01-01-2024, 00:00
#17
picturae zei:
@scopolamine: kan je trippen van een mao remmer alleen? En wat is dan een goede dosis? Ik heb nog syrische wijnruit liggen en passiebloem.
Klik om te vergroten...

Dit is langs twee kanten te bekijken;
Een rechtuit antwoord op je vraag is ja, je kan trippen op een maoi alleen...
MAAR je zou, volgens mij, -someone correct me if i'm wrong- niet kunnen trippen op syrische wijnruit als MAOI...
Het is wel geweten dat banisteriopsis caapi in een dosis van 50g visuals zal uitlokken.
Natuurlijk kan je hier dan nog een DMT-bevattend brouwsel bij drinken, maar dit is een andere zaak.

I.v.m. de passiebloem moet ik je teleurstellen; je kan daar zoveel van drinken/eten, je zal er geen visuals van krijgen.. enkel een 'ontspannend' gevoel zou je kunnen merken. Het is zó een milde maoi dat je het niet merkt.

Sorry voor de late reactie btw, maar was vandaag wat bezig :grin:
p
picturaeLid
01-01-2024, 00:00
#18
bedankt voor het antwoord :grin:
Ik ga eens wat experimeneren met die passiebloem, aangezien ik aan het stoppen ben met wiet zou dit middel mij dan wat rustiger maken? En wat is beter roken of thee zetten?
W
WiesjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Bedankt voor de reacties! Van die caapi is wel interessant, misschien dat ik de volgende keer dat dan neem in plaats van syrische wijnruit (of misschien volg ik beter een tijdje een 'dieet', ik weet het niet).
Ik had een bad-trip (voor de tweede keer, maar deze begon niet 'goed' of zo, gewoon totaal bad). Ik nam het syrische wijnruit, relatief okee, ik ging even naar de wc (het werkte laxerend, en ik dacht: beter dat dan kotsen), daarna de truffels dus, die ik nauwelijks op kreeg, ik heb een klein stukje niet meer opgekregen, omdat als ik het in m'n mond zette, ik spontane kotsneigingen kreeg :/

Vreselijke last van mijn maag en misselijkheid, het leek alsof die pijn doorheen mijn hele lichaam ging. We hadden fim opgezet (sneeuwwitje), het was superintens en mooi, het filmgeluid galmde door de ganse kamer. Toen de jager in beeld kwam, verloor ik half de controle, ik wist niet meer of wij nu 'ook gingen jagen', of niet. En toen de heks dan in beeld kwam, werd het helemaal supereng: haar gelach galmde door de ganse kamer. Dus ja: muziek opzetten dan, en de film af.

Ik had de hele tijd het geloof alsof 'er iets zou gebeuren', iets engs, en ik was bang dat ik de controle kwijt zou raken (het was alsof mijn geest los van mijn lichaam was, en mijn geest overal verspreid was, niet meer één geheel of zo, het leek daarentegen wel zo alsof mijn vriend en ik één geheel waren), en uit het raam zou springen, zelfmoord zou plegen, ik wilde het niet, maar ik was bang dat ik het zou doen.
Ik had het gevoel dat ik ging uitdrogen, ik voelde droog en heet, ik had constant water nodig, ik wilde douchen, maar mijn vriend wilde dat niet (hij wou dat we in deze kamer bleven omdat de trip vrij sterk was, en hij zit op kamers), dus de narigheid bleef doorgaan.

Het was alsof mijn vriend een vreemd wezen was: supergroot voorhoofd, echt heel raar.
Toen ik ging kijken hoe laat het was, was het op een gegeven moment 2uur ongeveer, en dat voelde zooo vreselijk, want de tijd leek ontzettend traag te gaan, en een trip duurt meestal tamelijk lang, mijn vriend zei dat we al voorbij het hoogtepunt van de trip zaten, maar ik merkte dat niet echt, integendeel zelfs.
De kamer leek ook steeds kleiner en kleiner, en was helemaal blauw en vol rook. Op een gegeven moment was hij zo klein dat er amper ademruimte was. Mijn vriend had overigens GEEN bad-trip, maar op een gegeven moment werd hij wel meegesleurd, dus ik probeerde er niet teveel over te praten. Maar ik voelde mij vreselijk naar => pure slechtheid, superintens, ik dacht dat ik dood ging, en ik wilde het absoluut niet!!

En het leek ook met schokken te gaan: soms voelde ik mij ineens supernaar, en dan ineens nog veelveel naarder, en zo door...

En toen werd het milder. Het leek ineenkeer te gaan: de kamer werd groter, er was veelveel meer ademruimte, ik voelde mij nog steeds niet optimaal, maar ik voelde me wel 'veilig'. En uitgeput. Ik probeerde niet teveel te denken, want ik merkte dat als ik aan dingen ging denken, mij slecht voelde, nutteloos, ...maar allemaal niet meer zó fel. Het voelde allemaal veel rustiger ineens, en dat voelde wel beter.
W
WiesjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Van syrische wijnruit moet je 3-5gr nemen, als je meer neemt, krijg je alleen maar meer last van je maag en misselijkheid (heb ik me laten vertellen), dus gezien ik sowieso al van die misselijkheid last heb, waag ik het er niet op :P

Passiebloem roken heb ikzelf nog nooit geprobeerd, alleen thee van gezet. Het werkt wel ontspannend, dus ik kan mij voorstellen dat het helpt als je gaat afkicken van wiet, maar ik weet het verder niet.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."