Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumssalvia extract oraal gebruik

salvia extract oraal gebruik

8 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
L
Lid 28715Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben geïnteresseerd geraakt om een keertje salvia te proberen. Gelukkig is dat een drug die je ook oraal kan gebruiken, want roken kan ik niet.

Ik ging dus naar salvia.net om te lezen over de gevaren en hoe je het moet gebruiken.
Er stond als je het wilt roken, hou je dan aan de volgende doseringen:
* Salvia bladeren: 0,25 gram – 1 gram
* Salvia extract 5x: 0,1 – 0,3 gram
* Salvia extract 10x: 0,05 – 0,15 gram

En als je het wilt kauwen, gebruik dan 2 tot 8 gram gedroogde bladeren. Er stond echter niet in hoeveel extract je nodig hebt als je het extract oraal wilt gebruiken (oftewel onder je tong leggen).
Als je naar die bladeren kijkt dan zie je dat je 8 keer meer nodig hebt bij het kauwen t.o.v. het roken. Maarrr geld dat ook voor het extract? Is 0,8 gram onder je tong equivalent aan 0,1 gram roken? Of heb je meer/minder nodig?

En nog een paar vraagjes:
Wat is een goeie beginnersdosis? Ik wil niet dezelfde fout maken als met dmt.
En hoe lang moet je na de trip wachten tot je tolerantie weer weg is? Kun je het meerdere keren op een dag proberen?
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#2
Tolerantie is omgekeerd, dus het wordt elke keer sterker schijnt. Je kunt het dus gewoon vaker op een dag gebruiken.

Ik heb een potje 5x waarop staat dat je 0.1 gram onder je tong kunt leggen en dat dit effect zou moeten geven, maar ik heb dit niet geprobeerd.
L
Lid 28715Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Oké thanks. Dan moet ik met 1 gram wel genoeg pogingen kunnen doen om de juiste dosis voor mij te vinden.
Is het trouwens smerig/kots-verwekkend om het 10 minuten onder je tong te houden?
L
LavalampLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het is niet lekker nee.
g
goejezuenLid
01-01-2024, 00:00
#5
oh ik dacht dat je alleen die blaadjes onder je tond kon leggen omdat het extract te vies zou zijn ? ik heb ook nog extract liggen en ben eigenlijk best beniewd naar het koe-effect van salvia. laat wat weten als je het hebt geprobeerd :openmouth:
L
Lid 28715Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Lavalamp zei:
Het is niet lekker nee.
Klik om te vergroten...
Maar hoe vies?
Vergelijkbaar met de ranzigheid van gekauwde harmala zaden of met gekauwde truffels? Bij beide kreeg ik namelijk kotsneigingen.
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#7
Salvia is meer dan 9000 vies. 10 minuten salvia kauwen is zo'n beetje het smerigste dat ik ooit heb mogen proeven, misschien nog smeriger dan DXM-oplossing, terwijl ik van de DXM wel effect kreeg en van de salvia oraal niet.
Als je het echt oraal wil doen zou ik voor minstens een 5x extract en liever 10x gaan, met gewone bladeren kom je waarschijnlijk nergens. Dosering is trouwens sowieso altijd een lugubere kwestie met salvia divinorum: kijk er wel mee uit (niet gelijk aan de 40x) maar ga niet lopen pielen met weegschaaltjes e.d. want dat heeft toch geen zin.
g
goejezuenLid
01-01-2024, 00:00
#8
hoeveel dan wel ? 0,1 of 0,3 5x extract ofzo ?
I
InhaleLid
01-01-2024, 00:00
#9
Salvia extracten sabbelen is verspilling als je het mij vraagt. Ik heb een keer het 10x extract geprobeerd en dat deed vrij weinig tot niks. Wat de dosis was weet ik niet precies meer, maar in ieder geval meer dan genoeg om flink te trippen als ik het gerookt had.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."