Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLegaliteit san pedro (poeder)

Legaliteit san pedro (poeder)

3 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
S
SpietfriekerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het is gewoon te bestellen, alleen houd wel rekening met flinke bijkomende kosten met betrekking op invoerrechten. Dit kwam er bij een goede vriend van mij namelijk bij.

Dit was overgens wel in Nederland dus hoe het in Belgie zit weet ik niet.
c
cuber3Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo iedereen.

Ik ben al een tijdje aan het overwegen een keer San Pedro of Peruvian Torch te proberen. Ik heb intussen een betrouwbare vendor gevonden die 900g San Pedro poeder aanbiedt. Het wordt vanuit Peru verzonden, en het bedrijf in kwestie heeft hier een speciale vergunning voor, zodat het vandaar volledig legaal verzonden mag worden. Ik vraag me echter wel af hoe de legaliteit ervan hier in Europa juist in elkaar zit (Ik woon in België trouwens). Ik heb al een hoop zaken besteld via online smartshops als Azarius, maar aangezien het pakket nu van heel wat verder komt ben ik toch niet 100% gerust. Het wordt volgens mij onder de traditionele noemer "incense" verkocht, dus ik neem aan dat ze er geen zaak van kunnen maken, of zie ik dat verkeerd?

Ik weet ook dat er een heleboel mensen zijn die erop staan dat je deze cactussen best gewoon zelf kweekt, en ik wil later absoluut wel een eigen tuintje aanleggen (ik ben sinds mijn eerste paddotrip een aantal jaren geleden helemaal gefascineerd door deze planten), maar voorlopig is dit nog geen optie voor mij.

Ik dacht het hier dus even na te vragen voor ik iets onderneem, aangezien de wetten rond veel van deze middelen vrij vaag zijn. Better safe than sorry :grin:
H
HerbalismeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het consumeren van San Pedro of peyote is illegaal in België, San Pedro of Peyote importeren uit het land van herkomst is ook illegaal, San Pedro of Peyote kopen uit de smartshop is legaal want die worden gekweekt in Nederland in niet in het land van herkomst.

Poeder van de San Pedro of Peyote importeren is ook LEGAAL, dus geen probleem, veel plezier!

Greets,
Herbalisme
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoewel ik niet op de hoogte ben van de Belgische wetgeving, is het in Nederland inderdaad illegaal cacti te importeren uit het land van herkomst.

Verse cacti mogen gewoon vrijelijk verkocht worden (zie marktplaats ed.)
Echter, elke bewerking hiervan is in Nederland illegaal.
Dus ook een gedroogde en fijngemalen cactus.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."