#1
Hier een zeer interessante video over een hardcore psychonaut die vertelt over diverse psychedelica, met name psilocybine. Ik ben het zeker niet eens met alles wat hij zegt, maar vind dit wel een erg interessant filmpje. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden:
Ik vind vooral wat hij zegt over de informatie die diverse psychedelica bevatten erg intrigerend. Dat bijvoorbeeld de LSD ervaring de kennis bevat van alle eerdere LSD ervaringen van iedereen op aarde die LSD heeft gedaan, maar dat de psilocybine ervaring een veel meer universele kennis bevat van miljoenen sterrenstelsels en van andere wezens (wellicht omdat de sporen in staat zijn zich door het vacuüm van de ruimte te verplaatsen?) Ik zeg niet dat ik het daar 100% mee eens ben, maar het voelt voor mij wel wat zo. Psilocybine voelt heel erg alien en vreemd aan, des te meer met hoge doseringen. LSD is juist (menselijk) intellectueel en cultureel van aard. Iets als ayahuasca zou dan weer erg aards zijn (zelf geen ervaring mee).
Wat vinden jullie hiervan?
Ik vind vooral wat hij zegt over de informatie die diverse psychedelica bevatten erg intrigerend. Dat bijvoorbeeld de LSD ervaring de kennis bevat van alle eerdere LSD ervaringen van iedereen op aarde die LSD heeft gedaan, maar dat de psilocybine ervaring een veel meer universele kennis bevat van miljoenen sterrenstelsels en van andere wezens (wellicht omdat de sporen in staat zijn zich door het vacuüm van de ruimte te verplaatsen?) Ik zeg niet dat ik het daar 100% mee eens ben, maar het voelt voor mij wel wat zo. Psilocybine voelt heel erg alien en vreemd aan, des te meer met hoge doseringen. LSD is juist (menselijk) intellectueel en cultureel van aard. Iets als ayahuasca zou dan weer erg aards zijn (zelf geen ervaring mee).
Wat vinden jullie hiervan?