Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums1e keer truffels

1e keer truffels

29 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dreamer4 zei:
Mindless zei:
Hoe vond je psilocybine ten opzichte van ayahuasca?
Klik om te vergroten...

Psilocynibe vond ik ook zeker leuk om te doen maar is niet te vergelijken met Ayahuasca.
Ayahuasca werkte vele malen heftiger voor mij, en ook voor anderen die ik ken die beide hebben gedaan. Wil psilocybine zeker nog vaker gaan doen! Lijkt me ook wel bijzonder om dit alleen te gaan doen.
Klik om te vergroten...
Interessant. :) Ben benieuwd hoe je een hoge dosering psilocybine zou ervaren. Ik ken juist weer verhalen dat psilocybine dan weer heftiger is. Zelf nooit ayahuasca gedaan, maar wel hoge doseringen psilo. High doses zijn ook niet te vergelijken met normale. Voor een eerlijke vergelijking moet je misschien wel zo'n 50, 60 gram truffels nemen. Psilo kan heel zachtaardig zijn, maar het beest ligt op de loer. :wink:

Ik begin wel steeds meer geïnteresseerd te raken in ayahuasca/dmt. :)
D
Dreamer4Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Daar ben ik ook benieuwd naar Mindless, maar ga de komende tijd niet zo'n grote hoeveelheid tot me nemen. :grin: Had eerlijk gezegd ook wel meer verwacht van 14 gram. Had gehoopt meer met mezelf in verbinding te kunnen komen.

Mijn interesse in Ayahuasca moest ook "groeien"..zeker omdat het niet een alledaags iets is.
Heb veel filmpjes gekeken, blogs gelezen en ervaringen aangehoord.

Gerben Ton heeft mij over de drempel gekregen. Zijn ervaringen staan op Youtube. Super grappige gast uit Rotterdam. Als je zoekt op: mijn 1e auyahuasca ervaring dan is het t 1e filmpje..hij heeft er nog meer op gezet.
De vlog van Desiree Deborah is ook heel mooi.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, en net als mij de stap gaat zetten naar een super mooi middel.
Ben nu een maand later en voel het nog steeds. :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wauw, mooi filmpje!

Ben zeker heel benieuwd, maar zie op tegen zo'n ceremoniële ervaring. Ik ben met trippen heel erg op mezelf.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoi Dreamer,

Bedankt voor je heldere uitleg. Ik sta er wel van te kijken dat je Ayahuasca als zoveel heftiger ervaart dan psilocybine. Is dit een breed gedeelde opvatting? Ik heb enkel ervaring met 3 gram paddo's en 15 gram (sterke truffels). Worden dergelijke dosissen gezien als "lichte/milde dosissen"?

Wat ik trouwens bedoelde met "focus op angsten" is dat ik van het bekijken van filmpjes en het lezen van ervaring erg het idee krijg dat de focus bij Ayahuasca (zeker in het begin van de trip/ceremonie) heel erg ligt op het naar boven halen van dingen waar je bang voor bent. Trauma, zaken waar je mee struggled etc. Om deze vervolgens te "purgen" en kwijt te raken.
Ik heb het idee dat dit bij psilo ook kan gebeuren maar minder direct een noodzakelijk gevolg is.

Ben nog steeds wel geinteresseerd maar wil denk ik eerst kijken of ik wat ervaring met LSD op kan doen. Alles op zijn tijd :)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Eik zei:
Ik heb enkel ervaring met 3 gram paddo's en 15 gram (sterke truffels). Worden dergelijke dosissen gezien als "lichte/milde dosissen"?
Klik om te vergroten...
Persoonlijk vind ik 3gr paddo's sowieso al wat sterker dan 15gr truffels. Deze doseringen staan zeker niet als licht te boek overigens, eerder gemiddeld tot sterk. Maar het hangt heel erg van de gevoeligheid van de persoon af en zeker ook de ervaring. Iemand die het voor het eerst doet en ook nog eens gevoelig is zou dergelijke doseringen best als erg sterk of zelfs zwaar kunnen ervaren namelijk. Voor mij als meer ervaren psychonaut die ook niet heel gevoelig is zijn dergelijke doseringen eerder gemiddeld tot zelfs licht.

Met paddo's ben ik nooit verder dan 30gr vers gegaan (gelijk aan 3gr droog), en dat vond ik toen gemiddelde trips als beginner. Met truffels vind ik rond de 20 a 25 gr redelijk gemiddelde trips persoonlijk. Maar ik ben ook een keer naar de 40gr truffels gegaan en dat was een echt een zware trip.

Maarja, het lastige is dus dat afhankelijk van iemands ervaring en intentie de één een trip als zwaar kan ervaren en de ander als gemiddeld.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Eik zei:
Ik heb het idee dat dit bij psilo ook kan gebeuren maar minder direct een noodzakelijk gevolg is.
Klik om te vergroten...
Zo'n idee heb ik ook. Als ik beschrijvingen van veel ayahuasca ervaringen lees, dan herken ik daar heel veel van mijn psilocybine ervaringen in, afgezien van het kotsen dan. Je moet het introspectieve met die laatste waarschijnlijk zelf meer opzoeken.

Misschien hebben verwachtingen er ook veel mee te maken. Niemand neemt ayahuasca met het idee van een vermakelijk avondje te hebben denk ik. :P De instelling is al om flinke soul-searching te gaan doen.
D
Dreamer4Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Hallo allemaal,

Dit weekend wil ik voor het eerst truffels proberen. Waarschijnlijk wordt het de Mexicana.
Wat is jullie ervaring hier mee? En welke hoeveelheid vinden jullie acceptabel voor een 1e keer?

Alvast Bedankt! :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hoi dreamer,

Imo ontlopen truffelsoorten elkaar niet zoveel qua effect. Voor een eerste keer truffelen zou ik tussen de 7 en 10 gram aanraden.

Ga je met anderen trippen of alleen? En hebben die eventuele anderen al tripervaring?

Edit: haha ik zie net dat je ak ervaring hebt met ayahuasca. Waarschijnlijk kun je dan ook wel 15 gram handelen. :wink: Al moet je truffels ook weer niet onderschatten.
D
Dreamer4Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Bedankt voor je antwoord Mindless!

Ik ga met iemand truffelen die het al vaker heeft gedaan, maar wat wel al lang geleden is. Op de site van Zamnesia zag ik dit staat:

Een dosis van 5 gram is al genoeg voor een vreemd gevoel van verdraaide werkelijkheid, maar je ervaart waarschijnlijk geen visuele effecten of deze zullen vrij mild zijn. Vanaf 10 gram kan je een medium trip verwachten met visuele effecten en de volledige verpakking van 15 gram brengt je in een baan om de aarde.

Mij leek daarom 8-10 gram een goede hoeveelheid.
Mocht het niet genoeg zijn, is er dan ook een mogelijkheid om bij te nemen?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
5 gram is wel echt een erg lage dosering welke waarschijnlijk zal resulteren in een net-niet trip. Een baan om de aarde met 15 gram? Misschien als je ervaring hebt met meditatie en daarmee de trip flink kan verdiepen en intensiferen. Maar normaal wordt 15 gram meestal niet als bovengemiddeld gezien volgens mij.

Bijnemen is niet goed te doen met psychedelica. Gewoon in een keer je dosering nemen, omdat tolerantie erg snel optreedt. Ik zou gewoon die 10 gram nemen als ik jou was. Of 15 aangezien je al ervaring hebt met een ander zwaar tripmiddel.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."