Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVraag mbt. verdrukte badtrip paar jaar geleden.

Vraag mbt. verdrukte badtrip paar jaar geleden.

16 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
R
RackLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste mede-leden

Na lang overwegen (een jaar ongeveer), toch maar een account aangemaakt om mijn ervaring te delen. Het wordt waarschijnlijk een enorm warrig verhaal, maar ik ga mijn best doen.

Ik was 15 of 16 toen ik begon met experimenteren, zoals velen. Het begon met een kwart XTC pilletje, van het een komt het ander en na een tijdje waren ook truffels aan de beurt.
Ik had nog nooit in mijn leven getript, alleen gespaced (turbo op je lichaam, verder niks mentaals oid). Een maatje van me had toendertijds Dragon's Dynamite online besteld, want als je zoveel kocht, kreeg je één bakje gratis. Helemaal geweldig natuurlijk, hoe meer hoe beter (domdomdom).
We waren met een aantal mensen en uiteindelijk had iedereen gewoon zijn eigen bakje en hebben we het bakje wat we er gratis bij kregen, opgedeeld tussen de groep (ong. palmpje van je hand met kleine nootjes). Ontzettend dom natuurlijk, dit was veels te veel achteraf gezien. Maar goed...

Hier wordt het dus een beetje warrig, want 1. Het is lang geleden en 2. Ik had een soort black-out;
Ik weet nog dat we met de groep in een park gingen zitten inn een hippie-cirkeltje en alles leuk en aardig. Rustige muziek opgezet en na ongeveer een kwartier á half uurtje begon het al. Alles werd bolliger, lachspiegel achtig, overal waar ik keek veranderde het beeld wat ik zag. Mega-leuk en ik kon maar niet stoppen met lachen. Dit hield ongeveer 20 minuutjes aan zoiets, waarna alles heel duister werd. Ik weet nog goed dat ik een misselijk gevoel in mijn buik op voelde komen, een soort spuug maar anders. Een soort tinteling op een nare manier. Ik stond op en ging in mijn eentje even stukje wandelen, klein stukje maar en toen ging het helemaal mis. Nadat ik terug was gekomen bij de groep gingen we met zijn alle lopen door het bos (openbaar park) waar we waren. Ik was ontzettend ongecontroleerd, lopen ging lastig, mijn realiteit en gedachtes versmolten voor mijn gevoel in 1. Ik switchte de hele tijd van dimensies voor mijn gevoel als het ware. Bijv. dat je aan het lopen bent (gaat al lastig) en je hoort iemand iets zeggen uit je groep. Hier ga je vervolgens verder over nadenken, waardoor je gedachtes hol slaan en omdat ik dit niet kon losmaken van mijn realiteit, begon ik dus terug te praten tegen mijn gedachtes. Zodra ik mijn ogen ook dicht deed, zag ik hoe (klinkt heel vreemd) verschillende dimensies aansloten op mijn gedachtes en de realiteit waarin wij leefde, om vervolgens dus te switchen tussen die verschillende dimensies, als een 3D-kerstkaart die je openvouwt.
We zaten op een gegeven moment op een bankje en iedereen maakte zich zorgen merkte ik, maar niemand wilde hardop iets zeggen. Als je tript heb je ontzettend goed door hoe mensen zich gedragen en hoe ze zich om je heen voelen for some reason, dus ik merkte dat gewoon. Zelf was ik veels te ver van het padje om überhaupt nog actie te ondernemen. Na een tijdje hadden ze een blowtje gedraaid en die aan mij gegeven onder het motto Van blowen wordt 't allemaal wat relaxeder man. Wat ik net aangaf, ik was veels te ver heen om nog realistisch te kunnen nadenken, dus zonder enige twijfel nam ik van hun aan dat mijn psycho-state-of-mind minder zou worden door het blowtje, wat natuurlijk niet zo was. Het versterkte het uiteindelijk alleen maar.

Hierna heb ik aangegeven dat ik naar huis wilde gaan, omdat ik het écht allemaal niet meer zag zitten. Ik dacht alleen maar na in conspiracy-theorieën, dat alles wat mijn vrienden deden een dubbele betekenis had of dergelijke bijv. Vervolgens werd mij verteld dat ik te hard tripte om naar huis te gaan dus dat ik maar even moest zitten. Als ik ging zitten, probeerde ik een shagje te draaien, om even te roken, om vervolgens de shag mijn handen op te zien eten en het vloeitje inclusief tabak op de grond te gooien. Dit werd weer opgevolgd door Ik-Wil-Naar-Huis gedachtes en er werd weer verteld dat ik even moest gaan zitten, om vervolgens weer een shagje te draaien etc. etc. Dit heb ik ongeveer anderhalf uur volgehouden, voordat we door een ander deel van een bos naar een kampvuur plek gingen en toen zakte het allemaal wel weer af. In de tussentijd nog een rondje gelopen met een andere maat van me, die mij ging helpen met mijn fiets ophalen aangezien ik dat zelf niet meer wist. Onderweg kwamen we (het was ondertussen alweer donker) nog een paar kennissen van hem tegen en in mijn ogen waren dat allemaal monsters. Een díkke anti-vibe om het even zo te noemen. Ik voelde echt totale afkeer naar het onbekende toe. Heel erg vreemd. Was ook erg opgelucht toen ik op dé kampvuurplek uitkwam, mét mijn fiets en mét mensen die ik wél kende. Ik kon weer helder zien, wist weer waar we waren, met wie ik precies om mij heen zat en wat ik nou aan het doen was op dat moment. Ik was weer bij om het even zo te zeggen. Vervolgens toen ik voor het eerst in echt 2 uur een keer iets had verteld aan de groep, namelijk Dat het wel weer okay ging, begon iedereen een beetje te lachen en te lachen om het feit wat ik allemaal had gedaan en hoe ik me gedragen had. Wel allemaal een beetje naar elkaar kijken op zo'n manier van We lachen wel, maar geen idee wtf er nou eigenlijk gebeurde of wat we ermee aanmoesten.
Hierna ben ik naar huis gegaan, heb ik een jointje gerookt en ben ik gaan slapen. Ik heb volgens mij toen iets van 14 of 15 uur aan een stuk door geslapen en voelde me daarna eigenlijk wel weer prima. Beetje vreemd, beetje mind-fucked, maar verder wel oké. Wist niet zo goed wat me was overkomen en heb hier dus ook nooit over gepraat met mensen of het een plek kunnen geven. Nooit opgebracht in gesprekken oid, behalve als mensen het als grappige anekdote wilde vertellen (Bijv. Haha weet je nog die keer dat je 2 uur lang je shag ging weggooien omdat je het niet meer snapte Vet grappig haha.. Dit geeft mij altijd een beetje ongemakkelijk gevoel, maar lach het vervolgens ook maar gewoon een beetje weg. Niet zo héél véél problemen mee, ook nooit echt een lange nasleep van deze trip gehad. Ik ben in het dagelijks leven al een super-ongemakkelijk persoon, voel me heel snel niet op me gemak op plekken, heb maar met heel weinig mensen díé klik om het zo te benoemen.
Nu heb ik na deze trip héél lang geen tripmiddelen meer gebruikt tot afgelopen oud en nieuw. Afgelopen oud en nieuw heb ik met nog 1 ander iemand (met zijn 2e dus) allebei 1 hele pil 2CB genomen, om vervolgens op een uitkijkplekje op een duin op ooghoogte naar vuurwerk te gaan kijken met uitzicht op Haarlem, Schalkwijk, Amsterdam, Ijmuiden etc. Supergaaf was dit en dit beviel me ook heel erg. Onderweg ernaar toe en onderweg naar huis superveel gelachen met zijn 2e , veel mooie visuals gehad, vooral patronen waren gaaf. Thuis aangekomen nog een film gekeken (The Interview), jointje gerookt, kopje thee erbij gedronken en met wat sfeerverlichting onder een dekentje op de bank gehangen. Super relaxed en een avond die me lang zal bijblijven.

Nu zit ik dus al een langere tijd met het volgende;
Ik heb door die truffeltrip een beetje een angst opgebouwd om te trippen, maar dat is wel weer afgezakt door de 2CB. Nou zijn die 2 natuurlijk heel anders.
Ik ben van plan binnenkort (zeker omdat het nu mooi weer is) weer een keer truffels te proberen. Het liefst wil ik dit in mijn ééntje doen en dan écht maar een klein beetje. Ik hoef helemaal geen visuals, ik hoef helemaal niet te trippen trippen. Ik wil voor mezelf gewoon even de feel van truffels voelen, zonder hard te gaan of angst te hebben op nog een keer extreem trippen. Bijna als een therapie-achtig iets. Heb mijzelf al een beetje verdiept in micro-doseringen, maar kan bijna alleen dingen vinden met betrekking tot LSD of andere heftigere middelen. Ik wil er ook best iets van merken, dus niet als bij micro-dosering dat het onderbewust speelt, maar dan wel gewoon rustig, weinig tot geen visuals, vooral een héle mellow trip.

Heeft iemand tips/toevoegingen aan mijn verhaal of hoe ik hier het beste mee om kan gaan Welke truffels ik kan gebruiken, hoeveelheid etc.

Voor vragen of opmerkingen mag je ook gerust een reactie plaatsen )
R
RackLid
01-01-2024, 00:00
#2
- Edit -

Nog even kort bedankje naar Tijdloos voor het sluiten van mijn dubbele topic :wink:
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#3
Micro-doseringen zijn doses waar je bewust niet veel van meekrijgt. de minimale dosering om te merken dat je een middel gebruikt hebt zal altijd hoger liggen.

2cb vind ik moeilijk te vergelijken met psylocibine, mescaline, lsd en zware tripmiddelen. Als je niet goed reageert op psychedelica kun je het net zo goed niet gebruiken. Veel simpeler kan ik het niet stellen. Als je kan kiezen tussen niks missen of jezelf ellendig voelen, wat heeft dan je voorkeur?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik denk dat mensen soms een beetje voorbarig zijn met de conclusie dat psychedelica niets voor hen is, vaak door een vervelende eerste ervaring. Psychedelica toont je jouw innerlijke staat in versterkte vorm, dus voel je je ongemakkelijk, dan kun je je al gauw heel erg ongemakkelijk/angstig gaan voelen. Voel je je op je gemak en/of ben je bereid even door die duisternis heen te prikken, dan kun je je heel erg fijn gaan voelen. Met psychedelica is het denk ik niet zozeer dat de drug zelf je tegenstaat, maar dat wat je ziet in jezelf je tegenstaat. Het kan ook zo zijn dat de set en setting gewoon niet goed voor jou waren. Als ik zo hoor dat je jezelf in het dagelijks leven al een super-ongemakkelijk persoon noemt, maar vervolgens wel gaat trippen in zo'n groep, dan kan ik me er best iets bij voorstellen dat dat niet zo goed ging. Als je normaal sociale situaties al als lastig ondervindt, zal trippen dit alleen maar versterken. Als je het toch weer een keer wilt proberen, dan zou ik als ik jou was met 1 iemand anders (die je goed vertrouwd) gaan trippen in een rustige thuissetting. Ergens waar je je normaal al erg op je gemak voelt. En dan een lage dosering nemen. Alleen trippen misschien even mee wachten tot je eerst een positieve ervaring hebt gehad?
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#5
Trippen verbreedt je horizon volgens mij, maar het is zeker geen eerste of tweede levensbehoefte.

Het feit dat het nog steeds in je achterhoofd spookt is misschien wel een teken dat je er aan toe bent. Met jou historie zou ik vooral je "set and setting" goed uitkiezen, evenals een tripsitter die je echt vertrouwd.

Je kan er ook gewoon voor kiezen het te laten, omdat het de vorige keer minder fijn uitpakte voor je.

Volgens mij is het een vrije keuze( :wink: ), maar dat is een ander topic.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik zou er voor gaan als je het zelf graag wilt, maar doe het dan samen met iemand waar je je echt vertrouwd bij voelt (goede vriend, vriendin/vriend) of als je het graag wilt alleen. 10 gram truffels lijkt me dan een prima dosis. Probeer het vooral over je heen te laten komen, en probeer je hoofd leeg te maken en datgene waarover je je druk maakt gewoon onbehandeld te laten liggen wanneer je merkt dat je toch wat paniekerig/onrustig wordt. Doe het buiten op een hele rustige plek of thuis met 0% kans dat er nog ouders komen. Ook kun je proberen erover na te denken waarom je je (nuchter) met veel anderen nou ongemakkelijk mee voelt, en of je daar (eventueel!) iets aan wilt doen, hoeft natuurlijk niet. Ik denk dat het op zo een manier echt wel een goede uitwerling voor je kan hebben, maar de positiviteit moet wel echt uit jezelf komen. Mocht je het nog proberen, zorg dan dus voor een goede setting en post eventueel hier je ervaring als je het leuk vindt :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
MeejheM zei:
Trippen verbreedt je horizon volgens mij, maar het is zeker geen eerste of tweede levensbehoefte.
Klik om te vergroten...
Dat systeem kunnen ze beter primaire óver-levensbehoeften noemen wat mij betreft. :wink:

Trippen of meer ruim gezien: bewustzijnsverruiming is niet nodig om te overleven. Je kunt door dit leven gaan zonder ooit te hebben getript of je bewustzijn op wat voor manier dan ook te hebben verruimd. Het punt is, in tegenstelling tot dieren zijn mensen niet tevreden wanneer in primaire levensbehoeften is voorzien. Het moment dat dat gebeurd, gaan we verlangen naar plezier, kennis, geld, partners, objecten, enzovoort. En dat verlangen is bodemloos. Er zit letterlijk geen einde aan. Met wat je het ook probeert op te vullen, het komt terug. En de andere kant van dat verlangen is angst. De angst om deze dingen niet te hebben of kwijt te raken.

Ik zie trippen en/of bewustzijnsverruiming als ons geboorterecht. Als de weg om overleven te ontstijgen en te ontdekken wat leven is. Om te ontdekken wat het is om te leven zonder dat verlangen en die angst. Verdrukte gevoelens gaan niet weg na een tijdje. Zo werkt het niet helaas. Alles wat we verdrukken blijft in het onderbewuste en is altijd bezig om zich een weg naar boven te werken. Zonder dat we ons er bewust van zijn hebben ze enorme invloed op onze gedachten en gemoedstoestand. Waarom denk je dat de halve wereld blijvend aan de medicatie is? Om alles wat we verdrukken daar beneden te houden.

Misschien komt dit allemaal overdreven over, maar door ervaring ben ik erachter gekomen dat de waarheid omtrent dit alles veel ingrijpender is dan je je kunt voorstellen. Op het moment is de hele mensheid zwaar onder invloed van wat verdrukt is naar het onderbewuste. Ik wil nu niet zeggen dat iedereen maar moet gaan trippen, maar het is altijd een goed idee om je bewust te worden van wat verdrukt is, zodat je het los kunt laten. :)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Goed dat je alsnog je verhaal hier op schrijft. Met dit soort dingen is het heel belangrijk om over je ervaring te praten. Hier anoniem op een forum is een eerste stap, nog beter zou het zijn om je ervaring en gevoelens ook nog eens met iemand te bespreken die je echt vertrouwd. Ik zie zelf moeilijke trips als een uitvergroting voor zaken waar je in het dagelijks leven ook tegenaan loopt. Dat kan enorm confronterend zijn, maar wanneer je echt je best doet om die trips te verwerken dan kun je daar zaken mee aanpakken waar je in het dagelijks leven ook tegenaan loopt. En zo kan een nare trip uiteindelijk je dagelijks leven weer een stukje makkelijker/mooier maken. Ik zou zeggen zie die trip als een kans ipv een last.

Als je nog een keer truffels gaat doen zou ik dat eerder met een hele goede vriend(in) doen die je ook echt vertrouwd dan alleen. Als het weer niet goed gaat is het wel prettig dat er iemand bij is die je kan helpen/ondersteunen. Verder is de setting enorm belangrijk, een rustige plek binnen of buiten waar verder niemand anders je kan storen. Als je tript is het wel fijn als er geen anderen bij zijn die niet trippen en je dus ook niet begrijpen.
R
RackLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bedankt voor alle reacties guys, means alot. Alles even op mijn dooie gemakkie gelezen ofc. :)

Ik zie hier heel veel mensen benadrukken dat het niet hóéft en dan trippen niet nódíg is.
Natuurlijk snap ik dat haha, uiteindelijk gebruik je het "recreatief" en doe je het dus voor plezier en is het erg contra als je dit plezier er niet uithaalt.

Nu is het dus wel zo dat dit voorval aardig lang geleden is, ik mijzelf erg heb zien veranderen sinds dien, ook gewoon ten opzichte van de rest van de wereld. Mijn kijk op dingen is veranderd en ik voel me al een stuk beter sinds dien. Ik ben nu ook een stuk ouder, bijna 20 jaar oud (in sommige ogen nog jong hehe) :grin: . Ik wil vooral nog een keertje truffels proberen omdat ik er erg nieuwsgierig naar ben, het lijkt e ontzettend gaaf en leuk. Ik weet nu wat een goeie trip inhoudt en wat voor meerwaarde dat kan hebben, al (wat ik eerder al heb gezegd) zijn truffels en 2CB wel vrij verschillend.

Nogmaals, het is niet zo dat ik sta te popelen om truffels te doen zodat ik achteraf kan zeggen "Hey kijk jongens, ik hoor er nu ook bij hoor". Want dat is wat ik opmaak uit sommige reacties hier.
Ik wil m'n eigen horizon gewoon verbreden dmv een leuke en informatieve trip, niks meer niks minder. Denk dat dat niet teveel gevraagd is toch? En dan zeker om te beginnen met (wat ik hierboven lees) een portie van bijv. 10 gram. Ik weet niet wat een normale portie zou zijn (Half doosje volgens mij), maar als ik daar dan nog eens de helft of 1/3de van zou nemen, kleine portie dus, zou het allemaal prima moeten gaan. Zit lekker in m'n vel de laatste tijd, voel me prima, zit alleen met wat vragen voor mezelf waar ik normaal wat lastig over na kan denken. Hoop dat ik dmv een lichte trip mijzelf kan triggeren om daar rustig tijdens een mooie wandeling door een bos of iets dergelijks even wat tijd voor te nemen. Al is het niet het verwerken of denken zelf, maar gewoon wat inzichten krijgen. Ik heb namelijk al door gehad dat je de hele wereld uit verschillende perspectieven gaat bekijken, dus in dit geval zou dat érg positief uitkomen. Ik denk dat de vorige x met mijn truffelervaring zich dat erg negatief uitte, aangezien ik toen met erg veel aan mijn hoofd zat (slechte schoolcijfers, stress, ouders in een scheiding, niet op me gemak voelen met setting om me heen etc.). Ik zocht mijn heil in trippen net zoals mensen dat doen met XTC, maar dat is gewoon een fout om zo te denken, want zo werkt het niet.

En om nog te reageren op Mindless zijn slotzin ("Ik wil nu niet zeggen dat iedereen maar moet gaan trippen, maar het is altijd een goed idee om je bewust te worden van wat verdrukt is, zodat je het los kunt laten."), dit is een beetje het principe waaruit ik wil gaan truffelen. Insights krijgen over mijn eigen gedachtes waar ik normaal moeite mee heb om d'r überhaupt over na te denken. Niet omdat het heftige of lastige gedachtes zijn, maar puur omdat het allemaal op de achtergrond is geraakt voor mijn doen.

- Edit -
Als aanvulling: De reden dat ik het alleen wil doen is voornamelijk dat ik mij op mezelf kan focussen. Met andere mensen om mij heen heb ik snel de neiging om op hun te focussen (Wil jij stukje lopen, gaan wij stukje lopen, Wil jij zitten, gaan wij zitten. Wil jij over dit praten, praten wij over dit etc.), en dat wil ik voorkomen. Snap dat mensen iets hebben in de trend van Met een goede vriend om je heen is dat een aanvulling voor een positieve trip. Maar ik denk dat dat in mijn geval erg meevalt. Ik vind altijd juist heel veel rust als ik in mijn eentje ben, loop graag in mijn eentje door de duinen met muziek op, met mijn camera op stap bijv. Enige mensen met een aanvulling hier op?
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#10
Als ik het zo lees ben je er helemaal klaar voor, als je je er zelf goed bij voelt. Trippen is zeker niet iets wat je voor direct plezier moet doen, alhoewel je dat er zeker van kan krijgen. Alles wordt uitvergroot, en daar moet je je voordeel uit weten te halen. Problemen uit de weg gaan lukt dan niet, je confronteert ze juist. De redenen die jij noemt lijken me goed om te gaan trippen. Alleen is ook zeker een optie. Je geeft al aan dat je je ongemakkelijk voelt bij anderen, dus als je daar verder (nu) niets mee wilt, kun je ook gewoon dat uit de weg gaan, door alleen te trippen. Je weet het natuurlijk zelf het beste, maar je klinkt voor mij wel alsof je er gewoon klaar voor bent.
R
RackLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wat zou de minimale hoeveelheid truffels zijn om licht mee te trippen? Zoals eerder beschreven dacht ik aan een kwart portie, maar ik weet niet goed wat voor hoeveelheid<->effect-ratio dat is aangezien ik er zelf nauwelijks tot geen ervaring mee heb (alleen veels te veel innemen). Ik ben ongeveer 185cm lang en weeg 70 tot 75 kilo zoiets met een extreem snelle spijsvertering.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Verschilt per persoon. Een kwart portie is wel erg weinig echter, ik zou eerder zeggen een halve portie. Maar wiet weet, misschien is het goed om zo laag te beginnen als je van plan bent om in je eentje te trippen. Lengte/gewicht hoeft niet altijd zoveel te zeggen bij psychedelica trouwens.

Ik heb gisteren (alleen) getript op een dikke 3 kwart van een portie (Atlantis) truffels en ben momenteel bezig met een report daarvan. Misschien dat dat interessant voor je kan zijn. Wat ik je wel wil zeggen: alleen trippen kan totaal anders zijn dan met anderen trippen. Ja, je hebt niet het sociale gedoe erbij wat het in die zin gemakkelijker maakt. Maar aan de andere kant is het spelen van je sociale rol ook iets wat de diepgang van een trip erg in de weg staat, wat er dus voor kan zorgen dat een trip veel dieper en ook heftiger kan zijn bij alleen trippen.
R
RackLid
01-01-2024, 00:00
#13
Interessante materie dus aangezien het van persoon tot persoon verschilt. Wat je zegt, ik ben opzoek naar écht een lichte trip, geen Zitten-Met-Een-Wow-Gevoel-ish trip if you know what I mean :wink:

Je zou hier eventueel wel je tripreportje kunnen droppen met een linkje of ik hou het Forum zelf even in de gaten, kan ook. Eitherway ben ik idd erg benieuwd naar je report :wink:

Enige aanraders wat truffels zelf betreft? Denk er nu ineens aan nu jij je Atlantis state, aangezien ik ook weet dat er super veel verschillende soorten op de markt zijn te vinden. Kan me nog heugen dat er een soort aangeraden werd bij de lokale smart-shop die erg duidde op een mentale trip, niet zozeer visueel. Kan me niet heugen welke dat was though.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dan misschien inderdaad eerst maar een kwart nemen. Neem je meer in de richting van een volledige dosis, dan raad ik je alsnog aan om eerst even samen met iemand anders te trippen. Alleen trippen op psilocybine is gewoon heel anders. Het kan er nogal heftig aan toe gaan en de dosering is ook niet alles. Bij alleen trippen lijkt je mindset meer bepalend te zijn voor je trip. Al is het middel vaak wel mild voor mensen die er nog niet zo heel veel ervaring mee hebben.

Hier een link naar mijn report. Niet teveel van schrikken hoe heftig het er aan toe gaat met een toch relatief lage dosis. Ik heb flink wat ervaring met het middel en zoek de intensiteit ook bewust op.

Wat betreft welke soort truffels gebruiken: Echt aanwijsbaar verschil tussen soorten merk ik niet. De duurste soorten kopen is weggegooid geld vind ik. Met exact dezelfde soort kunnen al heel verschillende trips verkregen worden, wat dus imo vrijwel helemaal te maken heeft met je mindset en niet met de soort truffels. Psilocybine is psilocybine wat mij betreft, al zullen er vast wel subtiele verschillen zijn. Maar het is moeilijk om te zeggen dat deze soort dit effect heeft en die soort dat effect. Dat gezegd hebbende kies ik uit gewoonte bijna altijd Atlantis.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hoi Rack,

Wat een interessant verhaal zeg. En wat ontzettend goed dat je zoveel jaar na de ervaring op dit forum post wat je hebt meegemaakt en hoe je er nu in staat. Zoals ik het zie liep je tijdens je eerste ervaring sowieso een relatief grote kans op een wat mindere/vervelende ervaring. Je was om te beginnen (naar mijn idee) best wel jong voor het gebruiken van dit soort psycho-actieve drugs. Verder lijkt het erop dat je niet echt wist waar je aan begonnen was en dat je dosis best wel hoog was voor een eerste keer. Tot slot is buiten rondlopen waar je allemaal onbekende, niet trippende mensen tegen komt volgens mij absoluut funest voor het veilige gevoel dat je nodig hebt om ultiem te kunnen genieten van deze ervaring.

Het lijkt er op dat je nu wat volwassener bent en wat beter voorbereid. Ik zou zeggen test een keer voorzichtig 5 - 7,5 gram en kijk wat dat met je doet. Zelf heb ik maar 1 keer een halve portie paddo's genomen en vond dat een leuke maar bijzonder milde ervaring. Mijn ervaring was dat een verdubbeling van de dosis meer dan een verdubbeling van het effect met zich mee bracht...

Ik hoop voor je dat in je eentje trippen op een kleine dosis voor jou een prettige ervaring zal zijn. Mocht je het prettig vinden dan kun je later altijd nog kijken of je wat meer wilt ervaren...

Mocht je er voor gaan dan wens ik je bij deze alvast heel veel plezier! Laat je weten hoe het is verlopen?
R
RackLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hallo (:

Ik heb uiteindelijk het ook met mijn vriendinnetje overlegd en aangezien zij ook nog voor het eerst in haar leven een keertje wilt gaan trippen, heb ik besloten het met haar te gaan doen. Ik hou het nog steeds op idd een relatief kleine dosis, dus ene kwart tot half bakje oid. En idd wat je zegt Eik, op het moment voelde ik me zeer rot, zat niet lekker in mijn vel, setting was á-relaxed en ga zo maar door. De veels te grote portie hielp er ook niet mij :grin:

Zodra het allemaal plaats gaat vinden zal ik misschien nog wel vragen of dergelijke hebben, die gooi ik dan gewoon hieronder in het bericht, geen probleem. Het weer staat er niet naar op het moment en tevens moet ik mijn prioriteiten even op orde krijgen (mbt. werk zoeken en studie), want dat moet ik echt even op #1 zien te krijgen haha.

Alvast bedankt voor de positieve en informatieve reacties guys! Hier heb ik echt wat aan!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Als je tegen die tijd vragen hebt post ze dan vooral hier en laat dan uiteraard ook even weten hoe je trip gegaan was.

Maar sowieso wel verstandig dat je nu eerst even andere dingen prioriteit geeft, anders zouden die je trip ook alleen maar teveel gaan kleuren wat ook weer zonde is.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."