Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat te verwachten van een dagje truffelen?

Wat te verwachten van een dagje truffelen?

10 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wat Mindless zegt heb ik enorm veel van geleerd.

Ik had laatst weer getruffeld(paar weken terug), 15 gram van Dutch Dragon wat in principe goed sterk moest zijn, alleen totaal geen visuals gehad. De wereld was wel anders, net een droom dat heel hard z'n best deed om mij dat te laten geloven, maar geen visuals. Gewoon niks. WIj maar focussen en focussen maar er kwam maar niks. Dit was denk ik de fout...
Voordeel hieraan is dat ik mij niet meer concentreerde op de visuals in deze trip maar meer op mij zelf wat weer uitpakte tot een leuke en bijzondere ervaring.

Toch blijft mijn eerste keer truffels echt de meest heftige ervaring ooit (eerste keer psychedelica ooit). Ik heb 28 mg 2c-b gedaan icm 2 lachgas balonnen en ook enkele. Ketamine zwaar op kunnen trippen. Ketamine en 22,5 mg 2c-b en xtc maar die ervaring. Dat kleine bakje van 13 á 14 gram... (dan moet de spontane s-ketamine trip in het ziekenhuis even weg gelaten worden).

De visuals waren gewoon té erg. Ik lag op bed met mijn twee beste vrienden en de muziekvideoclip...er kwam gewoon van de zijkant allemaal kleuren die explodeerde. De hele kamer ging mee op de beat en het bed vloog gewoon door de kamer heen. we verstopte ons onder de dekens en op de climax van de muziek trok ik de laken weg. Echt wat ik toen allemaal zag was bijna geen visuals meer maar hallucinaties. Ik schoot echt door de kamer met het bed en de hele kamer explodeerde vol met kleuren etc. Ik hield mijn best vriend soort van vast "hoe hard" ik door de kamer heenvloog....soort van.

Ja zoals je merkt aan mijn laatste alinea begin ik al helemaal enthiousast te worden als ik alles naar boven haal. Die ervaring is echt niet in woorden te beschrijven en snap niet hoe zoiets ooit tot stand is gekomen. Eigenlijk zou ik er een trip report over moeten schrijven maar hij is zo bijzonder voor mij...zo persoonlijk op een of andere manier...en het kost mij zeker een dag om het trip report te verwoorden zodat jullie het zo goed mogelijk kunnen begrijpen.

Een vraagje Mindless, dat kinderachtige wat dan naar boven wordt gehaald en ook nodig is voor de visuals, werkt dat ook zo op lsd? Zo niet, hoe wel of komen ze spontaan?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Kinderlijk, niet kinderachtig. :wink:

Het werkt zeker ook met lsd. Ik denk wel met alle psychedelica. Probeer 't maar eens. :) Je zult versteld staan van hoe simpel het werkt. Hoe meer het kind in je naar boven komt, hoe mooier je ervaring. En dat is niet alleen toepasbaar bij het trippen, maar altijd en overal.

Bij de eerste keer trippen gaat het meestal makkelijk die verwondering, omdat het nieuw is. Daarna moet je er wat voor doen.
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik merk inderdaad dat de kinderlijke :wink: trips het leukst zijn. De expeditie drang is ook zo groot bij mij...

Agh krijg weer helemaal zin in een truffel trip met mijn beste vriend. Wij werken echt als een katalysator op elkaar met psychedelica. Jammer genoeg alleen nog maar 1 keer getruffeld en 1 keer 2c-b met hem gedaan. Hij wilt alles rustig aan doen en ik geef hem zijn ruimte daar in.

Nog waren dat de twee heftigste, leukste en bijzonderste ervaringen. Toch maar even vragen of we er eentje kunnen plannen :grin:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Yaizer zei:
Eigenlijk zou ik er een trip report over moeten schrijven maar hij is zo bijzonder voor mij...zo persoonlijk op een of andere manier...en het kost mij zeker een dag om het trip report te verwoorden zodat jullie het zo goed mogelijk kunnen begrijpen.
Klik om te vergroten...
Zou leuk zijn als je er nog een report over zou schrijven. Maar reports moet je eigenlijk vooral voor jezelf schrijven vind ik persoonlijk. Reports helpen mij persoonlijk altijd wel bij de verwerking en herinnering van een trip, omdat je jezelf dan dwingt het weer te herleven.
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik denk dat ik er ook eentje ga schrijven...het grappige is dat het precies een jaar geleden is dat ik deze trip heb gehad...wel bijzonder moet ik zeggen :)

Of ik hem ga delen met de buitenwereld is lastig te zeggen, wil hem best delen en jullie laten zien wat ik allemaal heb mogen meemaken maar als ik hem hier post is het meteen openbaar voor de hele wereld.

Misschien zo toch even schrijven dus :grin:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Je hoeft hem niet te delen natuurlijk, gewoon doen waar jij jezelf goed bij voelt.
b
broodjeaapLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb een aantal keren getruffeld met mensen die het nog nooit hadden gedaan en ik vertel altijd dat ze eigenlijk 'niks' moeten verwachten. Hiermee bedoel ik dat elke trip heel erg kan verschillen van elkaar. Wel vertel ik dat het belangrijk is gevoelens te accepteren; ben je verdrietig, huil. Vind je iets grappig, lach. Ik merkte dat ik dat de eerste keer heel lastig vond, vooral het accepteren van 'negatieve' gevoelens. En ik vertel dat de perceptie van tijd niet meer bestaat, maar vooral omdat ik tijdens mijn eerste trip helemaal para werd hierdoor (er hing ook nergens een klok, horloge o.i.d.).
Kort samengevat: ben open-minded en laat het je meenemen op reis. En idd, zoals hierboven al beschreven, beter te licht dan te heftig.
j
justlovetopartyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hi mensen!

Ik heb het forum doorgezocht op de naam 'truffel' maar wonder boven wonder kwam ik weinig tegen. Dus vandaar even zo. :P

Al een tijdje ben ik nieuwsgierig naar truffels. Ik wil wel eens weten wat het is, maar aan de andere kant weet ik weer niet echt wat ik moet verwachten.

Eerst even iets over mezelf: ik ben een meid van 21 jaar. Weeg zo'n 55 kilo en ben 1.67. Ik heb nog geen ervaring met psychedelics. Wel heb ik eens pure MDMA, XTC, 4fmp gebruikt en ik rook wel eens een hasj of wiet joint.

Kunnen jullie mij vertellen wat ik zo ongeveer kan verwachten van die trip? Het is denk ik namelijk wel een heel ander stuk koek dan XTC bijvoorbeeld. Ga je echt alles om je heen zien vervormen, rare dingen zien en gekke verhaaltjes in je hoofd krijgen die totaal nergens op slaan?
Ik heb ook wel eens gehoord dat je hele lange, filosofische gesprekken kunt voeren. Aan de andere kant heb ik gehoord dat je jezelf ook heel erg hard tegen kan komen?

Ik vind het gewoon enorm spannend om dit zo'n eerste keer te doen. Vooral omdat ik bang ben dat ik er misschien van schrik, dat ik dingen niet toe kan laten of dat ik echt een hele harde battle met mezelf ga krijgen en dit niet kan controleren.

Benieuwd naar jullie reacties. :wave:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb dit even naar het juiste subforum verplaatst. In dit subforum vind je enorm veel topics over truffels, daar hoef je niet eens de zoek functie voor te gebruiken. In het tripreports subforum vind je bovendien ook nog eens vele verhalen. Verder kun je ook eens op psychonautwiki kijken voor effecten.

Als je daarna nog concrete vragen hebt help ik je graag verder.
E
ElvenSpiceLid
01-01-2024, 00:00
#10
He justlovetoparty,

Trippen kort gezegd is de wereld overnieuw uitvinden. Tijdens de opkomst voel je je bewustzijn veranderen en je begint anders naar dingen te kijken, perspectieven (letterlijk en figuurlijk) veranderen, alle zintuigen worden verfrisd (intense kleuren, geuren, smaak, aanraken, ect.).
Alsof je weer een kind bent als het waren en alle logische dingen die je hebt aangeleerd opnieuw worden geevalueerd. Recreatief kan het leuk zijn op een redelijk lichte dosis, sommige mensen lachen zich echt kapot hoe het allemaal kan en in die zin is dat ook best leuk. Filosoferen hierop werkt op lichte-normale dosis ook goed, door dat veranderende perspectief wat je dus constant ervaart.

Bij hogere doseringen of als je al wat bekender ermee bent kan je best diep gaan en kan spraak soms ook wat moeilijker worden, recreatief hebben dit soort doserigen in mijn ogen dan ook iets minder zin. Wel zal je hierop erg veel over jezelf en de wereld leren, tijd en ruimte, wat echte waardes zijn in het leven, e.d.
Hogere doseringen is echt een wereld van verschil in trippen, iets wat veel mensen soms onderschatten en dan een egodood ervaren die positief of negatief kan worden ontvangen. In mijn ogen zijn beide goed omdat de persoon iets leerd waar hij nog nooit bewust van is geweest en dus mee kan gaan werken. Egodood imo is wel een kleine vorm van persoonlijke verlichting.

Je moet zelf even zien wat voor jou bepaalde doseringen/sterkte zijn aangezien dat nog wel eens behoorlijk kan verschillen tussen mensen. Ik zou gewoon lekker licht beginnen, 7.5g truffels zou prima dosis zijn om er bekend mee te worden. Lees je ook nog even goed in, goede set en setting en misschien tripsitter, wat dingen die jij misschien voor het trippen wil doen. Zou het gewoon lekker thuis doen de eerste keer, geen dingen op de planning hebben staan die dag erna en uitgeslapen zijn. Dan zou het wel goed moeten komen! :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Eens met alles wat ElvenSpice hierboven zegt. Nog een toevoeging:

Niet iedereen ervaart altijd visuals bij het trippen. Wil je dat wel, dan moet je even een kleine omschakeling in je denken maken. In plaats van erop te wachten en te denken 'waarom komen die visuals nou niet?', moet je even die verwachting opzij zetten en je volle aandacht aan de dingen in je omgeving geven. Gewoon kleine simpele dingen. Kijk naar een plant, een muur, een tafel, etc. En geef het voor langere tijd dan je gewend bent je aandacht. Op die manier komen kleine veranderingen in je zicht opzetten en wanneer dat gebeurd: laat je meevoeren in je eigen verwondering hierover. Als je dat doet, dan zie je binnen no time overal de meest fantastische visuals. Het is namelijk dat innerlijke kind (die verwondering) die de ervaring van schoonheid in gang zet. Velen moeten hierbij even over een drempel heen, omdat we ons innerlijke kind te diep weg hebben gestopt in deze harde wereld waar dergelijke onschuld niet gewenst is. Maar voor iedereen die problemen heeft met visuals/schoonheid zien: probeer dit en je zult zien dat het er nog zit en altijd is aan te spreken. :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."