Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNatuurlijke psychoactieven medicijn van moeder natuur?

Natuurlijke psychoactieven medicijn van moeder natuur?

35 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Jixx zei:
Ik weet nog wel iets voor je junkie mind. A. Vogel? :P
Klik om te vergroten...
Hebben ze ook avogel met dmt?
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat kun je er altijd nog wel zelf aan toevoegen?

Maar uh... niks aan die indiaan vertellen he? Anders heeft ie straks echt een medicijn dat werkt.
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#3
e hebt psilocybe semilanceata een paddo bijna 2x zo sterk als de mexikaantjes
Psylocibine

Dan heb je de vliegenzwam is wel leuk maar je moet er van houden
Tis net als zolpidem alleen met redelijk wat misselijkheid.
Muscimol

Panterameniet(vliegenzwam alleen wat potenter en minder misselijkheid in mijn ervaring)

Dan heb je nog de doornappel
Voor een 72 uur duurende bad trip
Scoplamine

En de wolfskers voor ook een mooie badtrip
Of voor als een van je leger maaten net een groote teug VX heefd gehad
Atropine

De grauw groenehertenzwam bevat ook wat psylocibine

Meer weet ik zo ff niet
Klik om te vergroten...

Eventjes tussen door, de panteramaniet is dacht ik erg giftig. Er wordt vaak gewaarschuwd de soorten zeker niet te verwisselen (amanita muscaria en amanita pantheria ) omdat er zo grote risico's verbonden zouden zijn aan de panteramaniet, hoe ben je er op gekomen die toch te gebruiken, waar heb je die dan gevonden (zelf geplukt of gekocht)? en heb een bepaalde bereidingswijze gebruikt om ze dan toch 'veilig' te consumeren?
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#4
jam zei:
e hebt psilocybe semilanceata een paddo bijna 2x zo sterk als de mexikaantjes
Psylocibine

Dan heb je de vliegenzwam is wel leuk maar je moet er van houden
Tis net als zolpidem alleen met redelijk wat misselijkheid.
Muscimol

Panterameniet(vliegenzwam alleen wat potenter en minder misselijkheid in mijn ervaring)

Dan heb je nog de doornappel
Voor een 72 uur duurende bad trip
Scoplamine

En de wolfskers voor ook een mooie badtrip
Of voor als een van je leger maaten net een groote teug VX heefd gehad
Atropine

De grauw groenehertenzwam bevat ook wat psylocibine

Meer weet ik zo ff niet
Klik om te vergroten...

Eventjes tussen door, de panteramaniet is dacht ik erg giftig. Er wordt vaak gewaarschuwd de soorten zeker niet te verwisselen (amanita muscaria en amanita pantheria ) omdat er zo grote risico's verbonden zouden zijn aan de panteramaniet, hoe ben je er op gekomen die toch te gebruiken, waar heb je die dan gevonden (zelf geplukt of gekocht)? en heb een bepaalde bereidingswijze gebruikt om ze dan toch 'veilig' te consumeren?
Klik om te vergroten...
zolang je weet hoe ze er uit zien of ff op shroomery om een id request vraagt zal er weinig mis gaan.
Je moet wel een idioot zijn als je hem vergist voor een groeneknol amaniet.
Begin met een kwart tot halve hoed om te kijk hoe potent ze zijn.
En ja ze kunnen gevaarlijk zijn maar dat is suiker ook als je er genoeg van pakt.
Ik heb ze gedroogd.
Zelf geplukt.
En de risicos zitten in het verschil tussen de dosis.
3 vliegen zwammen is niet echt een super grote dosis maar met een panter amaniet is dat een ander geval.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#5
Jixx zei:
Exceptional Insight zei:
Drugsgebruik vergelijken met homeopathie. Waarom precies?
Klik om te vergroten...
En dat moet ik uitleggen aan een badass junkie zoals jij? :P
Klik om te vergroten...
Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar inderdaad.

Jixx zei:
Misschien had je beter de vraag kunnen stellen: Waarom over homeopathie beginnen op een drugsforum? :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Als ik dacht dat dat beter was, had ik dat wel gedaan.
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#6
Exceptional Insight zei:
Jixx zei:
Exceptional Insight zei:
Drugsgebruik vergelijken met homeopathie. Waarom precies?
Klik om te vergroten...
En dat moet ik uitleggen aan een badass junkie zoals jij? :P
Klik om te vergroten...
Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar inderdaad.

Jixx zei:
Misschien had je beter de vraag kunnen stellen: Waarom over homeopathie beginnen op een drugsforum? :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Als ik dacht dat dat beter was, had ik dat wel gedaan.
Klik om te vergroten...

Je bent inmiddels al gepromoveerd naar DF GOD dus ik moet nu wel echt gaan oppassen ja. :rolleyes:

Je draait natuurlijk al lange tijd mee op het forum, en ik lees ook topics van jou, en dus weet ik ook wel dat je het een en ander , of alles wat los en vast zit gebruikt? Dat zijn je eigen woorden.

Kan sarcasme zijn geweest uiteraard, dan heb ik het per ongeluk verkeer ge- interpreteert.

Maar goed , ik maak ook gewoon gebruik van mijn eigen vormen van sarcasme, en hoe men dat interpreteert ? Maar er zitten vaak geen kwade bedoelingen achter verder.
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#7
Benzoboss zei:
jam zei:
e hebt psilocybe semilanceata een paddo bijna 2x zo sterk als de mexikaantjes
Psylocibine

Dan heb je de vliegenzwam is wel leuk maar je moet er van houden
Tis net als zolpidem alleen met redelijk wat misselijkheid.
Muscimol

Panterameniet(vliegenzwam alleen wat potenter en minder misselijkheid in mijn ervaring)

Dan heb je nog de doornappel
Voor een 72 uur duurende bad trip
Scoplamine

En de wolfskers voor ook een mooie badtrip
Of voor als een van je leger maaten net een groote teug VX heefd gehad
Atropine

De grauw groenehertenzwam bevat ook wat psylocibine

Meer weet ik zo ff niet
Klik om te vergroten...

Eventjes tussen door, de panteramaniet is dacht ik erg giftig. Er wordt vaak gewaarschuwd de soorten zeker niet te verwisselen (amanita muscaria en amanita pantheria ) omdat er zo grote risico's verbonden zouden zijn aan de panteramaniet, hoe ben je er op gekomen die toch te gebruiken, waar heb je die dan gevonden (zelf geplukt of gekocht)? en heb een bepaalde bereidingswijze gebruikt om ze dan toch 'veilig' te consumeren?
Klik om te vergroten...
zolang je weet hoe ze er uit zien of ff op shroomery om een id request vraagt zal er weinig mis gaan.
Je moet wel een idioot zijn als je hem vergist voor een groeneknol amaniet.
Begin met een kwart tot halve hoed om te kijk hoe potent ze zijn.
En ja ze kunnen gevaarlijk zijn maar dat is suiker ook als je er genoeg van pakt.
Ik heb ze gedroogd.
Zelf geplukt.
En de risicos zitten in het verschil tussen de dosis.
3 vliegen zwammen is niet echt een super grote dosis maar met een panter amaniet is dat een ander geval.
Klik om te vergroten...

En ja ze kunnen gevaarlijk zijn maar dat is suiker ook als je er genoeg van pakt. Wat een vergelijking zeg?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#8
Jixx zei:
Je bent inmiddels al gepromoveerd naar DF GOD dus ik moet nu wel echt gaan oppassen ja. :rolleyes:
Klik om te vergroten...
Dat is al jaren zo, maar dat is m'n punt niet.

Jixx zei:
Je draait natuurlijk al lange tijd mee op het forum, en ik lees ook topics van jou, en dus weet ik ook wel dat je het een en ander , of alles wat los en vast zit gebruikt? Dat zijn je eigen woorden.
Klik om te vergroten...
Zijn dat mijn eigen woorden? Het is namelijk niet waar. Naast wat alcohol, wiet en tramadol, gebruik ik tegenwoordig vrijwel niets meer.

Jixx zei:
Kan sarcasme zijn geweest uiteraard, dan heb ik het per ongeluk verkeer ge- interpreteert.
Klik om te vergroten...
Zeggen dat ik alles gebruik dat los en vast zit, terwijl dit niet waar is, is geen sarcasme. Dat is gewoon gelul.

Jixx zei:
Maar goed , ik maak ook gewoon gebruik van mijn eigen vormen van sarcasme, en hoe men dat interpreteert ? Maar er zitten vaak geen kwade bedoelingen achter verder.
Klik om te vergroten...
Jouw eigen vormen van sarcasme? Hoe werkt zoiets?
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Als ik deze docu moet geloven dan kun je homeopathische middelen niet zo makkelijk vergelijken met een duur placebo.

https://www.youtube.com/watch?v=GNXud8bkHDs
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Jixx zei:
Wat je zelf zegt inderdaad: Het is de nieuwsgierigheid naar het onbekende wat mensen ook hebben. Maar zelfs als er 20 x gewaarschuwd wordt voor een bepaalde stof dat het zeer riskant is, blijven mensen nog nieuwsgierig, waarom dat precies zo is weet ik ook niet? Omdat het slecht is?
Klik om te vergroten...
Omdat mensen niet content zijn en zich niet levend voelen. En mensen doen rare dingen om zich even levend te voelen. Je moet wat. :P
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Albedo zei:
Als ik deze docu moet geloven dan kun je homeopathische middelen niet zo makkelijk vergelijken met een duur placebo.

https://www.youtube.com/watch?v=GNXud8bkHDs
Klik om te vergroten...
Ik ga em niet eens kijken want aan jou reactie tehooren zal het wel onzin zijn.
(Srry maar homeopathie is al 1000000 keer ontkracht).
Het placebo kan heel effectief zijn soms zelfs bijna net zo effectief als het middel zelf
Ja een beetje overdreven
Maar als je niet alle padestoelen gaat opfreten die je in de berm ziet staan zal er weinig mis gaan.
Gwn een sample van max een halfje om te kijken hoe sterk het is en vanuit daar doseren.
Maar ik moet wel toegeven dat de panteramaniet niet voor iedereen weg gelegd is
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Benzoboss zei:
Ik ga em niet eens kijken want aan jou reactie tehooren zal het wel onzin zijn.
(Srry maar homeopathie is al 1000000 keer ontkracht).
Het placebo kan heel effectief zijn soms zelfs bijna net zo effectief als het middel zelf
Klik om te vergroten...

Misschien helpt het tegen je aambeien. Als het helpt kun je altijd nog zeggen dat het natuurlijk verloop was.
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#13
@ Exceptional. Ik snap je punt wel, maar dat ga je echt niet uitleggen of de vraag beantwoorden als je het zelf gewoon kan invullen.

Eigen vormen van sarcasme? Hoe dat werkt? Placebo´s ? :P


Betreft het gebruik van alles wat los en vast zit, dan heb ik dat eventueel een lange tijd geleden verkeerd gelezen en heb ik per ongeluk iets gezegd wat niet klopt. In dat geval excuses daarvoor.

Een placebo is gewoon een verhaal apart. De medicijnen van tegenwoordig zijn zelden placebo. Dit merk je denk wel als je het gebruikt? Anders pak maar wat benzo´s of zo dan mag je mij daarna vertellen of het placebo was. Kortom medicatie is bijna nooit placebo. Het zelfs heel moeilijk om een placebo medicijn te na te bootsen aangezien de fabrikanten niet snel prijsgeven wat de samenstelling is. Echter kan het soms wel de sleutel tot succes zijn om van bepaalde medicijnen af te komen. Maar dat mag in principe ook niet. Een dokter mag in feite nooit overstappen op placebo. Of dit in de praktijk ook altijd gebeurd is weer een andere vraag.

Maar vroeger hadden dokters /kwakzalvers bijna niks anders dan placebo pillen. Want er was niks anders. Placebo kan zeker wel genezen, maar is tricky thing.

Maar iedereen die denkt dat placebo het antwoord is op alles? Ja, maak dat nogmaals maar wijs aan een diabetes patient die insuline nodig heeft ,of de placebo insuline werkt?
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#14
Benzoboss zei:
Ja een beetje overdreven
Maar als je niet alle padestoelen gaat opfreten die je in de berm ziet staan zal er weinig mis gaan.
Gwn een sample van max een halfje om te kijken hoe sterk het is en vanuit daar doseren.
Maar ik moet wel toegeven dat de panteramaniet niet voor iedereen weg gelegd is
Klik om te vergroten...

Alleen voor mensen die de dood als eeuwig zien denk?
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#15
Men denkt tegenwoordig vaak dat medicijnen en operaties en homeopathie , placebo´s en weet ik veel allemaal wat voor genezing zorgt. Maar we vergeten onderhand natuurlijk herstel?

Dit kan soms lang duren, hoeft ook niet altijd te gebeuren, komt echter wel vaker voor dan je misschien in eerste instantie zou denken?

Medicijnen moeten soms wel noodzakelijk zijn omdat gewoonweg soms het verschil tussen leven en dood kan betekenen. Daarnaast worden medicijnen vaak gebruikt voor tijdelijke ondersteuning, en dit kan ook lang duren, maar uiteindelijk is het wel de bedoeling dat je van veel medicijnen weer afkomt zodra er sprake is van natuurlijk herstel. Andere heeft echt gewoon nodig ter ondersteuning de rest van hun leven. (dat is weer een ander verhaal) Maar sluit iets als natuurlijk herstel nooit zomaar uit.

Als we geen medicatie zouden hebben,, ondersteuners, operaties dan ligt de gemiddelde levensverwachting van een mens nog steeds rond de 50 jaar. Alles daarboven wordt vaak min of meer al in leven gehouden met allerlei ´kunstmatige ´ technieken.

In die zin geef ik Mindless inderdaad gelijk dat wij als mensen meer tegen de natuur ingaan dan welk ander levende vorm op aarde.
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#16
@ exceptional

Je weet zeker dat je alleen tramadol, wat alcohol en wiet gebruikt?

Vraag me eigen dan af wat jij op 8 december zag als trippen?

Maar je kan mij niet wijsmaken dat je gaat trippen van deze 3 middelen.

Maar goed, ik heb altijd gedacht dat anti-cannabis was , maar je gebruikt dus wat?
Dus wat ik hieruit op lijk te halen is dat je wel cannabis gebruikt, maar er ook zeker geen voorstander van bent, correct?

Ik snap je punt ook dat als je zou zeggen dat je er geen voorstander van bent.

Maar in hoeverre ligt dat in werkelijkheid bij de consummer van cannabis?

Het feit is voornamelijk nog steeds gebrek aan kennis betreft cannabis in bijna 2017, en zolang we daar niet eerlijk over zijn blijft cannabis consumeren erg riskant. Dit wekt de semi legale cannabis wereld in de hand door vaak al niet eens eerlijk te zijn over welke strain ze verkopen.

Hoe kun je in een ''Marokkaanse'' coffeeshop vragen of ze weten wat ze precies in handen hebben, als ze het in feite zelf niet mogen consumeren vanwege hun geloof?

Maar ook de Nederlandse shops zijn niet altijd eerlijk met het verkopen van welke strain exact.

Dus ik neem nu even als voorbeeld aan: New york diesel van Soma wordt geprefereerd door gebruikers vanwege haar bijna geheel paranoia vrije klachten. Iemand geloofd dit, komt in een coffeeshop waar ze die strain verkopen, maar loopt vervolgens met iets de deur wat wel degelijk paranoia kan opwekken.

Dit zelfde geldt voor strains bij angstklachten , sommige zijn meer geneigd het te versterken, terwijl andere prima zijn om het te onderdrukken of wat dan ook. Dan weer loopt er iemand de shop binnen vraagt om een strain omdat hij of zij heeft gelezen dat deze geen angstklachten triggerd, maar weet wederom niet wat exact in handen te hebben en wikkelt een probleem in de hand. Zolang er zoveel onbegrip en misverstanden over zijn , en de mensen elkaar voor de gek houden, en dingen niet weten krijgt wiet alleen maar een slechtere reputatie.

Daarnaast heeft de onderwereld ook nog een vrij spel omdat het niet gelegaliseerd is. Ook de medicinale wiet is verboden om te telen. Ik geloof niet dat een plant met veel cbd erin snel dingen zou ongewenste effecten doet triggeren. Dus in een tijd dat het even wat minder met je gaat wilt overstappen op een wietsoortje die minder riskant is wordt in feite gewoon niet eens toegelaten ?

Dan heb je nog wel de cbd markt die puur gericht is op medicinaal en totaal niet recreatief is, maar dit is ook een markt die zich vol zuigt profiterende van de anti legalisatie vanuit heel veel kanten. Niet vanuit 1 kant. Want deze cbd medicijn planten kun je makkelijk thuis veel goedkoper kweken dan cbd in de winkel kost, toch?

Nu wordt het weer totaal ontkend door de medische wereld dat er nooit aangetoond is dat medicinale wiet werkt. Toch kan cannabis wel degelijk helpen bij anorexia in die zin dat het eetlust wel versterkt. Maar anorexia is psychisch, en dan is het dus weer de vraag in hoeverre doet wiet daar dan goed bij? En misschien nog wel belangrijker... welke soort wiet sluit dan goed bij jouw soort klachten aan? En zo zijn er echt nog wel meer dingen aan te kaarten waarin wiet wel als medicijn gezien mag of kan worden. Ik geloof niet in mensen die zeggen dat wiet kanker geneest , want dat is nooit aangetoond ook. Misschien dat het zo is dat als kanker in het beginstadium zit, nog wel te herstellen valt met cannabis, maar niet bij iemand waarbij het al helemaal uitgezaaid is. Mensen die dat beweren kaarten net zo hard bullshit aan.

Maar zolang er van allerlei kanten wordt tegengewerkt, omdat cannabis helemaal niet zo als iets serieus wordt beschouwt , en de gemiddelde blower vaak al niet eens het antwoord kan geven wat cbd dan precies is, is er duidelijk teveel gebrek aan kennis en zolang dat is zullen deze planten niet op een wijze manier gebruikt kunnen worden , noch dat het zelfs haalbaar is om een paar plantjes voor eigen gebruik te mogen kweken. Want ja, die malloten die met ondeskundigheid een heel systeem aanleggen waardoor daarna het risico van andere in gevaar wordt gebracht i.v.m. brandveiligheid is voor de politie schijnbaar een goede rede om hennepteelt te verbieden, terwijl wanneer het legaal is , kan de elektromonteur even 1 lamp komen installeren. Denk je dan dat de kans op brandgevaar niet sterk afneemt?

Dus wij wekken dat niet altijd als consummers in de hand, maar is gewoon een vuile tactiek om omzet te blijven te draaien.

Dit is slechts mijn mening. Maar het is wel de waarheid , ook al vraag je er niet zelf om.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."