@ exceptional
Je weet zeker dat je alleen tramadol, wat alcohol en wiet gebruikt?
Vraag me eigen dan af wat jij op 8 december zag als trippen?
Maar je kan mij niet wijsmaken dat je gaat trippen van deze 3 middelen.
Maar goed, ik heb altijd gedacht dat anti-cannabis was , maar je gebruikt dus wat?
Dus wat ik hieruit op lijk te halen is dat je wel cannabis gebruikt, maar er ook zeker geen voorstander van bent, correct?
Ik snap je punt ook dat als je zou zeggen dat je er geen voorstander van bent.
Maar in hoeverre ligt dat in werkelijkheid bij de consummer van cannabis?
Het feit is voornamelijk nog steeds gebrek aan kennis betreft cannabis in bijna 2017, en zolang we daar niet eerlijk over zijn blijft cannabis consumeren erg riskant. Dit wekt de semi legale cannabis wereld in de hand door vaak al niet eens eerlijk te zijn over welke strain ze verkopen.
Hoe kun je in een ''Marokkaanse'' coffeeshop vragen of ze weten wat ze precies in handen hebben, als ze het in feite zelf niet mogen consumeren vanwege hun geloof?
Maar ook de Nederlandse shops zijn niet altijd eerlijk met het verkopen van welke strain exact.
Dus ik neem nu even als voorbeeld aan: New york diesel van Soma wordt geprefereerd door gebruikers vanwege haar bijna geheel paranoia vrije klachten. Iemand geloofd dit, komt in een coffeeshop waar ze die strain verkopen, maar loopt vervolgens met iets de deur wat wel degelijk paranoia kan opwekken.
Dit zelfde geldt voor strains bij angstklachten , sommige zijn meer geneigd het te versterken, terwijl andere prima zijn om het te onderdrukken of wat dan ook. Dan weer loopt er iemand de shop binnen vraagt om een strain omdat hij of zij heeft gelezen dat deze geen angstklachten triggerd, maar weet wederom niet wat exact in handen te hebben en wikkelt een probleem in de hand. Zolang er zoveel onbegrip en misverstanden over zijn , en de mensen elkaar voor de gek houden, en dingen niet weten krijgt wiet alleen maar een slechtere reputatie.
Daarnaast heeft de onderwereld ook nog een vrij spel omdat het niet gelegaliseerd is. Ook de medicinale wiet is verboden om te telen. Ik geloof niet dat een plant met veel cbd erin snel dingen zou ongewenste effecten doet triggeren. Dus in een tijd dat het even wat minder met je gaat wilt overstappen op een wietsoortje die minder riskant is wordt in feite gewoon niet eens toegelaten ?
Dan heb je nog wel de cbd markt die puur gericht is op medicinaal en totaal niet recreatief is, maar dit is ook een markt die zich vol zuigt profiterende van de anti legalisatie vanuit heel veel kanten. Niet vanuit 1 kant. Want deze cbd medicijn planten kun je makkelijk thuis veel goedkoper kweken dan cbd in de winkel kost, toch?
Nu wordt het weer totaal ontkend door de medische wereld dat er nooit aangetoond is dat medicinale wiet werkt. Toch kan cannabis wel degelijk helpen bij anorexia in die zin dat het eetlust wel versterkt. Maar anorexia is psychisch, en dan is het dus weer de vraag in hoeverre doet wiet daar dan goed bij? En misschien nog wel belangrijker... welke soort wiet sluit dan goed bij jouw soort klachten aan? En zo zijn er echt nog wel meer dingen aan te kaarten waarin wiet wel als medicijn gezien mag of kan worden. Ik geloof niet in mensen die zeggen dat wiet kanker geneest , want dat is nooit aangetoond ook. Misschien dat het zo is dat als kanker in het beginstadium zit, nog wel te herstellen valt met cannabis, maar niet bij iemand waarbij het al helemaal uitgezaaid is. Mensen die dat beweren kaarten net zo hard bullshit aan.
Maar zolang er van allerlei kanten wordt tegengewerkt, omdat cannabis helemaal niet zo als iets serieus wordt beschouwt , en de gemiddelde blower vaak al niet eens het antwoord kan geven wat cbd dan precies is, is er duidelijk teveel gebrek aan kennis en zolang dat is zullen deze planten niet op een wijze manier gebruikt kunnen worden , noch dat het zelfs haalbaar is om een paar plantjes voor eigen gebruik te mogen kweken. Want ja, die malloten die met ondeskundigheid een heel systeem aanleggen waardoor daarna het risico van andere in gevaar wordt gebracht i.v.m. brandveiligheid is voor de politie schijnbaar een goede rede om hennepteelt te verbieden, terwijl wanneer het legaal is , kan de elektromonteur even 1 lamp komen installeren. Denk je dan dat de kans op brandgevaar niet sterk afneemt?
Dus wij wekken dat niet altijd als consummers in de hand, maar is gewoon een vuile tactiek om omzet te blijven te draaien.
Dit is slechts mijn mening. Maar het is wel de waarheid , ook al vraag je er niet zelf om.