Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLeeftijd 1e keer truffels

Leeftijd 1e keer truffels

7 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
D
DirkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi allemaal,

Ik wil graag gaan experimenteren met truffels maar twijfel over het feit of dit wel verantwoord is aangezien mijn (nog jonge) leeftijd.

Wat denken jullie dat de minimale leeftijd is om zo iets aan te gaan? Ik begrijp dat dit voor iedereen verschillend is, maar een algemeen beeld zou fijn zijn. Ik heb verder geen mentale problemen of zoiets dergelijks, maar moet bekennen dat ik helemaal nog geen ervaring heb met drugs whatsoever.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Groet,
Dirk
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat is jou leeftijd?
o
oortjesLid
01-01-2024, 00:00
#3
lekker wachten tot je 18-20 bent. je hersenen zijn nog volop in de groei als je jonger bent.
D
DirkLid
01-01-2024, 00:00
#4
@PsyTekZ, Ik word in Augustus 17.
N
NarayaniLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wacht nog lekker een paar jaartjes. Je hebt je hele leven nog de tijd om te exploren! Truffels kunnen best heftig zijn, en zeker zo jong en als je verder nog geen ervaring hebt met drugs kan je nog wel eens onaangenaam verrast worden. Als je ouder bent en meer levenservaring hebt opgedaan sta je veel sterker in je schoenen en verklein je daarmee automatisch je kans op een zogenaamde 'bad trip'. Zelf was ik 22 toen ik voor het eerst truffels gebruikte overigens en vind 21+ ook wel de minimale leeftijd persoonlijk.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dirk zei:
@PsyTekZ, Ik word in Augustus 17.
Klik om te vergroten...

Zoals voordien gezegd wacht je idd beter nog een paar jaar. Truffels vind ikzelf ook een 21plus drug.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dirk zei:
een algemeen beeld zou fijn zijn.
Klik om te vergroten...
Dirk zei:
Ik begrijp dat dit voor iedereen verschillend is,
Klik om te vergroten...



Ik heb verder geen mentale problemen of zoiets dergelijks, maar moet bekennen dat ik helemaal nog geen ervaring heb met drugs whatsoever.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Groet,
Dirk
Klik om te vergroten...
Oke,oke, dat was flauw. Kijk, k zal niet de hypocriet uit gaan hangen: ik heb op mijn 16e mijn eerste truffeltrip gedaan, en dat zou ik zo weer doen. Maar, een een 21-jarige vriend van mij heeft laatst een gewone dosering van een ander tripmiddel(ALD-52) genomen, en hij is door zijn enthousiasme achteraan te rennen in een bad trip geraakt. Iedereen (inclusief hijzelf in de spiegel) leek flink te bloeden over hun hele lichaam.

Er is gewoon geen algemeen antwoord, het hangt af van ieder invidu. Als je wilt inschatten of je het al aankunt om te trippen raad ik aan om erachter te komen of je dingen kunt laten rusten, to go with the flow. En daarom het is zéker mijn advies om een paar een keer een jointje te roken, om te kijken of je jezelf dus kunt overgeven aan een middel dat de regie in je lichaam bepaald.

Daarnaast is het extra belangrijk om voldoende nuchtere mensen in de buurt te hebben (met verstand van trippen!), een veilige plek zonder angst dat ouders/grootouders/buren naar binnen komen spieken en gewoon een algemeen goede voorbereiding te treffen. Dat houd ook een mentale voorbereiding in, voor iedereen die wil gaan trippen!
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#8
^ Papa Fool :wink:

Maar uhhh, je moet in ieder geval wel stevig in je schoenen staan voor je wil gaan trippen. Truffels kunnen zo verschillen, ook qua effect per persoon. Ik heb een vriendin die 4 uur lang alleen maar lag te lachen, en ik heb een vriendin die zichzelf behoorlijk tegenkwam en de halve trip gehuild heeft. Om zo maar even twee totaal verschillende voorbeelden te geven.

Ik was zelf trouwens 22 dat ik truffels voor de eerste keer deed, maar had al wel een paar keer 2cb gehad. Dat vond ik wel fijn, dan kan je een beetje wennen aan het soms zeezieke gevoel wat trippen je kan geven. Verder sluit ik me bij Fool aan wat betreft het jezelf kunnen overgeven.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."