Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAyahuasca: zonder muziek + niet diep kunnen gaan

Ayahuasca: zonder muziek + niet diep kunnen gaan

4 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
K
KwakLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb meerdere malen (4 keer) een ayahuasca ceremonie bijgewoond bij twee verschillende groepen.
Het valt mij op dat ik enorm van de muziek kan genieten die er live gemaakt wordt. Is niet te bevatten dat ik zo in de muziek kan opgaan. Dit heb ik ook met andere middelen zoals truffels, 2-cb en xtc.
Ik merk dat ik maar niet dieper in mijn reis kan komen. De ceremonies bestaan uit drie dagen. Dus je zou kunnen denken dat ik bij dag 2 of 3 enigszins diep kom. Ik heb niet het gevoel dat ik de remmingen niet durf los te laten. Telkens blijf ik aan de oppervlakte. Bij de laatste twee ceremonies en dagen merk ik ook dat ik geen derde glas wil drinken. Mijn lichaam zegt nee. Mijn energie en hoofd zijn dan leeg en verveeld.

De ceremonies die ik bijwoon wordt zo intense mooie live muziek gemaakt. Dat ik daar zo enorm van kan genieten. Nu zei een kennis laatst tegen mij, misschien dat ik teveel met de muziek bezig hou en niet met mijn eigen proces.
Wat denken jullie? De volgende keer een ceremonie uitzoeken waarbij muziek minder aanwezig is?

Ik twijfel of ik dan een derde glas wil drinken. Als moeder ayahuasca zegt dat het genoeg is, moet het genoeg zijn. Nu vind ik de smaak van ayahuasca zo ontzettend smerig dat ik daar enorm tegen op zie. Nu alleen al bij de gedachte krijg ik de gruwels. Ik weet dan niet of dit een teken is om ermee te stoppen.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb zelf alleen ervaring met Ayahuasca in Peru, maar vond persoonlijk dat de icaros van de sjamaan wel konden helpen om dieper te komen. Met name in het begin of tegen het einde merkte ik de icaros en het effect ervan op, tijdens de piek was ik zo hard en diep aan het trippen dat ik de muziek hooguit slechts onbewust opmerkte.

En dat heb ik met alle psychedelica wel, als ik echt diep in de trip zit ben ik veel te ver heen om de muziek bewust mee te maken eigenlijk. Ik gebruik muziek in het begin juist vaak om me mee te laten nemen en zodra dat eenmaal gelukt is heb ik de muziek eigenlijk niet meer echt door.

Het zou natuurlijk kunnen dat je onbewust heel erg op de muziek fixeert om maar niet diep te hoeven trippen, je ego kan rare spelletjes met je spelen. De vraag is alleen of minder muziek dan perse de oplossing is. Want je kunt onbewust net zo goed iets anders gaan zoeken om je op te fixeren, denk bijvoorbeeld aan het geluid van kotsende mensen om je heen.

De oplossing zit hem uiteindelijk in echt los kunnen laten, meditatie is hier bijvoorbeeld een goede manier voor. Zelf kwam ik tijdens mijn aya ceremonies minstens een half uur van tevoren de ruimte in om te mediteren en ging na het drinken ook direct mediteren totdat de aya echt in begon te werken en ik me overgaf, zowel letterlijk als figuurlijk haha. Als je nog nooit gemediteerd heb zou je vast kunnen beginnen met oefenen en zodra de aya eenmaal werkt is mediteren veel makkelijker dan nuchter.

Ik zelf drink tijdens een ceremonie zoveel als wordt aangeboden eigenlijk, maakt niet uit hoeveel afkeer ik op dat moment tegen de smaak heb of hoe hard ik op dat moment al aan het trippen ben. Als ik nu bijna een jaar later aan de smaak denk wordt ik er bijna weer misselijk van, brrr. Maar persoonlijk wil ik gewoon zo diep mogelijk gaan als ik een ceremonie doe en dan kan ik me wel even over de smaak heenzetten. Na 4 dagen ceremonies op rij was ik toen ook wel weer blij dat het afgelopen was, want lichamelijk was ik echt gesloopt van al het overgeven, weinige eten en slecht slapen.

Maar hierbij moet je natuurlijk vooral naar je eigen gevoel luisteren, als je niet meer wilt bijdrinken is dat natuurlijk ook prima.
p
pelgrimLid
01-01-2024, 00:00
#3
Psychedelibee zei:
Ik heb zelf alleen ervaring met Ayahuasca in Peru
Klik om te vergroten...
Wooww...COOL !!! Wou dit toch echt wel even kwijt :wink:. Voel me wat aan de happy kant door de warme zalige warme gloed van de fu-fent neusspray pufjes :) :wink: :tongueout:.
K
KwakLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bij beiden ceremonies werd er verteld dat je x-aantal dagen beter tevoren kan mediteren.
Ik 'vergeet' telkens te mediteren. Misschien goed idee om de volgende keer echt aan te houden.

Het is echt lastig om niet op de muziek te focussen. Voor mij is dit een uitlaatklep waar ik intens veel plezier en liefde uithaal.

Er wordt altijd aan lichaamswerk gedaan van een klein uurtje. Net genoeg voordat alles inkickt.

Haha ja echt de smaak is walgelijk, ik moet er nu ook zeker niet aandenken.
Ik ben na die 3 dagen ook helemaal leeg. Misschien zegt aya wel. Je hebt genoeg gehad.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Geen ervaring met ayahuasca maar wat ik tijdens trippen weleens doe is als er muziek is naar de geluiden gaan luisteren ipv de muziek als je begrijpt wat ik bedoel. Je kunt afzonderlijke geluiden volgen als het ware naar waar ze uit komen en weer in verdwijnen: stilte. Dit brengt je dieper in jezelf. Het is een subtiele switch die je kunt oefenen door het vaak te doen.

Je ego zal je inderdaad proberen af te leiden, maar als jouw interesse op dat moment meer op introspectie ligt dan vermaak, dan zie je daar doorheen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."