Goedendag Allemaal,
Ik zal het proberen zo kort en krachtig te houden. Ik ben 18 jaar en na 2,5 jaar afentoe maandelijks blowen, denk ik eraan om een keer truffels te proberen. Ik heb van verschillende gebruikers gehoord dat ze helemaal down to earth worden. Helaas ook van andere dat er een kans in zit van een bad trip. Al mijn vrienden, die rond dezelfde tijd begonnen te blowen als ik, hebben al MDMA en 2CB etc. etc. gebruikt. Ik nog niet, hier is een reden voor, naast dat ik het liever gewoon nog niet gebruik, ben ik ook bang voor de angstige gevoelens die ik soms ook krijg van het roken van wiet. Het is namelijk zo, af en toe bij het roken van een jointje (voornamelijk wiet en geen hasj) ga ik overdenken , er komen dan gedachten en scenario's in mijn hoofd die achteraf gezien totaal nergens op slaan. Iedere gedachten in mijn hoofd wordt omgedraaid en getwist tot in een negative en slecht aflopende gedachten.
Eerder zei ik na ''2,5 jaar blowen...'' nou wil dit natuurlijk niet zeggen dat ik 2,5 jaar alleen maar mezelf pijn heb gedaan met blowen. Het is vaak heel leuk, deze gedachten komen afentoe een keer in mijn hoofd en meestal houdt dat ong een uurtje aan. Het rare is dat, ondanks dat ik weet dat ik stoned ben en de gedachten daardoor komen, is het alsnog heel moeilijk om die gedachten mijn hoofd uit te halen. Alsof ik mijzelf een beetje uitdaag door te zeggen van ''kom maar op, wat voor geks kan je nog meer uit die hersenen halen''. Meestal als ik dit heb gehad en daarna weer blow heb ik hier minder last van doordat ik die gedachten een soort van onder ogen heb gezien. Een maand later kan dit zich weer allemaal overnieuw afspelen.
Bedankt dat U nog aan het lezen bent, mijn vraag was dus, kan ik truffels aan? Dat is voor U natuurlijk moeilijk om te zeggen maar als je het zou moeten baseren op de eerste alinea. Een van mijn beste vrienden is dit weekend alleen thuis en we zijn van plan het in zijn huis met zijn 2e te doen. Zo ja, wat voor dosering raden jullie mij aan? ik ben 1.88 en 80kg. Ik word supersnel stoned en moet hier dus ook mee oppassen om niet die angstige gedachtes onder ogen te komen.
Dit is mijn eerste post, ik weet niet hoe het reageren werkt en of er wel gereageerd wordt. In ieder geval hartelijk bedankt dat ik mijn verhaal anoniem met jullie kon delen.
Mvg,
Privatefirstclass
Hoihoi! Goed dat je het vraagt, maar helaas is het een ingewikkelde vraag om te beantwoorden. Ikzelf rook nu ook zo'n 2,5 jaar wiet. Eruuuugggg veel wel. Heb afgelopen zomer wel 10 gram per dag gerookt, en weet vrij goed hoe wiet op mijn hersenen werkt.
Toen ik net begon met smoken kreeg ik nog wel eens een paranoia aanval. Vooral angst om verslaafd te zijn, angst dat ouders erachter komen etc. Dit kan best heftig zijn, heb zelfs meerdere malen wiet weggegooid in zo'n para staat.
Gek genoeg heb ik dit niet meer met wiet.. of ik ben er zo erg aan gewent dat ik het uit kan zetten of het heeft met de omstandigheden te maken. Sinds mijn ouders het weten en ik gewoon thuis blow heb ik dit niet meer. Het is net alsof wiet eerst de kracht had om alle "worst case scenario's" te laten zien.
Ik denk dat dit niet persee de truffel trip beïnvloed, maar ik durf ook niets te beloven. Hoewel ik bij elke psychedelica wiet rook, raad ik dit aan jou absoluut af. Wiet en psychedelica hebben een erg onbetrouwbare werking samen, en al helemaal voor mensen die soms fout gaan op wiet.
Ik denk dat het geen probleem is om truffels te doen, maar doe alles voorzichtig. Lees veel op het internet en hou rekening met set en setting. Zorg dat je voor je eerste keer niet met meer dan 2 goede vrienden bent, die je echt vertrouwt. En zorg ook dat ze (of 1) nuchter zijn. Bedenk goed of je je op dat moment goed genoeg voelt om te trippen, en geef jezelf, als je dat hebt besloten, dan ook helemaal over! Ga niet op het moment dat het heftig word verzetten, want dan grijpt hij je in je kraag. Tijd gaat heel vreemd zijn, dus ben niet zoveel met de klok bezig, maar besef wel dat het waarschijnlijk vroeger is dan je denkt, zo schik je niet opeens dat je nog 4 uur onderweg bent. Rook ook 3/4 dagen voor de grote dag even geen wiet. Ik merk dat ik echt nog "onder invloed' ben tot 4 dagen na het roken van wiet. Ben je verslaafd aan wiet, net als ik, is dat ook weer kut. Want dan kan je angstig worden door de ontwenning, dus rook dan wel af en toe een jointje die 4 dagen, maar niet voor het slapen.
Truffels kunnen de leukste ervaring van je leven zijn, maar ook de stomste. Mijn eerste trip was de beste 6 uur van mijn leven, het mooist wat ik mij ooit heb gevoeld, maar voor 1 van de vrienden waarmee ik het deed de meest onzekere negatieve ervaring. De trip kan ook neutraal zijn, dan is het niet positief maar ook niet echt een bad trip. De meeste mensen die dit hebben zijn een beetje verbaasd van wat is hier aan.
Let ook goed op dat truffels best goed is in het vertellen aan je dat je dood gaat. Zo had ik het gevoel dat het effect nooit weg zou gaan (niet dat het stom was) en zo dus in een psychose zat. (dit kan niet gelukkig, iniederdevalg niet na de trip).
Kauwen is het allerbelangrijkst bij truffels. De een vind de smaak echt heel naar en de andere vind het best lekker (ik vind het niet heel erg maar ook niet fijn). Je moet echt wachten tot het slijm in je mond is, en dan nog langer kauwen. Dit maakt een wereld van verschil!
Sommige batches zijn mindere kwaliteit, het blijft een natuur product. Het kan dus zijn dat het zo subtiel is dat je denkt is dit het nou? En het kan ook zo heftig zijn dat je het gevoel hebt in een andere dementie te schieten in een soort regenboog alien wereld met miljoenen ogen die jou aanstaren en je 8x zo blij voelen als op XTC.
Truffels is één van de mooiste dingen in mijn leven, maar ga er goed alstublieft goed mee om, anders heb je spijt!