Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKratom ervaringen

Kratom ervaringen

11 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
M
Mr. BrosnanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Op internet en via de reclames op DF kwam ik op een site uit waar kratom wordt aangeboden. Ik hoor er mensen op dit forum ook soms over spreken.
Echter ben ik benieuwd wat precies de effecten zijn van kratom en waar het mee te vergelijken is. Ik verwacht nooit echt heel veel van 'legale' drugs maar ben benieuwd of iemand ervaring hiermee heeft en mij kan vertellen wat er precies te verwachten is / wat er leuk aan is!
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Is heel persoonlijk, zelf merkte ik er vrijwel niks van, nou Ja, pas boven de 10 gram maar dat is ook de grens waarboven ik er lichamelijke ongemakken van kreeg, continue misselijkheid.

Anderen hebben wel een positief effect op lagere doseringen dan 10 gram, en ik weet dat een vriendin kratom effectief gebruikt tegen haar ADD klachten. Ook dat is persoonlijk, ik heb zelf ADD en bij mij deed het niks op dat gebied.

De positieve effecten die je kan ervaren zijn trouwens behoorlijk subtiel in vergelijking net 'echte' drugs dus verwacht er sowieso niet te veel van.

Oh, het is nogal een smerig smakend spul met zanderige structuur, als je er van over je nek gaat (5 gram in de thee bijvoirbeeld) zou je kunnen overwegen om er de grootste maat capsules (leeg te koop bij drogist/apotheek/smartshop) er mee te vullen en die te slikken.

Het effect ligt aan de strain, en varieert van rustgevend tot opwekkend/stimulerend en alkes daar tussenin en sommige mensen merken iets van een lichte roes/ heel klein beetje euforie, maar ook dat is persoonlijk.
R
Royaldelic91Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Kratom is een heel fijn goedje, maar ook zéér verslavend. Zelf vind ik de white vein het fijnste werken, je raakt er opgewekt door, en het is een goede moodlifter.

Zelf heb ik het 2 jaar gebruikt, variërend van smorgens 4/5 gram in mijn warme chocomelk, tot 10 gram in de middag per dosering. De gewenste effecten zijn helaas van korte duur, na langdurig gebruik raak je er sneller geïrriteerd door, steeds meer nodig, en steeds minder gewenst effect.

Mijn mening is, als je het wil doen; doe het af en toe (max 1/2x per week één gewenste dosering) dan zullen de positieve effecten beter stand houden. Verder doe ik het al lange tijd niet meer, en heb totaal geen afkickverschijnselen gehad, en de drang is met een kleine 2 weken volledig verdwenen.


**Alhoewel ik andere (heftigere) verhalen lees, wil ik niet zeggen dat afkickverschijnselen bij hevig kratomgebruik altijd wegblijven.. dit is puur mijn ervaring van gebruik.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#4
acht.zes zei:
continue misselijkheid.
Klik om te vergroten...
Vrij typisch aan opioide effecten vooral als je deze niet gewend bent. Bij misselijkheid kun je beter gaan liggen en weg snoozen. Zelf gebruikte ik dan ook de rood geaderde variant (maeng da) die bekend staat om sederend effect.

Kratom is leuk spul maar je hebt er vrij veel van nodig om fatsoenlijk effect te ervaren (4-5 gram, zoiets). Het smaakt vrij ranzig en je merkt het ook wel op de maag. Ik ga er bijvoorbeeld vrij ranzige boeren van laten (capsule gebruik), charmant goedje soms. De indruk die ik kreeg is dat meest voorname reden dat Kratom een laag misbruik potentieel kent is omdat je er slechts een beperkte hoeveelheid in een bepaalde tijd van kunt consumeren.
K
KarentjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik vind het ook leuk spul. Heb al enkele soorten geprobeerd, maar de rode maeng da bevalt tot nu toe het beste. Vorige keer nam ik 6 g in capsules en dat gaf een euforisch sederend effect. Leuk om op de bank naar muziek te luisteren en wat weg te dromen. Nadien lekker slapen ook!
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#6
RoyV1991 zei:
Kratom is een heel fijn goedje, maar ook zéér verslavend. Zelf vind ik de white vein het fijnste werken, je raakt er opgewekt door, en het is een goede moodlifter.

Zelf heb ik het 2 jaar gebruikt, variërend van smorgens 4/5 gram in mijn warme chocomelk, tot 10 gram in de middag per dosering. De gewenste effecten zijn helaas van korte duur, na langdurig gebruik raak je er sneller geïrriteerd door, steeds meer nodig, en steeds minder gewenst effect.

Mijn mening is, als je het wil doen; doe het af en toe (max 1/2x per week één gewenste dosering) dan zullen de positieve effecten beter stand houden. Verder doe ik het al lange tijd niet meer, en heb totaal geen afkickverschijnselen gehad, en de drang is met een kleine 2 weken volledig verdwenen.


**Alhoewel ik andere (heftigere) verhalen lees, wil ik niet zeggen dat afkickverschijnselen bij hevig kratomgebruik altijd wegblijven.. dit is puur mijn ervaring van gebruik.
Klik om te vergroten...
Ik gebruik 2 x 3 gram, en sla een dag over, laatst 2 . En geen afkick verschijnselen. Iemand die veel suiker eet ( sugarrush high ) en stopt. Die zal ook hoofdpijn krijgen, rillen en moe en lusteloos. Of koffie verslaafden, in die rij staat t eigenlijk. Nu blijkt dat t geen echte opiaat is maar familie van de koffieplant.

Ik ben na maanden expiremteren moe en kapot geraakt en emotioneel en ritme weg. Nu sta ik mijn huis te verbouwen, sociaal leven is weer gezond. Op een slaappil na voor de reuma geen chemische pillen meer voor mij. Soms THC .

2 druppels voor de nacht ipv pil. Wissel af. Rust en Regelmaat terug, gelukkiger dan de afgelopen jaren. Kratom is een life saver .
R
Royaldelic91Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Anne M Dexter zei:
Ik gebruik 2 x 3 gram, en sla een dag over, laatst 2 . En geen afkick verschijnselen. Iemand die veel suiker eet ( sugarrush high ) en stopt. Die zal ook hoofdpijn krijgen, rillen en moe en lusteloos. Of koffie verslaafden, in die rij staat t eigenlijk. Nu blijkt dat t geen echte opiaat is maar familie van de koffieplant.

Ik ben na maanden expiremteren moe en kapot geraakt en emotioneel en ritme weg. Nu sta ik mijn huis te verbouwen, sociaal leven is weer gezond. Op een slaappil na voor de reuma geen chemische pillen meer voor mij. Soms THC .

2 druppels voor de nacht ipv pil. Wissel af. Rust en Regelmaat terug, gelukkiger dan de afgelopen jaren. Kratom is een life saver .
Klik om te vergroten...
Fijn om te horen dat het een goede uitwerking heeft op je! En de verhouding qua gebruik is goed te doen, die hoeveelheden zullen ook niet echt om afkickverschijnselen vragen..

Veel beter dan pillen inderdaad! Ben het met je eens dat het een fijn goedje is:)
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Anne M Dexter zei:
Ik gebruik 2 x 3 gram, en sla een dag over, laatst 2 . En geen afkick verschijnselen. Iemand die veel suiker eet ( sugarrush high ) en stopt. Die zal ook hoofdpijn krijgen, rillen en moe en lusteloos. Of koffie verslaafden, in die rij staat t eigenlijk. Nu blijkt dat t geen echte opiaat is maar familie van de koffieplant.

Ik ben na maanden expiremteren moe en kapot geraakt en emotioneel en ritme weg. Nu sta ik mijn huis te verbouwen, sociaal leven is weer gezond. Op een slaappil na voor de reuma geen chemische pillen meer voor mij. Soms THC .

2 druppels voor de nacht ipv pil. Wissel af. Rust en Regelmaat terug, gelukkiger dan de afgelopen jaren. Kratom is een life saver .
Klik om te vergroten...
Kratom kan inderdaad een wondermiddel zijn. Als je verslaafd bent geweest aan opiaten ( of andere middelen) kan het mentaal wel sterk verslavend zijn. Maar het houdt me van de dope af en denk ik ook makkelijker om te stoppen dan suboxone of methadon. Alleen de smaak blijft heel vies! Heb wel eens een tincture kratom gekocht werkt ook goed, maar ik denk dat dat eerder lichamelijk verslavend is omdat het veel geconcentreerder is en makkelijker om hoog te doseren dan dat je 20gr poeder in 1x naar binnen gooit. Tolerantie laag houden is wel echt een must!
R
Royaldelic91Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Dopemonster zei:
Kratom kan inderdaad een wondermiddel zijn. Als je verslaafd bent geweest aan opiaten ( of andere middelen) kan het mentaal wel sterk verslavend zijn. Maar het houdt me van de dope af en denk ik ook makkelijker om te stoppen dan suboxone of methadon. Alleen de smaak blijft heel vies! Heb wel eens een tincture kratom gekocht werkt ook goed, maar ik denk dat dat eerder lichamelijk verslavend is omdat het veel geconcentreerder is en makkelijker om hoog te doseren dan dat je 20gr poeder in 1x naar binnen gooit. Tolerantie laag houden is wel echt een must!
Klik om te vergroten...
Ik bestel kilozakken thee, kost maar €weinig.. even blenderen en je hebt een kilo kratompoeder! Het houdt mij ook meer van bepaalde andere dingen af.. leuk om te horen dat ik niet de enige kratomboer ben!:)
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
RoyV1991 zei:
Ik bestel kilozakken thee, kost maar €54,00.. even blenderen en je hebt een kilo kratompoeder! Het houdt mij ook meer van bepaalde andere dingen af.. leuk om te horen dat ik niet de enige kratomboer ben!:)
Klik om te vergroten...
Ja ik koop het bij een smartshop, wel een goeie smartshop want koop het goedkoop. Maar misschien dat ik eens op internet ga surfen want dat is wel een stuk goedkooper!
Oh en BTW, je mag geen prijzen vermelden op het forum!😜 ff snel weghalen!
R
Royaldelic91Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Dopemonster zei:
Ja ik koop het bij een smartshop, wel een goeie smartshop want koop het goedkoop. Maar misschien dat ik eens op internet ga surfen want dat is wel een stuk goedkooper!
Oh en BTW, je mag geen prijzen vermelden op het forum!😜 ff snel weghalen!
Klik om te vergroten...
Jaa zeker! Kan je wel wat tips geven (evt. op een andere manier) want begrijp dat je niet alles mag vermelden, dus even snel gecorrigeerd hierboven haha, thanx
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#12
RoyV1991 zei:
Jaa zeker! Kan je wel wat tips geven (evt. op een andere manier) want begrijp dat je niet alles mag vermelden, dus even snel gecorrigeerd hierboven haha, thanx
Klik om te vergroten...
Dat zou ik erg waarderen! Je kan me een PM sturen als je dat wilt.😜

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."