Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsProject: cactus groeien met amazon groeilamp.

Project: cactus groeien met amazon groeilamp.

11 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb vorig jaar februari wat cactus zaadjes gekocht en gezaaid met het idee om mijn eigen psychedelische cactus te groeien.
Eerst stonden deze onder een monster van een groeilamp. Ik heb 3 quantum boards op een heatsink ooit aangeschaft voor de grap en voor de wiet. Deze koste mij 20 euro per maand om te draaien dus dat was een beetje overkill voor een paar kleine cactus.

Sins dien staan ze in de vensterbank maar naar een jaar schoot het echt niks op.

Dus heb ik deze lamp gekocht van amazon:
77d74cff-0e90-4d46-80bf-dc62ca36bf88.jpg
Met 35watt valt dit nog wel te doen. En ik heb het idee dat ik ze bijna kan zien groeien.

bd33659f-cc12-4470-865f-532bc615ddf4.jpg8540e698-9e0a-4b19-82a8-ce6ff6c97a78.jpg03d90f60-180e-4c7d-936b-3986c3402aa9.jpg


Ik dacht laat ik eens kijken of je ze kan zien groeien door om de zoveel tijd wat foto's te maken. Het zijn san pedro en bolivian torch jonkies.
Welke wat is weet ik niet meer :P hoop dat ik verschil kan zien als ze groter zijn

Ben bang dat ik nog wel een paar jaar bezig ben. Misschien dat alle liefde ze wel extra potent maakt :P
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ben benieuwd hoe het gaat! Groeit ie met lamp ook in de winter?
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja, als ze lang genoeg intens licht krijgen dan groeien ze het hele jaar door. Natuurlijk heeft temperatuur en watergeven ook invloed. Maar ik zie na een week met deze lamp er boven al dat ze wat groener ogen en ze lijken wel meer water op te nemen.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb ook nog een san pedro staan. Heb je een link naar de lamp?
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wow mooi hoor! zien er erg goed en gezond uit :hearteyes:
Martinus zei:
Het zijn san pedro en bolivian torch jonkies.
Welke wat is weet ik niet meer :P hoop dat ik verschil kan zien als ze groter zijn
Klik om te vergroten...
Diegene in de vierkante potjes moeten haast wel de San Pedro'tjes zijn.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nou, ik heb het idee dat er wel groei is. Maar dit kan beter :P
ed1cb09f-2ea4-46e5-9906-0ba9eacd081e.jpg
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb toch maar eens de grote groeilamp uit de berging gehaald. Kijken of ik er een dimmer op kan installeren. Jammer genoeg past hij niet in mijn oude groeitentje dus heb ik de frames van de tent maar gebruikt in een andere configuratie. Nu alleen nog iets verzinnen om er omheen te maken tegen al het licht.
40e1de35-eedf-4de6-b18e-990a353ae8d4.jpg075ba27f-7894-447e-8835-6fcb086b7104.jpg
J
JC86Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Komt het dan door het licht of omdat het warmer wordt? Ik ben vorige week begonnen. Nu is warm tussen de 22 en 28 graden zouden ze het beste gaan. Maar ik weet niet of ik dus genoeg licht heb.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het is vooral licht. Nu met zomer zon groeien mn cactusen op de vensterbank als een wilde. Ik zie ze letterlijk groeien deze afgelopen week.

De temperatuur is nog niet zo heel extreem. Maar een paar graden hoger dan normaal in mijn huis.
J
JC86Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Martinus zei:
Het is vooral licht. Nu met zomer zon groeien mn cactusen op de vensterbank als een wilde. Ik zie ze letterlijk groeien deze afgelopen week.

De temperatuur is nog niet zo heel extreem. Maar een paar graden hoger dan normaal in mijn huis.
Klik om te vergroten...
Oké ik heb er een extra lamp bij gehangen.
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#11
Gaaf, ben zelf ook aan het kijken naar hoe ik cactussen ga kweken. Op youtube is er ene "san pedro mastery" leuke video's. Maar.. het is wel een lange termijn project.. dus ik ga er wel een paar honderd zaaien.. en kijken wat daaruit komt.. duurt toch heel wat jaren voordat je er iets mee kan. De oudere, dikke met natuurlijk zonlicht en voeding gekweekte exemplaren zouden meer mescaline bevatten dan de kunst mest/licht exemplaren. Wie weet een kleine kas in de tuin.. momenteel een redelijk groot oppervlak wat vooral uit tegels bestaat.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#12
0t0lerance zei:
Gaaf, ben zelf ook aan het kijken naar hoe ik cactussen ga kweken. Op youtube is er ene "san pedro mastery" leuke video's. Maar.. het is wel een lange termijn project.. dus ik ga er wel een paar honderd zaaien.. en kijken wat daaruit komt.. duurt toch heel wat jaren voordat je er iets mee kan. De oudere, dikke met natuurlijk zonlicht en voeding gekweekte exemplaren zouden meer mescaline bevatten dan de kunst mest/licht exemplaren. Wie weet een kleine kas in de tuin.. momenteel een redelijk groot oppervlak wat vooral uit tegels bestaat.
Klik om te vergroten...

Ik denk niet dat ik de mijne nooit ga eten. Ze groeien raar op de vensterbank. Die vent van san pedro mastery groeit ze op zn dak ergens in zuid europa volgens mij, dat is veel beter cactus klimaat

Ik vind cactusen vooral leuk voor de sier.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."