Om van mijn ketamine verslaving af te komen heb ik al van alles geprobeerd. Maar de noodzaak is nu zeer hoog, dus ik ben mij gaan verdiepen in psychoactieve stoffen. Dit omdat Iboga voor mij hetgeen zou kunnen zijn om van mijn verslaving af te komen, ware het niet dat tijdens een ecg scan naar boven kwam dat ik ooit een hartinfarct zou hebben gehad. Mij werd afgeraden om de Iboga kuur te nemen (dit zou dan onder toezicht van een ziekenhuis zijn).
Goed dat er eerst een ECG-scan gedaan werd! Er zijn genoeg 'spirituele' aanbieders die zulke noodzakelijk voorzorgsmaatregelen niet nemen. Vaak onder het mom van 'nee joh, dit is een plant teacher en die geeft je gewoon wat je nodig hebt'.
Laatst was ik bij mijn zusje en zij had een changajoint liggen. Ze zei, moet je echt eens proberen. Nu ben ik helemaal niet wereldvreemd in de wereld van dmt, dus ik stond er wel voor open. Dus na een hijsje of 4 begon alles lekker prima te worden. Maar de trip zelf is niet wat mij zozeer boeide...de outcoming ervan wel. Ik had namelijk voor een uur of zes totaal geen behoefte om iets te nemen (ket dus). Het leek wel alsof in die zes uurtjes alles op zijn plek viel voor wat betreft mijn hoofd en zijn gedachtes.
Dus je begrijpt, ik ben helemaal lyrisch nu over changa. Waar bij een goeie dmt trip je totaal geen behoefte hebt om het nog eens te doen voorlopig heb ik dat bij changa dus wel. Voor mij persoonlijk zou dit mijn redding wel eens kunnen zijn. ik ben dus van plan, en dit zal misschien gek klinken maar mijn nood is hoog, om zelf changa te gaan maken om zodoende mij voor zeker een week of 2 ruimschoots te voorzien erin. Wanneer de craving naar ket komt, neem ik een paar hijsjes van de changa, zit mijn trip uit en dan hoop ik dus voor een uur of zes weer "normaal" te zijn.
Onthoud wel dat er in changa alkaloïden zitten die een kalmerend effect geven. Dus het kan best zo zijn dat je vanwege dat kalmerenden effect ook even geen verdovingsdrang ervaart.
Heb je tegelijkertijd psychotherapie? Ik kan me voorstellen dat gebruik van ketamine een soort copingmechanisme is voor stress en spanning. Stoppen met ketamine is heel moeilijk als de onderliggende problemen niet op een gezonde manier aangepakt worden.
Nogmaals, ik ben desperate. Ik ben al 3 jaar verslaafd aan de ket en het begint echt problemen te veroorzaken. Dus brandt me aub niet dat dit een stom idee is.
In die zin wil ik toch even voorzichtig zeggen dat changa / DMT misschien niet dé oplossing is. Tuurlijk, tijdens een trip kun je ineens inzichten krijgen die kunnen helpen om anders naar jezelf en de realiteit te kijken. Maar soms helpt het ook niks, en soms word je juist extra angstig of paranoïde door tripmiddelen. Het heeft dus niet altijd alleen maar goede effecten. Ik denk dat dat wel een belangrijke nuance is om toch mee te geven
Sowieso is een verslaving substitueren met een tripmiddel natuurlijk alleen op korte termijn een oplossing. Uiteindelijk zul je andere manieren moeten vinden om gezond te stoppen.
Afijn, ik heb hier dus een gram dmt liggen in de droogvriezer en heb dus een gram harmala freebase erbij. Nu zit ik nog te wachten op de kruiden die ik heb besteld (pau d’arco, passiebloem en pepermunt), maar ik heb een vraag over de ethanol. Ik heb hier nog bio-ethanol staan wat normaliter gebruikt wordt voor sfeerhaarden. Is dat ok om te gebruiken?
De alcohol die je gebruikt moet echt geschikt zijn voor consumptie. Die bio-ethanol die je hebt staan is dat niet (ga ik van uit). In dat soort producten zitten vaak giftige additieven om te voorkomen dat mensen het drinken. Die additieven kunnen dan in je changa terechtkomen.
Alcohol die geschikt is voor consumptie is veel duurder vanwege accijnzen, maar je lichaam zal je dankbaar zijn.
Wat ik wil doen is 10ml daarvan gebruiken en de dmt en harmala daarin oplossen om het te verspreiden over 2gr van mijn rookbare kruiden. Zodat ik 4gr changa overhou na het proces. Doe ik het zo goed? En wat is dan precies mijn verhouding? Want daarin ben ik echt een nitwit lol.
Ik denk dat een 1:1 verhouding van DMT-harmala's een beetje veel is. Meestal wordt 1:3 aangeraden, hoewel 1:1 soms ook wel voorkomt. Het is een beetje welk effect je nastreeft: meer trippy (1:3) of meer kalmerend (1:1).