Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBenzo na truffels

Benzo na truffels

25 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
Z-drugs (zoals zolpidem) en (benzo)diazepinen (zoals etizolam) hebben een belangrijk nadeel: ze veroorzaken geheugenverlies. Dat is dus een beetje zonde van de ervaringen die je opdoet tijdens de paddotrip, want de kans is zeer aanwezig dat je daar een groot deel van vergeet. Tijdens de slaap wordt informatie namelijk overgezet van het korte termijngeheugen naar het lange termijngeheugen. Maar benzodiazepinen laten je kunstmatig in een diepe slaapfase tijdens de nacht, waardoor er van alles mis gaat bij het overzetten van die informatie; wat dus leidt tot geheugenverlies.

Daarnaast zorgen de slaapmiddelen ervoor dat de kwaliteit van de slaap minder goed is. Je hebt dus meer slaap nodig voor hetzelfde uitgeruste gevoel. Sowieso word je na slaapmiddelen vaak nog wat slaapdronken wakker.

Ik denk dat een betere oplossing is om de paddo's vroeger op de dag te nemen, zodat je na de trip nog voldoende tijd hebt om te ontspannen. Dat is ook een manier om gewoon een goede nachtrust te hebben. Het kost alleen wat meer planning en wat discipline om de slaaphygiëne in ogenschouw te houden.
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Neo-Shulginist zei:
Z-drugs (zoals zolpidem) en (benzo)diazepinen (zoals etizolam) hebben een belangrijk nadeel: ze veroorzaken geheugenverlies. Dat is dus een beetje zonde van de ervaringen die je opdoet tijdens de paddotrip, want de kans is zeer aanwezig dat je daar een groot deel van vergeet. Tijdens de slaap wordt informatie namelijk overgezet van het korte termijngeheugen naar het lange termijngeheugen. Maar benzodiazepinen laten je kunstmatig in een diepe slaapfase tijdens de nacht, waardoor er van alles mis gaat bij het overzetten van die informatie; wat dus leidt tot geheugenverlies.

Daarnaast zorgen de slaapmiddelen ervoor dat de kwaliteit van de slaap minder goed is. Je hebt dus meer slaap nodig voor hetzelfde uitgeruste gevoel. Sowieso word je na slaapmiddelen vaak nog wat slaapdronken wakker.

Ik denk dat een betere oplossing is om de paddo's vroeger op de dag te nemen, zodat je na de trip nog voldoende tijd hebt om te ontspannen. Dat is ook een manier om gewoon een goede nachtrust te hebben. Het kost alleen wat meer planning en wat discipline om de slaaphygiëne in ogenschouw te houden.
Klik om te vergroten...
Goed idee om eerder op de dag de truffels te nemen. Dat wil ik wel. Het was misschien ook een beetje frustrerend om nog midden in je trip te zitten terwijl de rest lekker ligt te tukken 😂. Dat hielp ook niet met het inslapen.

Ik denk dat het niet helemaal klopt wat je zegt over geheugenverlies. Is dat jou eigen ervaring of hoe kom je aan deze info? Ik heb nl ooit 1 x xtc gebruikt waarna ik ook weer totaal niet kon slapen. Ik had toen nog een zolpidem liggen, ingenomen, en ik kan me de hele avond nog super goed herinneren (na ruim 2 jaar zie ik zo de details nog voor me).

Ik herken wel dat de kwaliteit van slaap inderdaad minder wordt. Onder andere daarom wil ik liever geen benzo of z-drugs, maar zou het wel graag voor achter de hand willen... Heb nog niet het vertrouwen dat ik het kan zonder na een trip.
P
Plucky DuckLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik zou je aanraden om de truffels gewoon voor de lunch in te nemen, dan kan je 's nachts altijd pitten.
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Op zich wel een goed plan inderdaad. Mijn eerste truffel ervaring was heel magisch. Ik voelde me euforisch en ik had ook een spirituele ervaring. Ik had toen wel ook twee wijntjes erbij gedronken. Ik zou het heel gaaf vinden om weer die spirituele ervaring te krijgen. Kan dat ook overdag en zonder wijn? Rare vraag misschien hoor... Maar ik kan me best wel voorstellen dat er minder "magie" in de lucht hangt voor de lunch haha.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#5
Tuurlijk! Overdag trippen is heel anders maar net zo magisch! Ik heb zelf nooit een spirituele ervaring gehad, ook niet op high hawaiians 22g in mn eentje. Maar het forum raadt voor diepe trips vaak een goede set en setting aan, dus als je met vrienden tript die vooral keten, zul je minder snel diep gaan (maar wel heel veel plezier hebben natuurlijk). Veel plezier met je volgende truffelreis!
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#6
En ik rook vaak een of twee jointjes in de nasleep of na m'n trip, dan is slaap meestal ook gegarandeerd! Geen idee of dat wat met je geheugen doet tho... Cannabis op je piek schijnt niet een top idee te zijn en heb ik ook wel een minder chille trip van gehad (ik dacht dat ik al klaar was met trippen, maar dawasnie). Of de wijn invloed had op je spirituele ervaring weet ik niet eigenlijk.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."