Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Β© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMicrodoseren en trippen?

Microdoseren en trippen?

70 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
j
jeroen79Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Het zijn inderdaad niet de sterkste soort truffels die ze heeft. Verder heeft ze het bolletje in een keer doorgeslikt bij haar ontbijt en dus niet gekauwd. Hierdoor is de afgifte lager, komt het ook niet als een boemerang binnen en heeft ze geen last van trippende effecten oid. Impact op normaal functioneren is dan ook nauwelijks aanwezig. Dit zeggende neemt niet weg dat net als bij @AlwaysTrying ze ook nog steeds zoekende naar de "sweet spot".

De reden waarom ze is begonnen met micro doseren is meerledig. Kijkende naar de familielijn dan is er sprake van Asperges en Autisme. Formeel is ze hier nooit op getest maar ze heeft wel bepaalde karaktereigenschappen die hierbij passen. Middels micro dosering wilt ze kijken of ze de bovenkamer wat meer geordend krijgt zodat ze; helderder kan denken, meer energie en positievere stemming krijgt en meer bewust is van zichzelf en de omgeving in combinatie met het meer in het nu zijn. Hiermee het obsessieve wat ze soms heeft los te laten zodat ze zich minder druk maakt cq minder stress ervaart
A
AlwaysTryingLid
01-01-2024, 00:00
#2
jeroen79 zei:
Het zijn inderdaad niet de sterkste soort truffels die ze heeft. Verder heeft ze het bolletje in een keer doorgeslikt bij haar ontbijt en dus niet gekauwd. Hierdoor is de afgifte lager, komt het ook niet als een boemerang binnen en heeft ze geen last van trippende effecten oid. Impact op normaal functioneren is dan ook nauwelijks aanwezig. Dit zeggende neemt niet weg dat net als bij @AlwaysTrying ze ook nog steeds zoekende naar de "sweet spot".

De reden waarom ze is begonnen met micro doseren is meerledig. Kijkende naar de familielijn dan is er sprake van Asperges en Autisme. Formeel is ze hier nooit op getest maar ze heeft wel bepaalde karaktereigenschappen die hierbij passen. Middels micro dosering wilt ze kijken of ze de bovenkamer wat meer geordend krijgt zodat ze; helderder kan denken, meer energie en positievere stemming krijgt en meer bewust is van zichzelf en de omgeving in combinatie met het meer in het nu zijn. Hiermee het obsessieve wat ze soms heeft los te laten zodat ze zich minder druk maakt cq minder stress ervaart
Klik om te vergroten...
Hier Asperger en wil ook de minder makkelijke kanten hiervan afzwakken, al dan niet kwijt. πŸ™‚ Wat ik tot nu toe al wel bemerk en m'n vriend ook, dat ik wat minder analyseer. Ik analyseer nog waarom ik iets denk wanneer ik een lantaarnpaal zie. πŸ˜… Ik registreer nu meer dingen zonder er verder op "door te borduren" zeg maar. Ik slikte voor het microdoseren een lichte dosis antipsychotica om de prikkels van een dag wat beter aan te kunnen. Hier ben ik mee gestopt (arts was het het er mee eensπŸ™‚) wat me opvalt is dat er dus wel weer wat meer sterker "binnenkomt", zoals geuren bijv. (een langs rijdende scooter, de geur in een auto) maar hang er geen waardeoordeel aan. Alhoewel ik er wel even een beetje misselijk van werd, had het geen sterke invloed op m'n stemming. Dus dit soort subtiele veranderingen neem ik al wel waar. 😊
A
AlwaysTryingLid
01-01-2024, 00:00
#3
En ik ben er inmiddels ook achter dat wat je als mens ook gebruikt, het afwassen, stofzuigen, dweilen, bed verschonen etc etc etceeettteerraaa allemaal gewoon doorgaat. Maakt niet uit hoeveel men neemt, die was ligt er gewoon nog. πŸ˜… Al moet ik wel zeggen dat de bordjes op m'n aanrecht vandaag iets naar me leken te lachen. πŸ˜œπŸ˜…
j
jeroen79Lid
01-01-2024, 00:00
#4
AlwaysTrying zei:
Alhoewel ik er wel even een beetje misselijk van werd, had het geen sterke invloed op m'n stemming.
Klik om te vergroten...
Werd je er een beetje misselijk van in de letterlijk zin van het woord dus puur de geur of was het doordat het nu sterker binnenkomt?
AlwaysTrying zei:
Maakt niet uit hoeveel men neemt, die was ligt er gewoon nog.
Klik om te vergroten...
Je refereert hier nu naar de inname van truffels of moet ik het in een andere context zien?
We proberen zo veel mogelijk altijd op te ruimen, te poetsen en de was te doen etc, maar we werken allebei en hebben opgroeiende tieners.. De enige manier om alles in het geheel van kant te hebben is als we een schoonmaakster inhuren die dit allemaal voor ons gaat doen. Dan doen we ook niet dus we hebben ons er maar bij neergelegd dat sommige dingen zijn zoals ze zijn en dan het beter is om je daar niet meer zo druk over te maken
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
jeroen79 zei:
......maar bij neergelegd dat sommige dingen zijn zoals ze zijn en dan het beter is om je daar niet meer zo druk over te maken
Klik om te vergroten...
Opm
Dat is een heel verstandige visie, waar ik heel wat jaren voor nodig heb gehad om dit in te zien....
A
AlwaysTryingLid
01-01-2024, 00:00
#6
jeroen79 zei:
Werd je er een beetje misselijk van in de letterlijk zin van het woord dus puur de geur of was het doordat het nu sterker binnenkomt?

Je refereert hier nu naar de inname van truffels of moet ik het in een andere context zien?
We proberen zo veel mogelijk altijd op te ruimen, te poetsen en de was te doen etc, maar we werken allebei en hebben opgroeiende tieners.. De enige manier om alles in het geheel van kant te hebben is als we een schoonmaakster inhuren die dit allemaal voor ons gaat doen. Dan doen we ook niet dus we hebben ons er maar bij neergelegd dat sommige dingen zijn zoals ze zijn en dan het beter is om je daar niet meer zo druk over te maken
Klik om te vergroten...
Ik doelde op, wat voor drugs men ook gebruikt πŸ˜… Al die dagelijkse beslommeringen/huishoud-gedoe blijven altijd maar weer terugkomen. πŸ˜…πŸ˜‰ En om me OOK daar niet zo druk over te maken, probeer ik nu ook wel het microdoseren. 😊
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
AlwaysTrying zei:
Dus dit soort subtiele veranderingen neem ik al wel waar. 😊
Klik om te vergroten...
Opm
Maar hier gaat het juist om, dacht ik, om juist hele kleine veranderingen te ervaren zonder nou meteen te gaan trippen?
Als die kleine veranderingen nou juist het leven prettiger maken, dan zit je precies goed!
Moet je wel steeds dezelfde soort truffel zien te krijgen van zo mogelijk dezelfde sterkte.....
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dan houd ons ( mij) graag op de hoogte of en hoe dat microdoseren werkt!
Al maak ik me niet meer zo druk tegenwoordig.
A
AlwaysTryingLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Zandman zei:
Opm
Maar hier gaat het juist om, dacht ik, om juist hele kleine veranderingen te ervaren zonder nou meteen te gaan trippen?
Als die kleine veranderingen nou juist het leven prettiger maken, dan zit je precies goed!
Moet je wel steeds dezelfde soort truffel zien te krijgen van zo mogelijk dezelfde sterkte.....
Klik om te vergroten...
Je hebt gelijk. Subtiele veranderingen zijn goed. Ik ben gewoon op zoek naar wat prettig is en wanneer is het net iets teveel. Daar wil ik wel graag het verschil in waarnemen. Ik heb zo een belangrijk gesprek, dus ik ben benieuwd naar hoe ik hier doorheen kom. Sociale contacten zijn voor mij erg intensief vanwege mijn Asperger en complexe ptss, dus ik ben benieuwd naar hoe het me vergaat. Als ik ze ineens Russisch hoor spreken straks, zal ik over twee dagen weer iets minder nemen. πŸ˜…πŸ€“πŸ˜‰
j
jeroen79Lid
01-01-2024, 00:00
#10
De Zandman zei:
Dat is een heel verstandige visie, waar ik heel wat jaren voor nodig heb gehad om dit in te zien....
Klik om te vergroten...
Qua dat betreft verschillen mijn vrouw en ik enorm van elkaar. Ik ben heel erg pragmatisch en maak me ook nagenoeg nergens druk om (kinderen uitgezonderd) en dat conflicteert wel eens met elkaar. De nuchterheid van de een vs de drang van de ander om in control te blijven / cq niet los durven te laten.

Ook zij is dus net als dat @AlwaysTrying dat doet, aan het kijken of middels micro doseringen er subtiele veranderingen kunnen worden gerealiseerd die het leven net wat makker en stressvol maken.

De oorsprong hiervan was vorig jaar toen ze voor het eerst XTC/MDMA heeft gebruikt en toen ging er een wereld voor haar open. De remmingen die ze normaal heeft in het dagelijks functioneren waren weg en ze heeft de avond van haar leven gehad; energiek, helder kunnen denken, geen sociale belemmeringen en ontzettend vrolijk. Ze heeft daarna ook aangegeven dat het een gevoel is dat ze eigenlijk wel elke dag wilt hebben. Natuurlijk gaat dit niet want zo gezond is het gebruik XTC/MDMA namelijk niet. Vanuit die hoek zijn we dan ook langzaamaan naar de truffels gaan kijken daar deze ook veel van deze eigenschappen naar boven kunnen halen. We hebben een paar maanden geleden dan ook samen ieder 15gram gepakt en dat was spannende maar ook een hele leuke avond, met veel gelach en een beetje trippen bij haar. Dit was de bevestiging voor haar dan ook, dat truffels een mooi natuurlijk product is dat positieve eigenschappen naar boven kan halen. Vanuit deze zijde zijn we dan ook begonnen met het onderzoek naar micro doseren. De informatie voorziening is beperkt maar desalniettemin heeft ze op enige moment besloten dat ze het wel wilde uitproberen. Dit ook onder het mom, baat het niet dan schaadt het niet. Ik al de komende periode de string blijven updaten zodat jullie mee kunnen lezen hoe ze het ervaart en wat de effecten zijn.
A
AlwaysTryingLid
01-01-2024, 00:00
#11
Goedemiddag. πŸ™‚
Heeft iemand misschien een tip tegen de vermoeidheid die ik ervaar tijdens het microdoseren?
Ik lees wel over dat het bij het proces kan horen, dat er onderliggende dingen boven kunnen komen en dat die zouden kunnen vermoeien.
En dat vitamine B12 zou kunnen helpen.
Nu heb ik gisteren vitamine B complex besteld.
In de hoop dat dit me kan helpen.

Ik zit nu koffie tegen die vermoeidheid te drinken, maar dat moet ik ook niet teveel doen, want van koffie kan ik nog wel eens nerveus worden en ik wil juist meer lichamelijke ontspannenheid in mijn leven voelen. 😊

Ik heb al zeker mooie inzichten gekregen en m'n vriend ziet vooral veel positieve effecten sinds het microdoseren.
Op het juiste moment zal ik daar ook even een verslagje van proberen te schrijven. 😊
Verder ben ik nog op zoek naar de zogeheten "sweet spot" en naar het punt van net iets teveel, zodat ik dat ook weet.

Vanmorgen heb ik 1.20gr genomen en kreeg weer het gevoel dat ik onder m'n zwaartedeken alleen maar wil liggen en slapen. Bij de andere dosissen ook overigens. Gapen, moe.
Het logische in het begin hiervan leek mij, omdat ik een kleine terugval in speed gebruik had gehad en hierdoor minder had geslapen.
Maar inmiddels ligt de stop daarmee nu 15 dagen achter me. πŸ˜ƒ
Verder ook geen zucht daarna, wel in de verleiding geweest op een feestje, maar uiteindelijk voor een goede nachtrust gekozen. πŸ˜ƒ
En ik wilde ook niet weer helemaal opnieuw beginnen met tellen. (Al doet een appje dat voor mij..πŸ˜‰ 15 dagen, 3 uur, 38 minuten en 36-37-euh 38 seconde) πŸ˜…

@jeroen79 hoe vergaat jouw vrouw het microdosen inmiddels? πŸ™‚

Het bakje koffie lijkt me nu toch wel iets meer op te peppen en misschien hielp het ook dat ik nu iets gegeten heb. De andere dagen wachtte ik vrij lang met eten, omdat ik denk dat het de werking in de weg zit. 😬
Mijn bed schreeuwt nu in ieder geval een stukje minder hard op mijn aandacht nu... Ietsje maar hoor, ietsje.. πŸ˜…πŸ˜…
T
TrippiLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb pas 1x een microdosis lsd geprobeerd en ik vond het heel licht speedy, waardoor ik trek kreeg in speed 😬. Ik moet het nog eens wat langer achter elkaar doen denk ik. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#13
AlwaysTrying zei:
Heeft iemand misschien een tip tegen de vermoeidheid die ik ervaar tijdens het microdoseren?
Klik om te vergroten...
Misschien 1P-LSD, 1cP-LSD of LSD als micro dosering proberen. LSD is over het algemeen meer energiek en dan heb je ook geen behoefte aan koffie het geeft zelfs hoofdpijn als je het er bij drinkt zelf als echte koffie drinker.
A
AlwaysTryingLid
01-01-2024, 00:00
#14
Harry In De Warrie zei:
Misschien 1P-LSD, 1cP-LSD of LSD als micro dosering proberen. LSD is over het algemeen meer energiek en dan heb je ook geen behoefte aan koffie het geeft zelfs hoofdpijn als je het er bij drinkt zelf als echte koffie drinker.
Klik om te vergroten...
Heb ik ook aan gedacht. Ik zal dit alleen nog wel even willen volhouden en kijken of het ergens anders aan ligt.

Ik heb momenteel aardig wat op een to-do lijstje staan en omdat ik soms dingen erg lastig kan overzien en organiseren, wil het denken alleen al, aan al die dingen nog wel eens flink wat energie wegnemen.
Misschien dat ik dit nu extra waarneem ofzo... Dus ik ben het microdoseren én mezelf goed aan het onderzoeken zeg maar. 😊
Anders is lsd misschien nog wel een optie om ook eens te onderzoeken. πŸ™‚

Bedankt voor je reactie. πŸ™‚
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#15
AlwaysTrying zei:
Heb ik ook aan gedacht. Ik zal dit alleen nog wel even willen volhouden en kijken of het ergens anders aan ligt.

Ik heb momenteel aardig wat op een to-do lijstje staan en omdat ik soms dingen erg lastig kan overzien en organiseren, wil het denken alleen al, aan al die dingen nog wel eens flink wat energie wegnemen.
Misschien dat ik dit nu extra waarneem ofzo... Dus ik ben het microdoseren én mezelf goed aan het onderzoeken zeg maar. 😊
Anders is lsd misschien nog wel een optie om ook eens te onderzoeken. πŸ™‚

Bedankt voor je reactie. πŸ™‚
Klik om te vergroten...
Moeite met dingen overzien en organiseren heb ik ook altijd. Misschien helpt het om to-do lijst op volgorde zetten met wat het meest prioriteit heeft. Je hebt het lijstje dus je hoeft er niet over te denken. Je kan het gewoon los laten en als je genoeg energie hebt pak je gewoon 1 ding om dat te doen. Psychedelica maakt je wel bewuster in het hier en nu dus je neemt wel meer waar. Veel plezier/succes met je onderzoek. ik ben ook mee aan het experimenteren maar heb van het weekend getript dus moet weer even wachten tot de tolerantie weer weg is.
A
AlwaysTryingLid
01-01-2024, 00:00
#16
Harry In De Warrie zei:
Moeite met dingen overzien en organiseren heb ik ook altijd. Misschien helpt het om to-do lijst op volgorde zetten met wat het meest prioriteit heeft. Je hebt het lijstje dus je hoeft er niet over te denken. Je kan het gewoon los laten en als je genoeg energie hebt pak je gewoon 1 ding om dat te doen. Psychedelica maakt je wel bewuster in het hier en nu dus je neemt wel meer waar. Veel plezier/succes met je onderzoek. ik ben ook mee aan het experimenteren maar heb van het weekend getript dus moet weer even wachten tot de tolerantie weer weg is.
Klik om te vergroten...
Minder goed overzien en organiseren wijt ik aan m'n "Asperger brein", het is altijd een probleem geweest. Ik heb andere kwaliteiten zeg ik dan altijd maar. πŸ™‚

Maar inderdaad ik neem veel meer waar. Geuren komen sowieso al intenser binnen. Ik ben ook gestopt met m'n aripiprazol.. Lichte dosis.. . (met wetenschap van een arts) dit middel gebruikte ik om de prikkels van de dag aan te kunnen, dus dat lichte filtertje valt ook al weg zeg maar.

Dus wat je zegt, ik krijg meer prikkels/input/inzichten te verwerken en sta meer open (merk ik ook) kan er ook voor zorgen dat ik meer te verwerken heb en hierdoor minder fit. πŸ€” Daar had ik nog niet aan gedacht.. Ik dacht dat nu door de truffels naar bovenkwam, dat ik eigenlijk in het echt, gewoon een lui mens ben. πŸ˜‚πŸ™ˆ
M
MiraculeusLid
01-01-2024, 00:00
#17
Is deze dosis dan niet gewoon te hoog om nog als micro gezien te worden? Ik werd ook mega sloom van 1 tot 2 gram, dat voel je echt wel, en dan ervaar je dus meer (negatieve) effecten dan dat het juist op onderbewust niveau wat doet.
Dus als je echt zuiver het effect van microdosing wilt, zou ik toch weer wat lager gaan.

Ik ervaarde een zelfde dosis de ene keer ook anders dan de andere, ene keer wat moe en misselijk, de andere keer niks aan de hand dus kan ook gewoon een momentopname zijn.
A
AlwaysTryingLid
01-01-2024, 00:00
#18
Miraculeus zei:
Is deze dosis dan niet gewoon te hoog om nog als micro gezien te worden? Ik werd ook mega sloom van 1 tot 2 gram, dat voel je echt wel, en dan ervaar je dus meer (negatieve) effecten dan dat het juist op onderbewust niveau wat doet.
Dus als je echt zuiver het effect van microdosing wilt, zou ik toch weer wat lager gaan.

Ik ervaarde een zelfde dosis de ene keer ook anders dan de andere, ene keer wat moe en misselijk, de andere keer niks aan de hand dus kan ook gewoon een momentopname zijn.
Klik om te vergroten...
Tot 3 gram valt nog onder microdosing lees ik net.
Ik ben ook echt op zoek naar wanneer is het teveel en misschien ben ik daar nu naar onderweg.
Met de lichtere dosissen heb ik me zeker wel goed gevoeld en zeker ook veranderingen. (lichte moeheid en gapen was er ook bij de eerste dosis 0.5gr)
Toch wilde ik ook ervaren wat een steeds hogere dosis dan doet. πŸ™‚
Misschien onderschat ik dat alles verwerken ook energie vraagt en moet ik er even achterkomen wat voor soort vermoeidheid dit is.

Ik associeer dit in bed willen liggen met m'n depressieve periodes, alleen lig ik nu in bed zonder depressief te zijn. Dus misschien mag ik dit nu even anders ervaren, van gewoon moe en even MOGEN rusten.. Ofzo.. πŸ˜…πŸ™‚

Gisteren flink getriggert (bezoekje ouders) en nu zit ik ook wat aangeraakte boosheid te onderdrukken, ook zo'n energievreter. πŸ˜… Dus ja.. Flink wat factoren die de oorzaak kunnen zijn... Maar wat hoort nu bij wat.. πŸ€·β€β™€οΈπŸ˜…
M'n microdose onderzoek is in ieder geval in volle gang! πŸ˜ƒ

Dank je wel. πŸ€—
j
jeroen79Lid
01-01-2024, 00:00
#19
AlwaysTrying zei:
hoe vergaat jouw vrouw het microdosen inmiddels? πŸ™‚
Klik om te vergroten...
hi het gaat goed met haar. Ze zit nu op 0,8 gram die ze 's ochtends bij het ontbijt inneemt (ontbijt op haar werk rond 9 uur). Dit op het schema van dag 1 nemen en dan twee dagen niet. Rond de klok van 11 uur begint ze dan het effect te merken; wijziging van humeur (vrolijker), meer energie en een betere concentratie. Bij thuiskomst is het effect er nog steeds daar ze een stuk minder gestrest is. Naast het effect overdag geeft ze ook aan dat ze 's nachts beter slaapt en dat ze minder piekert over alles wat er nog moet gebeuren de dag erna of wat had moeten gebeuren maar niet is gedaan.

De vermoeidheidsdip zoals jij dit omschrijft herkent ze niet. Deze hadden we beide overigens wel toen we een keer beide 15 gram pakten en klaar waren met een beetje trippen. Qua dat betreft snap ik de opmerking van Miraculeus dan ook wel; is de dosering gewoon niet te hoog en dat daardoor er te hard moet worden gewerkt om alles te verwerken?
A
AlwaysTryingLid
01-01-2024, 00:00
#20
jeroen79 zei:
hi het gaat goed met haar. Ze zit nu op 0,8 gram die ze 's ochtends bij het ontbijt inneemt (ontbijt op haar werk rond 9 uur). Dit op het schema van dag 1 nemen en dan twee dagen niet. Rond de klok van 11 uur begint ze dan het effect te merken; wijziging van humeur (vrolijker), meer energie en een betere concentratie. Bij thuiskomst is het effect er nog steeds daar ze een stuk minder gestrest is. Naast het effect overdag geeft ze ook aan dat ze 's nachts beter slaapt en dat ze minder piekert over alles wat er nog moet gebeuren de dag erna of wat had moeten gebeuren maar niet is gedaan.

De vermoeidheidsdip zoals jij dit omschrijft herkent ze niet. Deze hadden we beide overigens wel toen we een keer beide 15 gram pakten en klaar waren met een beetje trippen. Qua dat betreft snap ik de opmerking van Miraculeus dan ook wel; is de dosering gewoon niet te hoog en dat daardoor er te hard moet worden gewerkt om alles te verwerken?
Klik om te vergroten...
Hay! πŸ™‚ Bedankt voor je antwoord!

Wat fijn dat er positieve reacties op het microdoseren is voor je vrouw. Ik merkte hetzelfde op in het begin.
Ik was alleen aan het ophogen om te ervaren, wat is dan teveel en wat gebeurt er dan precies. Nou, daar ben ik wel een beetje achter. En o.a. ook door jouw antwoord werd het me nog duidelijker. πŸ™πŸ»

Ik wil vaak sneller dan ik kan, vooral als ik vooruitgang merk, om er vervolgens achter te komen dat ik te snel ga en wil. πŸ™‚
Door de overvloed aan inzichten, maar ook de hoeveelheid prikkels door het meer openstaan, heb ik een flinke conversie-aanval gekregen. Ik ben hier mee bekend, maar in deze mate was alweer erg lang geleden.
Ik moest blijkbaar zoveel verwerken en was zo intens getriggert bij een bezoekje aan m'n ouders, dat mijn lichaam de volgende dag uitschakelde en ik het contact met m'n lichaam kwijt was en ik ondertussen de "error" in m'n hoofd aan het oplossen was. Dit heeft een aantal uren geduurd. πŸ˜πŸ˜’

Dus na een goed gesprek met m'n vriend over geduld enzoπŸ˜‰ heb ik besloten vandaag weer lager te doseren.
En als de loomheid blijft dan nog lager te gaan.

Ik zal mijn enthousiasme over jarenlange patronen in 1 dag willen oplossen gaan loslaten en een beetje meer geduld met mezelf hebben. 😊
Tenslotte zeg ik vaak tegen anderen... 'Je kan het gras niet sneller laten groeien, door er aan te gaan trekken.'
Dus ik zal dit ook tegen mezelf mogen gaan zeggen. 😊

Al met al gaat m'n onderzoek nog lekker door en er zal ook een moment komen, dat ik de positieve effecten hier ook even goed kan verwoorden. ☺️
In ieder geval heb ik "Rupsje nooit genoeg" al kunnen overtuigen vanmorgen. πŸ˜€

Fijne dag!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."