Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Β© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMicrodoseren en trippen?

Microdoseren en trippen?

70 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#1
AlwaysTrying zei:
Heb ik ook aan gedacht. Ik zal dit alleen nog wel even willen volhouden en kijken of het ergens anders aan ligt.

Ik heb momenteel aardig wat op een to-do lijstje staan en omdat ik soms dingen erg lastig kan overzien en organiseren, wil het denken alleen al, aan al die dingen nog wel eens flink wat energie wegnemen.
Misschien dat ik dit nu extra waarneem ofzo... Dus ik ben het microdoseren én mezelf goed aan het onderzoeken zeg maar. 😊
Anders is lsd misschien nog wel een optie om ook eens te onderzoeken. πŸ™‚

Bedankt voor je reactie. πŸ™‚
Klik om te vergroten...
Moeite met dingen overzien en organiseren heb ik ook altijd. Misschien helpt het om to-do lijst op volgorde zetten met wat het meest prioriteit heeft. Je hebt het lijstje dus je hoeft er niet over te denken. Je kan het gewoon los laten en als je genoeg energie hebt pak je gewoon 1 ding om dat te doen. Psychedelica maakt je wel bewuster in het hier en nu dus je neemt wel meer waar. Veel plezier/succes met je onderzoek. ik ben ook mee aan het experimenteren maar heb van het weekend getript dus moet weer even wachten tot de tolerantie weer weg is.
A
AlwaysTryingLid
01-01-2024, 00:00
#2
Harry In De Warrie zei:
Moeite met dingen overzien en organiseren heb ik ook altijd. Misschien helpt het om to-do lijst op volgorde zetten met wat het meest prioriteit heeft. Je hebt het lijstje dus je hoeft er niet over te denken. Je kan het gewoon los laten en als je genoeg energie hebt pak je gewoon 1 ding om dat te doen. Psychedelica maakt je wel bewuster in het hier en nu dus je neemt wel meer waar. Veel plezier/succes met je onderzoek. ik ben ook mee aan het experimenteren maar heb van het weekend getript dus moet weer even wachten tot de tolerantie weer weg is.
Klik om te vergroten...
Minder goed overzien en organiseren wijt ik aan m'n "Asperger brein", het is altijd een probleem geweest. Ik heb andere kwaliteiten zeg ik dan altijd maar. πŸ™‚

Maar inderdaad ik neem veel meer waar. Geuren komen sowieso al intenser binnen. Ik ben ook gestopt met m'n aripiprazol.. Lichte dosis.. . (met wetenschap van een arts) dit middel gebruikte ik om de prikkels van de dag aan te kunnen, dus dat lichte filtertje valt ook al weg zeg maar.

Dus wat je zegt, ik krijg meer prikkels/input/inzichten te verwerken en sta meer open (merk ik ook) kan er ook voor zorgen dat ik meer te verwerken heb en hierdoor minder fit. πŸ€” Daar had ik nog niet aan gedacht.. Ik dacht dat nu door de truffels naar bovenkwam, dat ik eigenlijk in het echt, gewoon een lui mens ben. πŸ˜‚πŸ™ˆ
M
MiraculeusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Is deze dosis dan niet gewoon te hoog om nog als micro gezien te worden? Ik werd ook mega sloom van 1 tot 2 gram, dat voel je echt wel, en dan ervaar je dus meer (negatieve) effecten dan dat het juist op onderbewust niveau wat doet.
Dus als je echt zuiver het effect van microdosing wilt, zou ik toch weer wat lager gaan.

Ik ervaarde een zelfde dosis de ene keer ook anders dan de andere, ene keer wat moe en misselijk, de andere keer niks aan de hand dus kan ook gewoon een momentopname zijn.
A
AlwaysTryingLid
01-01-2024, 00:00
#4
Miraculeus zei:
Is deze dosis dan niet gewoon te hoog om nog als micro gezien te worden? Ik werd ook mega sloom van 1 tot 2 gram, dat voel je echt wel, en dan ervaar je dus meer (negatieve) effecten dan dat het juist op onderbewust niveau wat doet.
Dus als je echt zuiver het effect van microdosing wilt, zou ik toch weer wat lager gaan.

Ik ervaarde een zelfde dosis de ene keer ook anders dan de andere, ene keer wat moe en misselijk, de andere keer niks aan de hand dus kan ook gewoon een momentopname zijn.
Klik om te vergroten...
Tot 3 gram valt nog onder microdosing lees ik net.
Ik ben ook echt op zoek naar wanneer is het teveel en misschien ben ik daar nu naar onderweg.
Met de lichtere dosissen heb ik me zeker wel goed gevoeld en zeker ook veranderingen. (lichte moeheid en gapen was er ook bij de eerste dosis 0.5gr)
Toch wilde ik ook ervaren wat een steeds hogere dosis dan doet. πŸ™‚
Misschien onderschat ik dat alles verwerken ook energie vraagt en moet ik er even achterkomen wat voor soort vermoeidheid dit is.

Ik associeer dit in bed willen liggen met m'n depressieve periodes, alleen lig ik nu in bed zonder depressief te zijn. Dus misschien mag ik dit nu even anders ervaren, van gewoon moe en even MOGEN rusten.. Ofzo.. πŸ˜…πŸ™‚

Gisteren flink getriggert (bezoekje ouders) en nu zit ik ook wat aangeraakte boosheid te onderdrukken, ook zo'n energievreter. πŸ˜… Dus ja.. Flink wat factoren die de oorzaak kunnen zijn... Maar wat hoort nu bij wat.. πŸ€·β€β™€οΈπŸ˜…
M'n microdose onderzoek is in ieder geval in volle gang! πŸ˜ƒ

Dank je wel. πŸ€—
j
jeroen79Lid
01-01-2024, 00:00
#5
AlwaysTrying zei:
hoe vergaat jouw vrouw het microdosen inmiddels? πŸ™‚
Klik om te vergroten...
hi het gaat goed met haar. Ze zit nu op 0,8 gram die ze 's ochtends bij het ontbijt inneemt (ontbijt op haar werk rond 9 uur). Dit op het schema van dag 1 nemen en dan twee dagen niet. Rond de klok van 11 uur begint ze dan het effect te merken; wijziging van humeur (vrolijker), meer energie en een betere concentratie. Bij thuiskomst is het effect er nog steeds daar ze een stuk minder gestrest is. Naast het effect overdag geeft ze ook aan dat ze 's nachts beter slaapt en dat ze minder piekert over alles wat er nog moet gebeuren de dag erna of wat had moeten gebeuren maar niet is gedaan.

De vermoeidheidsdip zoals jij dit omschrijft herkent ze niet. Deze hadden we beide overigens wel toen we een keer beide 15 gram pakten en klaar waren met een beetje trippen. Qua dat betreft snap ik de opmerking van Miraculeus dan ook wel; is de dosering gewoon niet te hoog en dat daardoor er te hard moet worden gewerkt om alles te verwerken?
A
AlwaysTryingLid
01-01-2024, 00:00
#6
jeroen79 zei:
hi het gaat goed met haar. Ze zit nu op 0,8 gram die ze 's ochtends bij het ontbijt inneemt (ontbijt op haar werk rond 9 uur). Dit op het schema van dag 1 nemen en dan twee dagen niet. Rond de klok van 11 uur begint ze dan het effect te merken; wijziging van humeur (vrolijker), meer energie en een betere concentratie. Bij thuiskomst is het effect er nog steeds daar ze een stuk minder gestrest is. Naast het effect overdag geeft ze ook aan dat ze 's nachts beter slaapt en dat ze minder piekert over alles wat er nog moet gebeuren de dag erna of wat had moeten gebeuren maar niet is gedaan.

De vermoeidheidsdip zoals jij dit omschrijft herkent ze niet. Deze hadden we beide overigens wel toen we een keer beide 15 gram pakten en klaar waren met een beetje trippen. Qua dat betreft snap ik de opmerking van Miraculeus dan ook wel; is de dosering gewoon niet te hoog en dat daardoor er te hard moet worden gewerkt om alles te verwerken?
Klik om te vergroten...
Hay! πŸ™‚ Bedankt voor je antwoord!

Wat fijn dat er positieve reacties op het microdoseren is voor je vrouw. Ik merkte hetzelfde op in het begin.
Ik was alleen aan het ophogen om te ervaren, wat is dan teveel en wat gebeurt er dan precies. Nou, daar ben ik wel een beetje achter. En o.a. ook door jouw antwoord werd het me nog duidelijker. πŸ™πŸ»

Ik wil vaak sneller dan ik kan, vooral als ik vooruitgang merk, om er vervolgens achter te komen dat ik te snel ga en wil. πŸ™‚
Door de overvloed aan inzichten, maar ook de hoeveelheid prikkels door het meer openstaan, heb ik een flinke conversie-aanval gekregen. Ik ben hier mee bekend, maar in deze mate was alweer erg lang geleden.
Ik moest blijkbaar zoveel verwerken en was zo intens getriggert bij een bezoekje aan m'n ouders, dat mijn lichaam de volgende dag uitschakelde en ik het contact met m'n lichaam kwijt was en ik ondertussen de "error" in m'n hoofd aan het oplossen was. Dit heeft een aantal uren geduurd. πŸ˜πŸ˜’

Dus na een goed gesprek met m'n vriend over geduld enzoπŸ˜‰ heb ik besloten vandaag weer lager te doseren.
En als de loomheid blijft dan nog lager te gaan.

Ik zal mijn enthousiasme over jarenlange patronen in 1 dag willen oplossen gaan loslaten en een beetje meer geduld met mezelf hebben. 😊
Tenslotte zeg ik vaak tegen anderen... 'Je kan het gras niet sneller laten groeien, door er aan te gaan trekken.'
Dus ik zal dit ook tegen mezelf mogen gaan zeggen. 😊

Al met al gaat m'n onderzoek nog lekker door en er zal ook een moment komen, dat ik de positieve effecten hier ook even goed kan verwoorden. ☺️
In ieder geval heb ik "Rupsje nooit genoeg" al kunnen overtuigen vanmorgen. πŸ˜€

Fijne dag!
j
jeroen79Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Hi, het sneller willen op een aantal punten is wel herkenbaar, het is hier volgas of niet. Ik heb dat niet, indien morgen of volgende week niet af dan komt er wel weer een andere dag later om het op te pakken of niet. Uitzondering zijn de dingen voor de kinderen want dat moet gewoon goed zijn. Kijkende naar het gebruik van substanties dan is ze zeker geen hardloper. Haar eerste keer drugs was pas namelijk 2 jaar geleden (x en mdma). We hebben kritisch gekeken naar wat wanneer te pakken en dat ging goed tot de laatste keer. Ze wilde even volledig los, resultaat; te veel, te hard en dus goed ziek (voorbereiding was ook niet optimaal ivm drukke werkweken en te weinig gegeten). Dit was wel een lesson learned voor haar, dit niet meer. Daarom nu ook rustig aan met micro doseren daar het normale leven wel gewoon door moet gaan.

Je opmerking van je ouders triggert mij overigens wel. Mijn vrouw heeft ook wel wat issues met haar moeder en vertoont aghv ontwijkingsverdrag. Als ze dan wel bij ons op bezoek komt voor een verjaardag dan irriteert ze zich ook mateloos aan haar aanwezigheid. Komende zondag is ze jarig en dan moeten we er naar toe voor de lunch. Zal eens in de gaten houden of de microdosering invloed heeft op de wijze hoe ze communiceren cq elkaar tolereren.

Leuk om verder je onderzoek te volgen en ik ben zeer benieuwd wat het je allemaal gaat brengen.

ps; we hebben een automower die elke dag het gras maait. Ik kan je vertellen doordat die het dagelijks bijhoudt ziet het er groener en beter uit dan ooit.. Langzaam laten groeien en zaken loslaten / uit handen geven vormt dus een goede basis en is dus het halve werk !!!
A
AlwaysTryingLid
01-01-2024, 00:00
#8
Even een vraagje. πŸ™‚

Hoe wordt er gedacht over het afwisselen van microdoseren?

Momenteel doseer ik met truffels, maar nieuwsgierig als ik ben, ben ik ook nieuwsgierig naar het effect van microdoseren met druppels lsd. Zou ik op bijvoorbeeld de tweede dag dat ik geen truffels neem met lsd kunnen microdoseren?
Of gaat dit elkaar in de weg zitten (of versterken) en kan ik beter eerst nog even m'n maand truffels proberen afmaken en dan daarna eens de druppels lsd proberen.

Een microdosis Truffels zou nog ongeveer twee dagen in je brein en lichaam aanwezig zijn, is dat met de lsd druppels ook zo, of is dit sneller afgebroken?

Alvast bedankt.

Vriendelijke groet. 😊
M
MiraculeusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik kan me voorstellen dat als je graag het verschil in effect tussen de twee wilt weten, je het beter apart van elkaar kunt doen, dus een maand truffels, dan even niks, en dan een maand LSD, en dan kijken welk het prettigst effect heeft.

Om en om doen per keer zal ongetwijfeld kunnen, maar de vraag is wat je er dan mee wilt bereiken.
A
AlwaysTryingLid
01-01-2024, 00:00
#10
Miraculeus zei:
Ik kan me voorstellen dat als je graag het verschil in effect tussen de twee wilt weten, je het beter apart van elkaar kunt doen, dus een maand truffels, dan even niks, en dan een maand LSD, en dan kijken welk het prettigst effect heeft.

Om en om doen per keer zal ongetwijfeld kunnen, maar de vraag is wat je er dan mee wilt bereiken.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat je gelijk hebt, ergens zegt m'n verstand dat ook. Anders zal ik misschien niet genoeg merken welk middel nu het eventuele gewenste effect geeft.

Waar ik duidelijk aan mag werken is geduld hebben en dat ik mag wennen aan een neutraal tevreden gevoel.
Hierin streef ik denk ik soms nog iets teveel na om me elke dag erg goed te willen voelen. πŸ™‚
Mindere dagen zijn volkomen normaal en tevreden neutrale dagen nog onwennig na zoveel zware jaren.
Ik heb teveel jaren zulke zware depressies doorstaan, dat ik me sinds het beter gaat ik me echt alleen nog maar goed wil voelen en dat kan natuurlijk niet. Dus even wennen aan de balans van een kalme tevreden "het is goed zoals het nu is staat."

Wat een inzicht weer. πŸ˜…
Bedankt voor je antwoord. πŸ™‚
A
AlwaysTryingLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hay! πŸ™‚
Over een tijdje, na een pauze van het microdoseren met truffels wil ik ook graag het microdoseren met lsd proberen en dan kijken wat ik het prettigst vindt.

Zit er eigenlijk een groot verschil in effect van truffels of lsd?
Zo ja, wil iemand mij hier iets over vertellen. πŸ™πŸ»πŸ˜Š

Een verslagje over mijn ervaring met de truffels zit al even in m'n hoofd, ik moet het nog even uit m'n vingers weten te typen op een goed moment. πŸ˜„

Ik wil trouwens zo'n kant en klaar flesje kopen met druppeltjes.

Alvast bedankt voor je eventuele reactie. πŸ™‚

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."