Ik heb pas geleden nog een artikel geschreven over microdoseren met truffels. Ik microdoseer nu ongeveer 3 jaar en het bevalt mij super. Ik heb zelf ADHD maar heb dat volledig onder controle door het microdoseren. Ik gebruik ongeveer 3 x per week 1 gram in de ochtend, eet deze gewoon op, op nuchtere maag. Mensen om mij heen vinden mij een stuk rustiger en ik heb geen chaos meer.
Zelf begeleid in op een professionele wijze mensen tijdens truffelceremonies. Als regressietherapeut vind ik dit een hele effectieve manier van het verwerken van trauma etc.
Om nog terug te komen op jouw vragen:
1. Omdat de microdosering 0,5 of 1 gram is heeft het niet zo veel effect op je trip. Je kunt dus wel gewoon gaan trippen en anders sla je het microdosing even een dagje over. Doe ik ook wel eens. De ene week microdoseer ik twee keer, de andere week 3 of vier keer. Dat is geen probleem.
2. Ik gebruik zelf de XP micordosing truffels, die al verpakt zijn per gram. Die zijn overal te koop en bevatten verschillende truffelsoorten. Het gaat bij microdosing namelijk niet om de intensheid van de truffels maar om de psilocybine gedoseerd binnen te krijgen.
Meer kun je lezen in het artikel
microdoseren-met-truffels
Succes en ik hoor graag je bevindingen na enkele weken microdosing.
Hay! Ik krijg de truffels voor microdosering vanavond binnen. Ik gebruik 3/4e dexamfetamine (van 5mg) per dag en 2.5 mg aripiprazol in de avond. (een antipsychotica die ik niet krijg vanwege psychose, maar vanwege Asperger om iets meer filter te hebben en wat minder prikkels binnen te krijgen. Ook brengt het mijn overactieve brein wat tot rust in de avond voor het slapen gaan)
Zoals je leest, lage doseringen, de dexamfetamine alleen voor wat meer focus.
Nu wil ik heel graag microdosen gaan proberen, omdat ik nog met wat ingesleten patronen en blokkades zit, die ik maar niet opgelost krijg en hoop dit met microdoseren wel voor elkaar te krijgen. ππ»π
Al vaker neem ik mijn medicatie even niet, omdat ik soms ook wel prikkelvrije dagen heb. Dit gaat altijd goed, dus ineens even stoppen kan in mijn geval geen kwaad.
Ik vraag me af, als ik ga beginnen, kan ik dan beter mijn medicatie even achterwege laten om te ervaren wat het zonder medicatie doet? Of zal ik mijn normale gebruik gewoon voortzetten?
Heb je enig advies hierover. ππ»π
En is de dag na de microdosing vaak ook positief, of kan ik juist een dip verwachten. Ik ben totaal niet bekend met tripmiddelen zeg maar. Ben er altijd wel nieuwsgierig naar geweest, maar zelden aangegaan.
Ik wens zo dat het mijn vastgeroeste blokkades kan gaan oplossen.
Graag lees ik wat van je adviezen. ππ»π
P.s. Mijn jarenlange zware depressies met suΓ―cidaliteit kwamen voort uit onbehandelde ptss vanuit mijn jeugd. Daar heb ik keihard aan gewerkt, dus ben al erg ver in m'n verwerking daarin. Voor mijn gevoel heb ik nog wat restschade die ik niet wegkrijg. Vandaar dat ik dit heel graag wil proberen. Ik dacht dat die info misschien ook nog wel belangrijk was. π
Aardige groet!