Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTruffel trip heftige moodswings

Truffel trip heftige moodswings

12 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Sassy3062 zei:
Tja onbewust dan misschien…. Want dit is zoooo veeeel. Ik herken dit niet bij mezelf. En doe ik er dan goed aan om het zo te laten gebeuren, laat ik dan echt iets los? Dank voor je reactie….
Klik om te vergroten...
In mijn ervaring:

Ik heb meer dan 100 keer getript op diverse middelen en dacht altijd dat ik er vooruitgang mee boekte. Maar dat was altijd maar een tijdelijk gevoel. Je echte ontwikkeling gebeurt in het echte leven. Ik zou eerder aanraden om nuchter te gaan zitten met je eventuele gevoelens (ook wel meditatie genoemd) en te werken aan praktische dingen, mocht dat nodig zijn.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Ja, McKenna beschouw ik door die (nogal zwaar wegende) onjuiste uitspraken niet meer als zo'n goede bron.

Bedoelde je niet: "afhankelijk van je eigen emoties"? Bij mij kleuren mijn emoties de hele (psilo) trip. Ik kan de trip niet zo "sturen", zoals inderdaad met LSD, maar als ik me bijvoorbeeld down voel dan gaat de hele trip die kant op.


Ja ik vind psilo ook natuurlijker aanvoelen: meer organisch (ook qua visuals), meer "ancient". En LSD ook wel meer "digitaal" (if that makes sense) en inderdaad kunstmatiger. Al wil ik daarmee niet zeggen, nep. Maar minder harmonisch met natuurlijke kleuren en vormen bijvoorbeeld. En meer je eigen gedachten, dan het "downloaden" van diepe inzichten, schijnbaar van buiten jezelf.
Klik om te vergroten...
Bij McKenna is het meer het 'gevoel' dat lijkt te kloppen. De paddo-mensen waar ik in de tweede helft van de jaren negentig meer optrok vonden dit overigens toen al en dat was voor het 2012 debacle en voordat bekend werd dat hij zelf met de paddo's was gestopt.

Bedoelde dat de maakbaarheid van LSD groter lijkt dan die van psilo's.

Mindless zei:
In mijn ervaring:

Ik heb meer dan 100 keer getript op diverse middelen en dacht altijd dat ik er vooruitgang mee boekte. Maar dat was altijd maar een tijdelijk gevoel. Je echte ontwikkeling gebeurt in het echte leven. Ik zou eerder aanraden om nuchter te gaan zitten met je eventuele gevoelens (ook wel meditatie genoemd) en te werken aan praktische dingen, mocht dat nodig zijn.
Klik om te vergroten...

Zoveel heb ik nou ook weer niet getript.

Ook omdat ik een beetje bang was dat ik zoals sommige hippies zou worden zoals je ze vroeger in de jaren negentig nog wel op straat zag rondlopen.

Denk zelf dat tripmiddelen je misschien in staat stellen om je eigen problematiek op een andere manier te bekijken en je daar mogelijkerwijs iets van kunt opsteken dat normaal niet lukt.

Maar, ja, alcohol heeft dat ook wel een beetje.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Casrus zei:
Bij McKenna is het meer het 'gevoel' dat lijkt te kloppen. De paddo-mensen waar ik in de tweede helft van de jaren negentig meer optrok vonden dit overigens toen al en dat was voor het 2012 debacle en voordat bekend werd dat hij zelf met de paddo's was gestopt.

Bedoelde dat de maakbaarheid van LSD groter lijkt dan die van psilo's.
Klik om te vergroten...
Ja, het is niet dat McKenna dit ontdekt heeft nee.

Casrus zei:
Zoveel heb ik nou ook weer niet getript.

Ook omdat ik een beetje bang was dat ik zoals sommige hippies zou worden zoals je ze vroeger in de jaren negentig nog wel op straat zag rondlopen.
Klik om te vergroten...
Met goede reden. Ikzelf raakte ook teveel los van aarde, toen ik te vaak ging trippen en nog dacht dat ik mijn antwoorden uit trips moest halen.

Casrus zei:
Denk zelf dat tripmiddelen je misschien in staat stellen om je eigen problematiek op een andere manier te bekijken en je daar mogelijkerwijs iets van kunt opsteken dat normaal niet lukt.

Maar, ja. Alcohol heeft dat ook wel een beetje.
Klik om te vergroten...
Ja, daar is het ook zeker waardevol voor. Om eens vanuit een ander perspectief naar jezelf en de wereld te kijken.

Maar niet om zoals mezelf en bijvoorbeeld zoals mensen die beginnen aan hun 100ste ayahuasca sessie, te gaan leven voor die ervaringen.

Alan Watts:

"If you get the message, hang up the phone."

Al zou ik dat wel willen nuanceren met dat het niet per se slecht is om later weer eens terug te komen naar trippen. Het kan je mogelijk ook weer even een reset geven, als je tóch bent afgedwaald in allemaal schadelijke oude patronen en het nuchter niet weet te vinden. Zoals met veel dingen, het ligt genuanceerd...
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Ja, het is niet dat McKenna dit ontdekt heeft nee.
Klik om te vergroten...

Weet daar niet genoeg van. Tussen alle klinklare onzin die er vroeger over psychedelica gedebiteerd werd klinkt McKenna als een baken van licht.

Mindless zei:
Met goede reden. Ikzelf raakte ook teveel los van aarde, toen ik te vaak ging trippen en nog dacht dat ik mijn antwoorden uit trips moest halen.
Klik om te vergroten...

Stel die vragen soms. Maar vrijwel altijd is de trip anders. Mijn -pas overleden- katholieke overbuurvrouw was wijzer dan menig 'trip-deskundige' die ik heb gehoord.

Mindless zei:
Ja, daar is het ook zeker waardevol voor. Om eens vanuit een ander perspectief naar jezelf en de wereld te kijken.

Maar niet om zoals mezelf en bijvoorbeeld zoals mensen die beginnen aan hun 100ste ayahuasca sessie, te gaan leven voor die ervaringen.
Klik om te vergroten...

Heb maar twee sessies gedaan.

Mindless zei:
Alan Watts:

"If you get the message, hang up the phone."

Al zou ik dat wel willen nuanceren met dat het niet per se slecht is om later weer eens terug te komen naar trippen. Het kan je mogelijk ook weer even een reset geven, als je tóch bent afgedwaald in allemaal schadelijke oude patronen en het nuchter niet weet te vinden. Zoals met veel dingen, het ligt genuanceerd...
Klik om te vergroten...

Had toen op de Veluwe op een open plek een soort van stadswapen-achtige illustratie zoals die op oude etsen van stadsgezichten staan gezien.

Het was een afgezaagde boomstronk met een wapenschild er tegenaan dat tegelijkertijd een soort opgezet neushoorn hoofd op een plank was, met nog wat random meuk (slagwapens etc.) om de voet van de boomstronk.

Meer dan 25 jaar later (moet het zijn geweest) dat ik hetzelfde beeld in het frikandellenbos bij Amsterdam heb gezien. Interessant hè?
S
Sassy3062Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Hoi hoi,

ik ben benieuwd of er meer mensen zijn met deze ervaring.

Ik heb nu een aantal keer truffels gebruik. En elke keer weer overkomt mij hetzelfde.
Op een zeker moment kom ik in een oncontroleerbare lachbui en dat slaat om naar heftig huilen en weer lachen, huilen en dat gaat maar door. Ik heb er geen controle over en word volledig dramatisch, bijna hysterisch.
Het voelt alsof de emotie die ik voel niet van mij is. Alsof ik door iets word overgenomen. Laatst was het zo erg dat het gewoon eng was ook voor mijn medetripper. Het ging maar door en ik was bang dat ik er niet met uit zou komen.
Gelukkig zwakte het uiteindelijk af. Ik was helemaal kapot, spierpijn in mijn middenrif van al de emotie. Niet echt een fijne lichte ervaring.
Ik weet ook niet of ik er goed aan doe. Ben ik nou dingen aan het verwerken of moet ik hier nu mee oppassen.
Benieuwd of iemand anders deze ervaring heeft of het kan verklaren…

S.
M
MiraculeusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Iets soortgelijks had ik ook bij mijn laatste truffeltrip. Eerst maniakaal hard lachen, gewoon eng voor mijn medetrippers. Daarna intens hard gehuild, ontroostbaar.
Je emoties liggen nu eenmaal veel meer aan de oppervlakte en worden extreem versterkt. Dit is een bekend van truffels, ik zou er niet al te veel achter zoeken. Wellicht helpt het je bij het verwerken van iets, misschien betekent het ook weinig bijzonders. Zou me er iig niet druk om maken en de emoties gewoon binnen laten komen (:
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Had ik (25+ jaar geleden) met paddo's. Hoe het komt? Geen idee.

Maar wat voor mij hielp was naar buiten in de (ongestoorde) 'natuur' gaan en daar net zo wild en emotioneel trippen als ik maar wilde.

Gek genoeg hoef je -als je niet semi-opgesloten zit tussen vier muren niet meer zo nodig emotioneel te doen en/of maakt het helemaal niet uit.

Zorg wel even dat je pin pas, paspoort en andere waardevolle spullen thuis achterblijven en je je huissleutel niet zomaar kwijt kunt raken. En neem iets te drinken/te eten mee.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Sassy3062 zei:
Hoi hoi,

ik ben benieuwd of er meer mensen zijn met deze ervaring.

Ik heb nu een aantal keer truffels gebruik. En elke keer weer overkomt mij hetzelfde.
Op een zeker moment kom ik in een oncontroleerbare lachbui en dat slaat om naar heftig huilen en weer lachen, huilen en dat gaat maar door. Ik heb er geen controle over en word volledig dramatisch, bijna hysterisch.
Het voelt alsof de emotie die ik voel niet van mij is. Alsof ik door iets word overgenomen. Laatst was het zo erg dat het gewoon eng was ook voor mijn medetripper. Het ging maar door en ik was bang dat ik er niet met uit zou komen.
Gelukkig zwakte het uiteindelijk af. Ik was helemaal kapot, spierpijn in mijn middenrif van al de emotie. Niet echt een fijne lichte ervaring.
Ik weet ook niet of ik er goed aan doe. Ben ik nou dingen aan het verwerken of moet ik hier nu mee oppassen.
Benieuwd of iemand anders deze ervaring heeft of het kan verklaren…

S.
Klik om te vergroten...
Onderdruk je misschien veel emoties in het dagelijkse leven?

Normaal (nuchter) kunnen we dat vaak makkelijk wegstoppen in het onderbewuste. Met psychedelica in het systeem kan dat makkelijk naar de oppervlakte komen en als er veel zit (dat weet je vaak niet, omdat het je onderbewuste is), kan dat soms heel heftig gaan.
S
Sassy3062Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Miraculeus zei:
Iets soortgelijks had ik ook bij mijn laatste truffeltrip. Eerst maniakaal hard lachen, gewoon eng voor mijn medetrippers. Daarna intens hard gehuild, ontroostbaar.
Je emoties liggen nu eenmaal veel meer aan de oppervlakte en worden extreem versterkt. Dit is een bekend van truffels, ik zou er niet al te veel achter zoeken. Wellicht helpt het je bij het verwerken van iets, misschien betekent het ook weinig bijzonders. Zou me er iig niet druk om maken en de emoties gewoon binnen laten komen (:
Klik om te vergroten...
Ah dank voor je reactie…. Tja het is heel erg a relaxt voor mezelf en medetrippers. Ik ben er wel even klaar mee denk ik …. Tenzij het natuurlijk goed voor me is om het zo te doen….
S
Sassy3062Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Casrus zei:
Had ik (25+ jaar geleden) met paddo's. Hoe het komt? Geen idee.

Maar wat voor mij hielp was naar buiten in de (ongestoorde) 'natuur' gaan en daar net zo wild en emotioneel trippen als ik maar wilde.

Gek genoeg hoef je -als je niet semi-opgesloten zit tussen vier muren niet meer zo nodig emotioneel te doen en/of maakt het helemaal niet uit.

Zorg wel even dat je pin pas, paspoort en andere waardevolle spullen thuis achterblijven en je je huissleutel niet zomaar kwijt kunt raken. En neem iets te drinken/te eten mee.
Klik om te vergroten...
Dank! Jaaaa de natuur werkt altijd goed. Op zoek naar een heeeeele beschutte plek dan 😉
S
Sassy3062Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
Onderdruk je misschien veel emoties in het dagelijkse leven?

Normaal (nuchter) kunnen we dat vaak makkelijk wegstoppen in het onderbewuste. Met psychedelica in het systeem kan dat makkelijk naar de oppervlakte komen en als er veel zit (dat weet je vaak niet, omdat het je onderbewuste is), kan dat soms heel heftig gaan.
Klik om te vergroten...
Tja onbewust dan misschien…. Want dit is zoooo veeeel. Ik herken dit niet bij mezelf. En doe ik er dan goed aan om het zo te laten gebeuren, laat ik dan echt iets los? Dank voor je reactie….
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
Onderdruk je misschien veel emoties in het dagelijkse leven?

Normaal (nuchter) kunnen we dat vaak makkelijk wegstoppen in het onderbewuste. Met psychedelica in het systeem kan dat makkelijk naar de oppervlakte komen en als er veel zit (dat weet je vaak niet, omdat het je onderbewuste is), kan dat soms heel heftig gaan.
Klik om te vergroten...
Terence McKenna zei dat het verschil tussen LSD en paddo's (truffels) is dat je LSD veel meer kunt sturen, terwijl paddo's veel meer een soort 'uitzending van gene zijde' zijn die veel meer onafhankelijk van je eigen emoties is.

Nu heeft McKenna een redelijk aantal aanwijsbaar onjuiste uitspraken gedaan, al dan niet opzettelijk, maar hier kan ik me wel in vinden.

Maar zelf vind ik paddo's/truffels meer natuurlijk en lysergamiden veel plastic-achtiger.

Dat is te zeggen. Misschien zijn het niet per se diep zittende emotionele knopen, maar worden eerder bestaande vrij oppervlakkige emoties uitvergroot als in een lachspiegel?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Casrus zei:
Terence McKenna zei dat het verschil tussen LSD en paddo's (truffels) is dat je LSD veel meer kunt sturen, terwijl paddo's veel meer een soort 'uitzending van gene zijde' zijn die veel meer onafhankelijk van je eigen emoties is.

Nu heeft McKenna een redelijk aantal aanwijsbaar onjuiste uitspraken gedaan, al dan niet opzettelijk, maar hier kan ik me wel in vinden.
Klik om te vergroten...
Ja, McKenna beschouw ik door die (nogal zwaar wegende) onjuiste uitspraken niet meer als zo'n goede bron.

Bedoelde je niet: "afhankelijk van je eigen emoties"? Bij mij kleuren mijn emoties de hele (psilo) trip. Ik kan de trip niet zo "sturen", zoals inderdaad met LSD, maar als ik me bijvoorbeeld down voel dan gaat de hele trip die kant op.

Casrus zei:
Maar zelf vind ik paddo's/truffels meer natuurlijk en lysergamiden veel plastic-achtiger.
Klik om te vergroten...
Ja ik vind psilo ook natuurlijker aanvoelen: meer organisch (ook qua visuals), meer "ancient". En LSD ook wel meer "digitaal" (if that makes sense) en inderdaad kunstmatiger. Al wil ik daarmee niet zeggen, nep. Maar minder harmonisch met natuurlijke kleuren en vormen bijvoorbeeld. En meer je eigen gedachten, dan het "downloaden" van diepe inzichten, schijnbaar van buiten jezelf.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."