Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMicrodosing United - wie wat waarom?

Microdosing United - wie wat waarom?

24 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#1
@benzzzy je voorgaande posts hebben niets met dit topic te maken en worden dus verwijderd. Graag hierop letten. Hopelijk gaat ‘t wat met je?
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Glitch echt ik weet zeker dat ik dit poste op een mdma gerelateerd topic...

En verder gaat het opzich wel.
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Zaterdag weer begonnen met het microdoseren van truffels. Ik had vandaag dus m'n 3e dosis genomen.

Zaterdagmiddag lagen ze ineens op de deurmat, dus ik kon het niet laten om ze niet meteen te nemen 😂 dus deze dosis heb ik om half 1 smiddags genomen. 2 gram, en daarna ben ik gaan shoppen met m'n moeder en zus. Jeetje wat was het gevoel en effect aanwezig, toen ik m'n ogen dicht deed voelde ik me heel erg zweverig. Ik had de grootste lol in mezelf, ik heb de hele middag met een big smile rondgelopen 😁😁

2e dosis was op dinsdag, wederom 2 gram om 6.45 voor werk. De nacht ervoor had ik erg slecht geslapen en er rommelt nog een hoop in mijn privéleven. Zaken waar ik me wel druk over maak en tegelijk geen grip op heb. Bij het doorkomen van deze dag weet ik niet of ik enig positief effect heb gehad van de truffel. Juist doordat er zaken spelen waar ik geen grip op heb icm tegelijkertijd een klein beetje ego oplossing maakte ik mijn gedachtengang alleen maar onwerkelijker. Zware dag was het....

Maar vandaag was geniaal! 🙏 Ik ben echt geen ochtend mens maar vanmorgen werd ik heel ruim voor m'n wekker wakker en was ook echt meteen klaarwakker. Ik kon vandaag echt de tijd nemen om rustig de dag te starten.

Ik heb een kop thee gemaakt, oordopjes in en begon een korte meditatie voordat ik de truffels nam. Na het heel zorgvuldig kauwen nam ik een slok thee en begon aan een ademhalingssessie. Ik heb minstens 20 minuten geademd en ik kwam in een heerlijke tintelende staat van vrede en liefde. Toen heb ik mijn werkkleding aangetrokken en ik kon de dag echt met een leeg hoofd beginnen. Geen zorgen alleen maar liefde en geluk ❤️🙏

Doordat ik alleen maar liefde en geluk aan het ervaren was en uiteindelijk naar m'n werk ging vergat ik m'n eten mee te nemen 🤦‍♂️ Dit is me in de afgelopen 3 jaar niet overkomen... Wat een leeghoofd.

Maar mijn mindset heeft wel m'n hele dag positief voorgeprogrammeerd! Alles ging soepel voor de rest, zodra ik aan het werk moest werd ik meteen scherp. Ik wou dat ik elke dag zo kon beginnen🧘‍♂️ en beleven 🙏❤️
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#4
2.0 gr?

Stevige microdosering wel hahaha
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#5
*.exe2.0 zei:
2.0 gr?

Stevige microdosering wel hahaha
Klik om te vergroten...
2 gram is m'n sweetspot 😂👌🏻 vaak als ik het naweeg is het zelfs nog iets meer dan 2 gr

Ik voel nog steeds alleen een creatieve high. Niks beweegt, alles is helder!
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Vandaag begin ik met het microdoseren van San pedro.
Screenshot_20200517_082500_com.android.gallery3d.jpg
Zojuist mijn eerste dosis genomen. 1.5 gram verpoederde San pedro🌵. Het inwerken schijnt anderhalf uur te duren. Als je er misselijk van wordt is dit vaak een indicatie dat de dosis als microdosering te hoog is. Ik ben benieuwd 😁IMG_20200517_081430.jpg
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#7
Space 🕉 zei:
Vandaag begin ik met het microdoseren van San pedro.
Bekijk bijlage 6587
Zojuist mijn eerste dosis genomen. 1.5 gram verpoederde San pedro🌵. Het inwerken schijnt anderhalf uur te duren. Als je er misselijk van wordt is dit vaak een indicatie dat de dosis als microdosering te hoog is. Ik ben benieuwd 😁Bekijk bijlage 6586
Klik om te vergroten...
Alle succes ermee! 👍
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#8
*.exe2.0 zei:
Beste DF'ers,

Wie doet er behalve ik nog meer aan microdoseren?

Vertel hier je md verhaal als je daar zin in hebt:
Stel je even voor.
Vertel waarmee je microdoseert.
Wat is je intentie?
Welk protocol volg je?
Welke effecten ervaar je?
En wat je nog meer kwijt wil.

Peace
Klik om te vergroten...

Ha, nog een topic over microdoseren. Nice!

Ik was wel al een tijdje van plan om microdoseren eens uit te testen, maar het was er nooit echt van gekomen.
Mij leek het vooral interessant als test m.b.t. ADD.
I.v.m. ADD neem ik sinds eind vorig jaar Wellbutrin (wat veeleer als antidepressivum werkt dan het zou werken op de ADD-symptomen, maar als AD ben ik er nog steeds erg tevreden over). Ook neem ik af en toe dexamfetamine of Kratom. Allebei zijn ze voor mij het perfecte recept voor instant rust in m'n hoofd en daarenboven werkt de dexamfetamine goed op m'n focus. Tenslotte heb ik weleens cbd-olie gebruikt en dat werkt ook rustgevend en geeft extra structuur.

Soit, laten we er geen ADD-verhaal van maken, maar hiermee is ff de context geschetst dus.

Deze ochtend heb ik in totaal m'n 6e MD genomen.

Op 1 mei heb ik m'n allereerste MD genomen: 1,5 gram truffels; 3 dagen erna de 2e truffeldosis: 0,5 gram.
Die 1,5 gram viel me iets te zwaar (had die nacht ervoor wel erg slecht geslapen). Ik leek gelijk meer hinder te hebben van 'mist in m'n hoofd'. Ook moest ik mezelf aanporren om in actie te komen. Dat lukte enigszins waardoor ik toch een paar uur redelijk actief bezig was. Wel gaf het niet die mentale rust, die ik nuchter wel kan bereiken.
Dus de volgende keer MD gekozen voor een lichtere dosis: 0,5 gram. Deze viel duidelijk veel chiller. Energieker voelde ik me niet écht, maar deze keer voelde het wel meer als 'iets wat potentie in zich heeft'.

Door me nog wat extra te verdiepen in microdoseren, kwam ik op het idee om de vergelijkende test 'MD truffels vs MD LSD' te doen.
En zodoende maakte ik een volumetrische oplossing ve. 100 ug 1p-LSD zegel. Je kan zo'n zegel ook snijden / knippen, maar volumetrische dosering is veel praktischer om precies te doseren.
8 mei nam ik m'n 1e MD LSD v. 14 ug en na enkele uren werd me duidelijk dat dit bij mij anders werkte dan de MD truffels. Hier voelde ik wel die extra energy boost en mentale opkikker. Ik houd nu dagelijks een MD-dagboek bij en als ik terugkijk op de voorbije week zie ik een duidelijk patroon van meer productiviteit, gestructureerder in denken en handelen en een algemene positieve vibe.

To be continued! :)

Edit: ik microdoseer om de 3 dagen, momenteel dus met 12-15 ug (1p) LSD.
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#9
So far so good! Niet misselijk geworden van deze dosis San pedro. Op anderhalve gram is er zeker een merkbaar effect. Het gevoel van San pedro zit tussen psilo en lsd in en heeft een beetje van beide. Het neigt iets meer naar lsd dan psilo.

Het energieke en creatieve wat lsd heeft is zeker onderdeel van het San pedro effect. Op lsd voel ik me altijd erg verbonden met de natuur en alles wat leeft. Dit is zeer zeker aanwezig nu. Alleen tegelijkertijd heb ik het gevoel dat ik wordt bijgestaan door een bezieling die naar mijn inzien weer ontbreekt bij lsd. Hier komt dan ook het vergelijkbare van psilo om de hoek kijken, alleen vind ik aan San pedro een minder kwetsbaar randje zitten dan aan psilo. Psilo maakt mij emotioneel kwetsbaar, grappige dingen worden uitvergroot, maar de verdrietige dingen ook. Dit is veel minder aanwezig op de San pedro. Ik heb een warme gloed over mij heen, een merkbaar stimulerende creatieve high.

Ik ben er best wel over te spreken eigenlijk 😃 en begin meteen super nieuwsgierig te worden naar een volwaardige dosis 😅
M
MK-ULTRALid
01-01-2024, 00:00
#10
Heb zelf wel wat ervaring met microdoseren, 2x 2 kweek setjes gekocht en hier beide keren rond een ons truffels van geoogst. Nam meestal 4-5 dagen achter elkaar een dosis tussen 0,4 en 0,7 gedroogde truffels. Gemiddeld was de dosering 0,55 zou ik zeggen. Bij een feestje of op een mooie dag vaak hoger en de lagere doseringen op dagen met meer verplichtingen. Ben benieuwd of iemand de Paul Stamets stack heeft geprobeerd. Dit is een vorm van psilocybine, Lions mane, en niacine (B3) de Lions mane schijnt de psilocybine te versterken en heeft neuro herstellende eigenschappen. De niacine zorgt voor een betere opname. Verwacht volgende week zelf te starten en plaats dan hier mijn bevindingen als mensen dit interessant vinden.
D
DingleberryLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb sinds kort ook wat geëxperimenteerd met microdosen, tot nu toe hou ik nog niet echt een vast schema aan, maar heb ik de afgelopen 3 weken 1x per week een halve gram gedroogde truffels genomen. Toevallig merkte in deze week op dat ik minder snel geïrriteerd lijk te zijn en me in het algemeen iets rustiger voel(kan toeval zijn, mn humeur schommelt wel vaker op weekbasis). Heb alleen tot nu toe de dag na de microdose dat ik vaak juist wat chagrijniger ben, maar dat kan ook gewoon toeval zijn geweest want ik ben pas net begonnen. Ik ga proberen het experiment voort te zetten, om de 3 of 4 dagen microdosen, kijken of het mijn algemene humeur wat meer op peil houdt. Buiten dat hoop ik mn geheugen/cognitieve functie wat te verbeteren aangezien ik met een thuisstudie bezig ben en ik wel merk dat het al een stuk lastiger is om informatie in te stampen dan het vroeger op school was (en ik ben ook gewoon afgestompt door een jarenlange hatelijke kantoorsleur).
S
Space cadetLid
01-01-2024, 00:00
#12
Weet er iemand hoe lang de oplossing te bewaren is? Ik gebruik een bruin glazen pipetflesje, gedestilleerd water en 1p-Lsd blotters. Bewaar het in de kloekast.
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Het is dinsdag dusss MD dag!

0.63 truffels mexicana op het nuchtere maagje.
Vandaag weer verder met het maken van een samenvatting van mijn studieboek.

Let's gooo...

Peace
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik start morge terug men een maand md 1p-lsd op 12ug , elke 3 dagen.
Morge als ik achter de pc zit schrijf ik men pro's en con's van men vorige experiment.
Vooral voor men adhd mindloops en rusteloze gedachtepatroon en benzo withdrawl.
Morge start ik terug met een tapper.
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Beste DF'ers,

Wie doet er behalve ik nog meer aan microdoseren?

Vertel hier je md verhaal als je daar zin in hebt:
Stel je even voor.
Vertel waarmee je microdoseert.
Wat is je intentie?
Welk protocol volg je?
Welke effecten ervaar je?
En wat je nog meer kwijt wil.

Peace
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Uiteraard ook mijn bevindingen:

Het hele verhaal is hier te vinden: https://drugsforum.nl/threads/truffels-microdoseren.66426/#post-1342326

Mijn conclusie is na een keer of 8 truffels mexicana (tussen 0.5 en 1.0gr) met een sweetspot van 0.5 om ermee te studeren en 0.75 voor een hele leuke dag:

- Je senses staan flink meer open.
- Multitasken is niet fijn.
- Één taak uitvoeren is wel fijn. Zonder gestoord te worden, ambient muziekje erbij (Aanrader: Hiroshi Yoshimura).
- Eerste uur is het leukst en dan stabiliseert het zich, kalmer vaarwater, meer de focuszone in waar het het ook nog wel kan golven.
- Wandelen in de natuur ook heel fijn :)
- Je neemt iets meer rust om een vraag te beantwoorden.
- Negatieve reacties komen ook harder binnen.
- Solo gebruik is het fijnst denk ik, misschien met anderen die ook gebruikt hebben. Maar het is niets voor op een verjaardag zeg maar.
- Edgy momenten soms, qua reactie alsof je veel koffie op hebt. Vooral in de eerste 2 uur omdat je iets wil doen en je jezelf geen ruimte geeft om weg te zweven.
- Het is wel een roesje, je bent dieper, tijd is minder op de voorgrond,
- Het is zeker geen placebo effect.
- De dag na alcohol doet het aanzienlijk minder. Zoals ik begreep is dat omdat je een lagere vibratie hebt.
- De dag na de md is er sprake van een na-effect.
- Dag 03 ben je weer volledig nuchter.

Samengevat: blij dat ik het gedaan heb. Sweetspot wel gevonden, ook ingezet om focus te testen en zeker geslaagd. Kan me ergens voorstellen dat het verslavend is. Vanaf maandag weer gewoon zonder doen en aan de studie. Over een tijdje nog eens kijken om dit te doen met een ander middel, opties genoeg.

Eindstand: aanrader wat mij betreft.

EDIT: deze weegschaal gebruik ik: https://www.grasscompany.com/nl/myco-pocketscale-mz-600-600x0-1-gr-silver.html
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Zojuist om 7.00 1.5 gram Hollands hoop truffels genomen.

Op de weegschaal waren 2 verpakkingen bij elkaar 2.4gram

Ik heb dus 1 open verpakking met nog 0.8 a 0.9

Nu weet ik van truffels als je na 2 uur bij eet dat de trip alleen maar langer en niet heftiger word. Zou om 10.00 de rest nemen verstandig zijn?
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik ben meer van t macrodoseren 🤣

Maar nieuwjaarsdag ben ik dus gaan werken na een nacht doorhalen op een mucrososering, ongeveer 29ug. Het beviel goed, was trippy mede door niet geslapen en had er nog inzichten op ook. Eerste zaterdag dit jaar 45ig gedaan, maar dat was iets te hoog om een microdosering genoemd te mogen worden.

Leuk, maar nuchter voel ik me al haestikke goed dus zie ik geen noodzaak om dit vaak te doen, en je bouwt er toch wel wat tolerantie mee op denk ik.
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Tja is meer dan 2 gram truffels nog een microdosering te noemen?

Ik moet wel 'n beetje oppassen dat ik niet te trippy wordt met mijn dienstverlenende functie 😅
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Om 10.00 eet ik altijd een eitje, ik denk dat ik dan die 2e truffel erbij neem.

Toch moet ik voor mezelf gaan oppassen dat ik niet m'n grens te veel ga opzoeken. Ik ken mezelf...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."