Ik at ze vele jaren geleden toen ik ermee begon gewoon op, maar de zure smaak ging me steeds meer tegenstaan, dus ben ik er toen thee van gaan zetten. Hierdoor valt het ook minder zwaar op de maag.
Let op: wil je er ook thee van zetten, zorg er dan voor dat je dit op de goede manier doet:
- water koken en daarna ongeveer een minuut af laten koelen.
Niet de truffels in kokend water gooien(!) Dit maakt de werkzame stof kapot.
- Zorg er daarnaast voor dat je voor een zo groot mogelijk contact oppervlak zorgt, voor het in het water opnemen van de psychoactieve stof. Dit doe je door de truffels zo fijn mogelijk te maken. In plaats van snijden met een mesje, raad ik helemaal fijn prakken met een vork aan.
- Gooi de fijn geprakte truffels in het hete water en laat 20 minuten trekken. Roer af en toe om. Zet eventueel zo nu en dan het vuur zacht aan om straks geen koude thee te hebben, maar laat in geen geval koken(!)
- Giet dan af in een mok, eventueel door een zeef heen.
Ik zou inderdaad zeggen dat het over het algemeen minder "leuk" trippen is (dan LSD), maar minstens zo bijzonder. En het kรกn wel super leuk zijn, met name in gezelschap. Onophoudelijke lachbuien waarbij wiet niet in de buurt kan komen. In het juiste gezelschap.
Het is een heel bijzonder prachtig middel! Behandel het met respect en je volle aandacht en het zal je mogelijk enkele van je meest bijzondere ervaringen ooit geven.
![:)]()