Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGrowkit naar bulkmedium

Growkit naar bulkmedium

25 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
C
CypridoxLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb een growkit van 1200 gram McKennaii die nu met een kleine derde flush bezig is. Ik heb de Psilocybine mushroom bible gelezen en ben geïnteresseerd in het kweken op bulksubstraat zoals paardenmest. Daarvoor wordt normaal gesteriliseerd graan gebruikt. Ik overweeg om 2,5 kg paardenmest te pasteuriseren en daar de in stukken gebroken growkit doorheen te mengen. Zou dit kunnen werken?
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mijn ervaring is dat growkits die al paddenstoelen hebben gegeven niet meer zo goed groeien.
Of allersinds dat hun mycelium niet meer zo snel nog groeit naar andere substraten, maar het is altijd goed om het wel eens te proberen vind ik.
Inderdaad kan je een beetje opdelen in potjes omdat een gebruikte cake vaak wel contaminatie heeft.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Cypridox zei:
Ik heb een growkit van 1200 gram McKennaii die nu met een kleine derde flush bezig is. Ik heb de Psilocybine mushroom bible gelezen en ben geïnteresseerd in het kweken op bulksubstraat zoals paardenmest. Daarvoor wordt normaal gesteriliseerd graan gebruikt. Ik overweeg om 2,5 kg paardenmest te pasteuriseren en daar de in stukken gebroken growkit doorheen te mengen. Zou dit kunnen werken?
Klik om te vergroten...
Dat kan werken, maar eerst weer lekker groeiend mycelium opkweken met gesteriliseerd graan heeft een hogere slagingskans. Je zou meerdere potjes kunnen prepareren en in elk potje zo schoon mogelijk wat van de growkit kunnen overbrengen. Daarmee spreid je het risico dat alles geïnfecteerd raakt.
D
De pen is van je zusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Spoor print maken en vanuit daar kweken in nieuw substraat
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#5
De pen is van je zus zei:
Spoor print maken en vanuit daar kweken in nieuw substraat
Klik om te vergroten...
Dat is nog beter. Daarvan een paar sporenpuiten maken en dan lekker veel potjes inoculeren.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Cypridox zei:
Ik heb een growkit van 1200 gram McKennaii die nu met een kleine derde flush bezig is. Ik heb de Psilocybine mushroom bible gelezen en ben geïnteresseerd in het kweken op bulksubstraat zoals paardenmest. Daarvoor wordt normaal gesteriliseerd graan gebruikt. Ik overweeg om 2,5 kg paardenmest te pasteuriseren en daar de in stukken gebroken growkit doorheen te mengen. Zou dit kunnen werken?
Klik om te vergroten...
Je kan je groeimedium wel echt beter steriliseren. Een snelkookpan is zo duur ook niet :wink:
C
CypridoxLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb vandaag de paardenmest gepasteuriseerd. Een lastige klus om de temperatuur op niveau te houden. Ik heb de growkit geweekt, verkruimeld en gemengd met de mest in een monotub. Ik heb er maar één, het is alles of niets. Ik ben benieuwd of dit werkt. Ik heb wel sporenprints gemaakt, dat kan ik altijd nog oppakken. @Neo-Shulginist Ik heb gelezen dat bij mest pasteuriseren beter werkt. Een snelkookpan die een flinke hoeveelheid bij15psi aan kan is trouwens geen grapje, een Presto heb je in Nederland voor 300, een Chinese kloon voor 183.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
Cypridox zei:
Ik heb vandaag de paardenmest gepasteuriseerd. Een lastige klus om de temperatuur op niveau te houden. Ik heb de growkit geweekt, verkruimeld en gemengd met de mest in een monotub. Ik heb er maar één, het is alles of niets. Ik ben benieuwd of dit werkt. Ik heb wel sporenprints gemaakt, dat kan ik altijd nog oppakken. @Neo-Shulginist Ik heb gelezen dat bij mest pasteuriseren beter werkt. Een snelkookpan die een flinke hoeveelheid bij15psi aan kan is trouwens geen grapje, een Presto heb je in Nederland voor 300, een Chinese kloon voor 183.
Klik om te vergroten...
Ik heb een snelkookpan gekocht voor 80 euro. Kan je ook heerlijke linzensoep mee maken :wink:
C
CypridoxLid
01-01-2024, 00:00
#9
Neo-Shulginist zei:
Ik heb een snelkookpan gekocht voor 80 euro. Kan je ook heerlijke linzensoep mee maken :wink:
Klik om te vergroten...
Klinkt goed, stoofvlees en aardappelen werken ook prima. Welke pan heb jij dan?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
Cypridox zei:
Klinkt goed, stoofvlees en aardappelen werken ook prima. Welke pan heb jij dan?
Klik om te vergroten...
Ja ik kan niet meer exact dezelfde vinden, maar gewoon bij de Blokker. Zoiets.

www.blokker.nl

BK SnelKookpan - Ø 22 cm - 6 liter - Blokker

De BK Snelkookpan laat zien dat gezond koken ook kan als je niet veel tijd hebt.
www.blokker.nl www.blokker.nl
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#11
Neo-Shulginist zei:
Ik heb een snelkookpan gekocht voor 80 euro. Kan je ook heerlijke linzensoep mee maken :wink:
Klik om te vergroten...
Prijzen :fearscream:
Neo-Shulginist zei:
Ja ik kan niet meer exact dezelfde vinden, maar gewoon bij de Blokker. Zoiets.

www.blokker.nl

BK SnelKookpan - Ø 22 cm - 6 liter - Blokker

De BK Snelkookpan laat zien dat gezond koken ook kan als je niet veel tijd hebt.
www.blokker.nl www.blokker.nl
Klik om te vergroten...
Vendor :fearscream::fearscream:
Neo-Shulginist zei:
Kan je ook heerlijke linzensoep mee maken :wink:
Klik om te vergroten...
Ik vind dit maar eerder linke soep :tonguewink:

Sorry kon het niet laten......
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mezelf zei:
Prijzen :fearscream:

Vendor :fearscream::fearscream:

Ik vind dit maar eerder linke soep :tonguewink:

Sorry kon het niet laten......
Klik om te vergroten...
Shit.. Ik dacht dat ik geen forumregels zou overtreden zolang ik niet zou verwijzen naar een drug-verkoopplaats, maar de bovenstaande link is natuurlijk wel een druk-verkoopplaats.
D
De pen is van je zusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Neo-Shulginist zei:
Shit.. Ik dacht dat ik geen forumregels zou overtreden zolang ik niet zou verwijzen naar een drug-verkoopplaats, maar de bovenstaande link is natuurlijk wel een druk-verkoopplaats.
Klik om te vergroten...
Je kan bij de ******* slagroom patronen kopen. #banned
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
De pen is van je zus zei:
Je kan bij de xxxxxx slagroom patronen kopen. #banned
Klik om te vergroten...
Maar niet online!
IMG_20231009_090405.jpg
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
De pen is van je zus zei:
Je kan bij de xxxxx slagroom patronen kopen. #banned
Klik om te vergroten...
Dus nu overtreed jij de regels! 😱
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#16
De pen is van je zus zei:
Oke net als me maatje zeggen dat je een k****** grote slagroom taart gaat bakken en dan geven ze je het mee.
Klik om te vergroten...
Ook nog smokkel methodes bespreken hier? Deze topic loopt uit de hand!!!!
D
De pen is van je zusLid
01-01-2024, 00:00
#17
Neo-Shulginist zei:
Maar niet online!
Bekijk bijlage 54507
Klik om te vergroten...
Oke net als me maatje zeggen dat je een k****** grote slagroom taart gaat bakken en dan geven ze je het mee.
D
De pen is van je zusLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mezelf zei:
Ook nog smokkel methodes bespreken hier? Deze topic loopt uit de hand!!!!
Klik om te vergroten...
Dit topic loopt net zo uit de hand als jouw grammatica. 😘
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#19
De pen is van je zus zei:
Dit topic loopt net zo uit de hand als jouw grammatica. 😘
Klik om te vergroten...
Gaan we nau noch miereneukken ook!!!! @Mevrouw Pløp waar is die banhammer!!?
C
CypridoxLid
01-01-2024, 00:00
#20
Het experiment lijkt aan te slaan.IMG_20231011_134200.jpg
IMG_20231011_134103.jpg

IMG_20231011_134116.jpg

Vanuit de fragmenten van de growkit is in drie dagen duidelijk nieuw mycelium over de mest gegroeid. De monotub staat in een doos waarbinnen ik met een ventilator en verwarmingsplaat de temperatuur op 25 graden hou. Hopelijk komt er geen verontreiniging bij. Het substraat was kletsnat, maar de toplaag lijkt al wat droger. Zou ik water moeten spuiten? De monotub is te laag voor de paddenstoelen, maar ik kan er altijd nog een omgekeerde op zetten. Dan ook verlichting natuurlijk.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."