Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGrowkit naar bulkmedium

Growkit naar bulkmedium

25 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
C
CypridoxLid
01-01-2024, 00:00
#1
Helaas is het project mislukt. In het begin was er groei, maar dit stopte na enkele dagen. Ik heb het nog enkele weken laten staan, maar er gebeurde niets meer. Ook geen besmetting. Toen ik de doos in de tuin omkeerde zag ik dat onder de oppervlakte meer mycelium was dan aan de oppervlakte.
S
SnuifcabineLid
01-01-2024, 00:00
#2
Weet je ook waardoor het mislukt is? Was het te vochtig of te droog, teveel/te weinig Co2, te koud/te warm, verkeerd substraat etc?
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Cypridox zei:
Helaas is het project mislukt. In het begin was er groei, maar dit stopte na enkele dagen. Ik heb het nog enkele weken laten staan, maar er gebeurde niets meer. Ook geen besmetting. Toen ik de doos in de tuin omkeerde zag ik dat onder de oppervlakte meer mycelium was dan aan de oppervlakte.
Klik om te vergroten...
Maar je hebt het geprobeerd. Gaat vast een keer lukken.
D
De pen is van je zusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je kan kant en klare bulksubstraat gewoon kopen? Als je het met een snelkookpan gedoe vindt. Hoef je ook niet te klote met paardenschijt.
C
CypridoxLid
01-01-2024, 00:00
#5
Snuifcabine zei:
Weet je ook waardoor het mislukt is? Was het te vochtig of te droog, teveel/te weinig Co2, te koud/te warm, verkeerd substraat etc?
Klik om te vergroten...
Ik denk dat het mycelium teveel verzwakt was omdat ik al drie keer geoogst had. Volgens mij is er verder niets mis gegaan.
De pen is van je zus zei:
Je kan kant en klare bulksubstraat gewoon kopen? Als je het met een snelkookpan gedoe vindt. Hoef je ook niet te klote met paardenschijt.
Klik om te vergroten...
Ik heb een pressure canner gekocht en heb inmiddels liquid culture en agar gemaakt. Ik heb nog een sporenprint en kan dus weer opstarten. Ik denk dat ik de volgende keer cocosvezel gebruik.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Cypridox zei:
Ik denk dat het mycelium teveel verzwakt was omdat ik al drie keer geoogst had. Volgens mij is er verder niets mis gegaan.
Klik om te vergroten...
Dat denk ik ook. Mooi dat je geen infecties hebt gekregen. Aan je hygiëne lag het dus niet.
Cypridox zei:
Ik heb een pressure canner gekocht en heb inmiddels liquid culture en agar gemaakt. Ik heb nog een sporenprint en kan dus weer opstarten. Ik denk dat ik de volgende keer cocosvezel gebruik.
Klik om te vergroten...
Leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent. Ik krijg zelf ook weer helemaal zin om mycelium te kweken. Ik ben eens aan het rondneuzen waar ik sporen of broed kan bestellen.

Buiten wil ik, na opkweken van voldoende broed binnenshuis, cyanescens laten groeien.

Binnen wil ik graag eens Panaeolus tropicalis proberen.

Ik denk dat sporen van beide soorten volledig legaal te bestellen zijn. Ik ga ze uiteraard alleen maar met een microscoop bekijken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."