Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsnog net niet terug bij af, hoop ik...

nog net niet terug bij af, hoop ik...

11 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
N
NeverLid
01-01-2024, 00:00
#1
DrugsForum, is alweer een tijdje geleden.



M'n eerste post hier, die zou eigenlijk bedoeld zijn om me voor te stellen, zal ik even kort doen:


Ik, never (, m'n echte naam zie ik liever niet op dit forum staan, hopelijk begrip hiervoor) ben een vrouw die alweer 20 winters mee gaat. Ik woon net boven de rivier. Geboren als feestbeest. Hebben jullie even een ideetje wie ik ben, de rest doet er niet zo veel toe :wink: Daar

Nu mijn probleem,

Zo'n 9 maanden geleden had ik mezelf beloofd nooit meer überhoupt aan het woord drugs te denken. Dat zat zo, ik heb een tijd behoorlijk aan de speed gezeten, echt niet een beetje ook. Zoals bij de meeste begint zoiets heel onschuldig, een beetje experimenteren (heb ik in die tijd ook behoorlijk gedaan). Toen ben ik erachter gekomen dat speed toch wel heel erg leuk was ook nog eens praktisch. Op feesten kon ik er helemaal uit mijn dak mee gaan en thuis kon ik uren achter elkaar werken/tv kijken ect. Niets aan 't handje, weekend is er om plezier te maken. Maar je kan het waarschijnlijk al raden, nee, het bleef niet bij weekenden. Maandag was toch elke week zwaar, zaterdag en zondagnacht sliep ik niet dat plus een dikke speedkater heeft ertoe gemaakt dat het maandag ook raak was, toen volgde dinsdag en na verloop van tijd de rest van de week. Toen ben ik eigenlijk best snel weggezakt. In het begin had ik nieteens iets door, tot een vriend van me, me confronteerde met m'n eigen woorden. Mooi tijd om te stoppen... Dacht ik.. Niet dus. Poging op poging mislukte, heb vanalles geprobeerd, maar niets hielp, totaal machteloos. Toch maar rehab dan. De eerste 2 keer alleen detox. Maar 'alleen' detox had geen zin. Dus uiteindelijk er maar voor gekozen om een wat langer traject te volgen. Heeft me goed geholpen, eindelijk van de troep af. Moet zeggen, dat is toch waarschijnlijk wel het zwaarste geweest wat ik in m'n leven heb moeten doen. 1 grote ellende) Het moeilijkste achter de rug, alhoewel het nadat ik de kliniek uit was toch wel moeilijk is geweest om alles op te pakken.

Alles ging na verloop van tijd steeds beter. Zo goed dat ik weer ben gaan feesten. Dat ging eigenlijk best goed, maar ik miste wat, dat fijne gevoel... En op ee slechte avond heb ik dan toch maar een pilletje aangenomen. Resultaat; geweldige avond! (nee, had ik niet moeten doen.) geen probleem eigenlij 't is toch geen speed (of coke) ? Zo ging het door: ghb, xtc, ketamine, mdma kristallen. Begon er steeds minder op te lijken, avonden die ik me niet meer kon herrineren of knock van de G en uiteindelijk toch weer speed. En begin mezelf erop te betrappen dat ik zo af en toe door de weeks ook wat pak (veel minder als 'vroeger', maar dan nog). En ook komen de dingen als paranoïa weer terug. Ik weet het echt even niet meer, jullie? Is er nog hoop voor me :rolleyes: ?
d
drugsgebruikerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik denk dat je precies weet waar dit naar toe gaat als je door blijft gaan.
Vraag jezelf af of je nog een keer door al die shit heen wil
Probeer je bezig te houden met andere hobbies enzo
L
LiesetteLid
01-01-2024, 00:00
#3
20 zomers jong, natuurlijk is er hoop je moet het wel 100% willen.

Misschien moet je is iets dieper kijken waarom je altijd drugs wilt nemen ?
Alleen als je innerlijke vrede hebt met jezelf en je verleden kun je een stap verder.

:hearteyes:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#4
Volgens mij ben je wel wat ouder dan 20, gezien er al een ander account op je naam staat hier en die persoon is rond de 30...

Maar goed, dat terzijde: je weet volgens mij donders goed waar je mee bezig bent en waar het naar toe kan leiden. Je bent er zelf bij en zelf verantwoordelijk voor. Ik raad je aan om de feestjes en de drugscontacten lekker links te laten liggen, triggers zijn blijkbaar niet goed voor je en terugvallen lijkt me het laatste wat je wilt toch. Het afkick-proces was zwaar voor je, dat wil je toch niet nog een keer doormaken?

Zoek een hobby, ga bijvoorbeeld overdag leuke dingen doen, er zijn nog zoveel andere leuke dingen in het leven dan feestjes en drugs!

Succes!
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zo te horen klinkt je verslaving alsof het echt wat in de genen zit.
Ik lees niks over slechte jeugd of trauma´s,stoornissen.
De eerste keer (goede) speed herrinner je je zeker nog heel goed ?
Enigste dat ik concludeer is dat jij je gewoon slecht bent gaan voelen van de pep en in het vicieuze cirkeltje bent gaan dansen zoals je zelf beschrijft.Van weekendgebruik naar doordeweeks (dagelijks) gebruik tegen kater en om te blijfen functioneren.
Wat uiteindelijk allemaal het leven niet ten goede komt en ook voor jouzelf niet.

Het is goed jezelf te 'betrappen' op je eigen gebruik en hopelijk doet het je beseffen dat je het niet wilt als vroeger.Een terugval hoort erbij en kan ook niet uitgesloten worden echter wel moet je de rem op jezelf zetten dan.Want wat dacht je van deze uitspraakt : zwaarste geweest wat ik in m'n leven heb moeten doen

Als je er aan terugdenkt dan wil je dat toch niet weer meemaken (net als familie en naasten) ?
En er is hoop (al klinkt dat woord al zwaar) voor je,maar speed kan zo verraderlijk zijn mede omdat het in het begin goed gaat en meestal je later toch wel afglijd en dat hoor jij nu te weten inmiddels.
Dus besef dat je veel meer waard bent dan die pep,en probeer clean te blijven en situatie's vermijden waarbij je denkt 'dit is een gevaar'

Succes :wave:
N
NeverLid
01-01-2024, 00:00
#6
Aller eerst bedankt voor de reacties mensen!

drugsgebruiker zei:
Ik denk dat je "..." met andere hobbies enzo
Klik om te vergroten...

Ik weet heel goed waar het uiteindelijk heen gaat, maar ik heb nog niets kunnen bedenken om het anders te laten lopen :(
Hobby's heb ik genoeg, maar, ik krijg er gewoon niet de voldoening uit die ik uit een feestje krijg oid. Overnieuw door die ellende heen? Voor m'n gevoel trek ik dat nieteens, nee dan ben ik waarschijnlijk dood nog beter af.

Liesette zei:
20 zomers jong, natuurlijk "..." kun je een stap verder.

:hearteyes:
Klik om te vergroten...

Waarom, ja, ik vraag het me genoeg af. zeker de dag nadien. het is gewoon, tja, 24/7 maar aan 1 ding kunnen denken, dat is gewoon heel erg verrot, en dan geef je gewoon toe af en toe.

Marla Singer zei:
Volgens mij ben je wel "..." dan feestjes en drugs!

Succes!
Klik om te vergroten...

Ik weet niet wat je bedoelt, maar ik ben toch echt 20 hoor :wink:

Alle contacten verbreken heb ik de 1ste keer al gedaan. Maar op een 1 of andere mannier, ik weet het niet, misschien trek ik het wel aan. Misschien doe ik het ook wel om aan de dagelijkse sleur te ontsnappen. Ik weet 't echt niet.
Carlitos zei:
Zo te horen klinkt je verslaving "..." 'dit is een gevaar'

Succes :wave:
Klik om te vergroten...

Goed geraden, 't zit in de famillie, dat opzeker, nu misschien niet met drugs maar, alcoholisme en gokverslaving komt/kwam voor. Verder heb ik een gewoone jeugd gehad, niet gepest, lieve ouders ect. en zover ik weet mankeer ik, op een flinke dosis eigenwijsheid na ook niets. Wat je zegt klopt volkomen. Misschien is het nu (nog??) niet zo erg dat ik de hele week door aan 't gaan ben om door te kunnen functioneren. Toch merk ik het steeds meer, ik slaap slecht, ik ben vaak chagrijnig (terwijl dat eigenlijk niet bij me past.)

Alles is ook dubbel, ik wil het wel maar toch ook niet. Sluipt er weer in, misschien zie ik het nu aankomen, maar daar heb ik weinig aan. Makkelijk is anders.
N
NeverLid
01-01-2024, 00:00
#7
Oké mensen, nu heb ik jullie hulp eventjes echt nodig!!?


Ik heb vandaag al 10x tegen mezelf gezegd, vanavond bankhangen, bankhangen!! Maar zoaos verwacht sta ik weer in de club ( ja, mobiel internet, hoezeee). Nouja, ik heb toen ik binnen was ook 10x tegen meze'f gezegd, nee GEEN drugs... En jaja, nu zit ik toch weer al kauwend met sgrote doppen op het befaamde bankje (met moeite, oké, met pauzes...) maar nu dan weer iets ik heb nu al 369 keer tegen mezeof zgezegd, nu is 't genoeg.

Ik wio het gewoon ook eigenlijk niet, echt niet, maar toch moet ik pt weer doen met m'n stomme kop :(
Iemand nog een idee om het niet erger e laten worden?

Aarrgghh, itps trash, more than trash, but it to nice to leave.
(en sorry voor de eventuele typfouten and... Plz help me :( :( :( )
p
pascal828Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ga gewoon naar huis, dwing jezelf, later zal je er blij om worden. Gewoon naar huis gaan, vraag desnoods een vriend die met je mee wil.
N
NeverLid
01-01-2024, 00:00
#9
bedankt voor je snelle reactie! Naar huis wou ik al toen ik besefde dat het weer mis zou gaan :(
Maar ik kan pas op z'n vroegst rond 2 u weg, geen vervoer enz. Pfff, nog een suggestie?
p
pascal828Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Blijf tenminste niet op het feest waar je met allemaal shit geconfronteerd word. ga een stukje lopen. Ga ergens zitten. Vermaak je even zonder een feest tot 2u het is zo voorbij en je zal jezelf dankbaar zijn.
N
NeverLid
01-01-2024, 00:00
#11
bedankt voor je reactie weer (zin der toch nog goede mensen) stukje wandelen is inderdaad een goede optie. Maar zonder jas zit een anderhalf uur lopen er niet in. Nog meer ideeen, groetyjs hopeloos :)
p
pascal828Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Kun je geen jas lenen van iemand?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."