#1
Overgeven van stoppen met blowen lijkt mij ook onwaarschijnlijk. (wiet of hash maakt niks uit nee)
6 maanden is sowieso niet veel volgens mij om een echte cannabis verslaving op te bouwen, heeft mij toch 10 jaar gekost in elk geval.
En ook na 15 jaar blowen is stoppen met blowen nog niet zo een enorm probleem. Die eerste dagen is de drang om er toch een te roken wel groot, dat is even moeilijk. Het is even een weekje doorzetten, accepteren dat je een weekje niet of weinig slaapt, geen dag en nacht ritme hebt en dus ook een weekje niet echt productief kan zijn. Als je vind dat je wel moet slapen terwijl je het niet kan is het heel vervelend, als je accepteert dat je die week niets nuttigs doet is het eigenlijk best lekker![:)]()
Na die week of anderhalf misschien ofzo is die grote drang om te blowen weg en is het peanuts eigenlijk. Alleen na een poosje ben je vergeten dat het verslavend was en denk je dat je wel in het weekend af en toe een jointje kan roken. Dat leid elke keer weer tot opnieuw dagelijks blowen. Het gestopt blijven is dan ook wel een probleem. Niet zozeer omdat die drang zo groot is, maar omdat je het weer gaat onderschatten.
6 maanden is sowieso niet veel volgens mij om een echte cannabis verslaving op te bouwen, heeft mij toch 10 jaar gekost in elk geval.
En ook na 15 jaar blowen is stoppen met blowen nog niet zo een enorm probleem. Die eerste dagen is de drang om er toch een te roken wel groot, dat is even moeilijk. Het is even een weekje doorzetten, accepteren dat je een weekje niet of weinig slaapt, geen dag en nacht ritme hebt en dus ook een weekje niet echt productief kan zijn. Als je vind dat je wel moet slapen terwijl je het niet kan is het heel vervelend, als je accepteert dat je die week niets nuttigs doet is het eigenlijk best lekker
Na die week of anderhalf misschien ofzo is die grote drang om te blowen weg en is het peanuts eigenlijk. Alleen na een poosje ben je vergeten dat het verslavend was en denk je dat je wel in het weekend af en toe een jointje kan roken. Dat leid elke keer weer tot opnieuw dagelijks blowen. Het gestopt blijven is dan ook wel een probleem. Niet zozeer omdat die drang zo groot is, maar omdat je het weer gaat onderschatten.