Hoi Iris,
Voor mij is afkicken niet het probleem inderdaad, maar ik ben nooit hele lange periodes verslaafd geweest. 4 maanden is de max. Dan heb ik t over coke en dagelijks, behoorlijke hoeveelheden. In de tijd van gebruik, vrij recent overigens, was drugs mijn levensstijl, op douchen, huis opruimen, voor mn honden zorgen na. Mijn vrienden, gebruikten, mijn overige vrienden, echte vrienden btw, die contacten op een laag pitje. Verder luisterden we muziek. cocentreren was erg moeilijk. Ik wandelde met de honden dus, ook high. Qua wandelingen kwamen ze niet tekort.Ik filosofeerde me suf, in gezelschap ook, maar veel meer dan uhuh of hmmmm kon er niet vanaf. Dat heb ik eraan over gehouden, prachtige nieuwe inzichten. Alles verder was oppervlakkig, vluchtig. Ik leerde een jongen kenen, de beste vriend van onze ´huisdealer´. Ook gebruiker. Sexueel prima, maar diepgang nope. Eten, was er ook niet bij, wel liters melk... Dit was even een time-out, want gelukkig, dat maakt stoppen gemakkelijk voor mij heb ik een leuk, rijk leven. Rijk, daar bedoel ik mee, dat mijn sociale contacten leuk zijn. Mijn gebruikersclub heb ik gedag gezegd. Ik lees, naast tal van andere activiteiten. Hierbij antwoord op je vraag.