Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hey, Ik werk in de psychiatrie/verslavingszorg en ik ben bezig met een stuk over afkicken. Nu begrijp ik dat je er met clean worden nog niet bent. Het stoppen met drugs is voor sommige een complete verandering van levensstijl. Mijn vraag is of je hier wilt vertellen hoe je dat aan hebt gepakt of wilt gaan aanpakken. Wat is er voor nodig? Contacten verbreken? Of juist niet...Hoe zit het met mentaal afkicken? Hoe moeilijk is dat? Maakt het uit hoe lang je al gebruikt en wat je gebruikt? Laten opnemen of zelf doen? Dat soort dingen... Natuurlijk ben ik redelijk op de hoogte door mijn werk maar ik zou het graag ervaringen willen horen.. En dat hoeven geen hele lange teksten te zijn hoor... Alvast heel erg bedankt! Iris"
"Heel erg bedankt voor je reactie!"
"ik doe mijn best zei: ik vind het goed van je dat je je hier verder in wilt verdiepen, van de meeste langdurig verslaafden zitten de probemen veel dieper en zijn niet perse dope gerelateerd. Klik om te vergroten... joolie-ah...inderdaad. Ik merk in mijn werk dat het afkicken alleen niet het grootste probleem is. Als je dan eenmaal clean bent en je gaat het echte leven in..of je nou uit een kliniek komt of niet...wat dan... Ik heb natuurlijk te maken met mensen die uit een kliniek komen, die na hun behandeling weer naar huis gaan of een na traject ingaan. En ik merk aan de mensen dat het dan pas begint. Als je clean bent en thuis. Verleiding, zin in dat gevoel, mensen om je heen die misschien nog gebruiken, herinneringen, verschillende plaatsen die zucht oproepen noem maar op. Wat vinden jullie van de psychische kant van het verhaal 'verslaafd zijn" Zou graag jullie mening willen horen. Enne...alvast super bedankt voor jullie reacties!"
"Hey, dank je voor je reactie. Ik wil een stuk gaan schrijven voor mijn collega's dat het besef moet komen dat afkicken echt niet alleen stoppen met gebruik is. En aan deze reacties heb ik echt wat! Hoop dat er nog meer komen! Groetjes"