Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsis dit een verslaving???help!

is dit een verslaving???help!

26 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
W
WackieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nee hoor, hoezo verslaving, dat heeft toch iedereen ?
k
kimz19Lid
01-01-2024, 00:00
#2
oke dus hier moet eigenlijk iedereen door heen?
Wackie zei:
Nee hoor, hoezo verslaving, dat heeft toch iedereen ?
Klik om te vergroten...
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hey Kim, Gelukkig heeft niet iedereen dit, dan was het slecht gesteld met de mensheid. Jij hebt het en ik ook en nog een hoop andere mensen. Ja het heet verslaving en ja er is hulp.

je kan teruggaan naar Cactus, maar als je daar slechte ervaringen mee hebt zijn er genoeg andere verslavingsklinieken in Nederland en omgeving. Ga googlen op verslavingsklinieken en je komt ze tegen.

Je kan ook naar een zelfhulpgroep gaan, als je daarvoor open staat helpt het echt. Zelf ben ik heel erg geholpen met de NA. Hier vast een link van de zelfhulpgroepen in Nederland
http://www.zelfhulpverslaving.nl/

Je kan een verslaving de baas worden, mits je erkend dat je verslaafd bent en wilt werken aan een oplossing. je kan nu vast beginnen met stoppen. Neem je voor om vandaag niet te gebruiken. Dit voornemen kan je zovaak toepassen als je wilt, desnoods elke dag opnieuw.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je vertelt alles in de verleden tijd. Je bent er dus al mee gestopt?
k
kimz19Lid
01-01-2024, 00:00
#5
ik ben er mee bezig inderdaad
Exceptional Insight zei:
Je vertelt alles in de verleden tijd. Je bent er dus al mee gestopt?
Klik om te vergroten...
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#6
Alles associëren met drugs gaat wel weg naarmate je langer gestopt bent. Tijd heelt alle wonden :)
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Exceptional Insight zei:
Iedereen zonder ruggengraat, ja. Grow up
Klik om te vergroten...
Hmm vreemd ik heb een ruggegraat, maar ben wel verslaafd, hoe verklaar je dat?

oh ik zie het nu je hebt het over een ruggengraat..Wat is dat eigenlijk?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#8
Arizona zei:
I don't get the point, als we het over dezelfde ruggegraat hebben, waarom zeg jij dat verslaafden er geen 1 hebben, echt ik begrijp je opmerking niet, waarom een verslaafde geen ruggegraat zou hebben?
Klik om te vergroten...
Laten we, just for fun, even de letterlijke betekenis van het woord verslaafd erbij halen. Ver-slaaf-d. Tot slaaf gemaakt. Zou je met beetje rugge(n)graat de slaaf worden van een stof?

Een stof.

Stof.
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Exceptional Insight zei:
Arizona zei:
ja waarom niet, wat heeft ruggegraat daarmee te maken? Ben je op de hoogte dat verslaving een (chronische) ziekte is, over het algemeen genetisch bepaald?
Klik om te vergroten...
Oh boo-hoo. I'm sick, Stan, get me another beer!



Dat is een beetje hetzelfde verhaal als mensen in van die zwartekousengemeenten die hun kinderen niet vaccineren. Jezelf vertellen dat je niks kunt doen aan verslaving, omdat het een ziekte is, is net zo belachelijk als niet naar de dokter gaan omdat God wil dat je ziek bent (je houdt van slechte vergelijkingen zie ik, dus bij deze).

De afrikaanse bevolking is destijds tot slaaf gemaakt door de Nieuwe amerikanen, wil je beweren dat zij ook geen ruggegraat hadden?
Klik om te vergroten...
Haha, ja dat is inderdaad precies wat ik zei. Helemaal niet uit context getrokken ook. Kudos.
Klik om te vergroten...

Geniaal xD :grin:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#10
weyoun22 zei:
Geniaal xD :grin:
Klik om te vergroten...
Erkenning! Dankjewel! <3

En, Kim, vrijdagavond.. wat ben je aan het doen?
k
kimz19Lid
01-01-2024, 00:00
#11
vrijdag avond. ik ben naar wat vrienden gegaan. beetje hangen en chillen vandaag naar almere naar een feest, zonder wat te gebruiken dus ik hoop dat het lukt :grin:
Exceptional Insight zei:
weyoun22 zei:
Geniaal xD :grin:
Klik om te vergroten...
Erkenning! Dankjewel! <3

En, Kim, vrijdagavond.. wat ben je aan het doen?
Klik om te vergroten...
o
overalennergensLid
01-01-2024, 00:00
#12
En? Is het gelukt om niets te gebruiken?
k
kimz19Lid
01-01-2024, 00:00
#13
hallo,
ik ben kim en ben 19 jaar ik heb vanaf mijn 15e vol opgebruikt(speed,xtc,wiet,hasj,kristallen) en ben nu aan het stoppen.
ik heb nu een relatie (een half jaar)
nou vroeg ik mij af of er ook mensen zijn met het zelfde probleem als mij.

ik probeer te stoppen met drugs alleen op de 1 of andere manier wil dat nog niet lukken.
ik verveel mij snel en mijn lichaam is erg moe.
ook vergeet ik van alles en ben ik erg in mij zelf bezig.
en heb ik vaak het gevoel dat ik achterna word gezeten.

ook heb ik een tijdje bij tactus gelopen maar daar ben ik op een gegeven moment niet meer naartoe gegaan omdat ik vond dat het niet goed hielp.

het uitgaan vind ik niet meer leuk, eigenlijk geniet ik nergens meer van.

weet iemand of hier iets aan te doen valt? mijn relatie lijd er onder en ik word gek van deze gevoelens.
ik heb al van alles geprobeerd zoals sporten, proberen ergens anders aan te denken,tactus,andere vrienden maar dat helpt niet.

kim. :wave:
k
kimz19Lid
01-01-2024, 00:00
#14
ah oke, dan moet ik geduld hebben nog.. er valt dus helemaal niks verder aan te doen dan alleen stoppen..
Exceptional Insight zei:
Alles associëren met drugs gaat wel weg naarmate je langer gestopt bent. Tijd heelt alle wonden :)
Klik om te vergroten...
W
WackieLid
01-01-2024, 00:00
#15
kimz19 zei:
oke dus hier moet eigenlijk iedereen door heen?
Wackie zei:
Nee hoor, hoezo verslaving, dat heeft toch iedereen ?
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Nee, het was sarcasme.
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#16
ja waarom niet, wat heeft ruggegraat daarmee te maken? Ben je op de hoogte dat verslaving een (chronische) ziekte is, over het algemeen genetisch bepaald?
Tot slaaf gemaakt
Klik om te vergroten...
De afrikaanse bevolking is destijds tot slaaf gemaakt door de Nieuwe amerikanen, wil je beweren dat zij ook geen ruggegraat hadden?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#17
Arizona zei:
ja waarom niet, wat heeft ruggegraat daarmee te maken? Ben je op de hoogte dat verslaving een (chronische) ziekte is, over het algemeen genetisch bepaald?
Klik om te vergroten...
Oh boo-hoo. I'm sick, Stan, get me another beer!



Dat is een beetje hetzelfde verhaal als mensen in van die zwartekousengemeenten die hun kinderen niet vaccineren. Jezelf vertellen dat je niks kunt doen aan verslaving, omdat het een ziekte is, is net zo belachelijk als niet naar de dokter gaan omdat God wil dat je ziek bent (je houdt van slechte vergelijkingen zie ik, dus bij deze).

De afrikaanse bevolking is destijds tot slaaf gemaakt door de Nieuwe amerikanen, wil je beweren dat zij ook geen ruggegraat hadden?
Klik om te vergroten...
Haha, ja dat is inderdaad precies wat ik zei. Helemaal niet uit context getrokken ook. Kudos.
k
kimz19Lid
01-01-2024, 00:00
#18
opzich is het wel gelukt, ik ben er alleen naar 2 uur wel weg gegaan kreeg het toen wel moeilijk en wauw niet in de verleiding komen.wel heb ik thuis een jointje gerookt maar dat vind ik wel oke.. het is beter dan speed in ieder geval..
overalennergens zei:
En? Is het gelukt om niets te gebruiken?
Klik om te vergroten...
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#19
Exceptional Insight zei:
Arizona zei:
I don't get the point, als we het over dezelfde ruggegraat hebben, waarom zeg jij dat verslaafden er geen 1 hebben, echt ik begrijp je opmerking niet, waarom een verslaafde geen ruggegraat zou hebben?
Klik om te vergroten...
Laten we, just for fun, even de letterlijke betekenis van het woord verslaafd erbij halen. Ver-slaaf-d. Tot slaaf gemaakt. Zou je met beetje rugge(n)graat de slaaf worden van een stof?

Een stof.

Stof.
Klik om te vergroten...
Het verschil tussen wanting en liking. Als je wilt kappen met drugs zul je even door moeten bijten, als je stopt met drugs en je ``verveeld je`` ben je gewoon een beetje dom als dat een rede is om aan de dope te gaan, of heb je geen wilskracht, en dus geen figuurlijke ruggengraat...

Ik snap wel waar Kim tegen aan loopt, ``choose life``, het leven met drugs is gewoon spannender dan op de bank een filmpje kijken met een kop thee, ik verveel me dan ook, en dan wil ik meestal ook wel gaan zuipen of gaan blowen, enz...

Niemand zei dat het makkelijk was, en als het een eitje was was het ook geen prestatie...
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#20
Wackie zei:
Nee hoor, hoezo verslaving, dat heeft toch iedereen ?
Klik om te vergroten...
Iedereen zonder ruggengraat, ja. Grow up.


ik probeer te stoppen met drugs alleen op de 1 of andere manier wil dat nog niet lukken.
Klik om te vergroten...
Wíl je wel stoppen?

ik verveel mij snel
Klik om te vergroten...
Hoe komt dat? Er zijn zó veel leuke dingen te doen.

en mijn lichaam is erg moe.
Klik om te vergroten...
Leef je wel gezond verder? Gebruik je dagelijks? Hoeveel? Wat?

ook vergeet ik van alles
Klik om te vergroten...
Vrij normaal, niet iedereen heeft een fotografisch geheugen.

en ben ik erg in mij zelf bezig.
Klik om te vergroten...
Wat niet per se slecht is. Toch?

het uitgaan vind ik niet meer leuk,
Klik om te vergroten...
Ik ook niet. Heeft voor mij niks met drugs te maken, het is gewoon geen hobby van mij. Kan toch?

eigenlijk geniet ik nergens meer van.
Klik om te vergroten...
Doe je wel leuke dingen dan? Want als je je alleen maar steeds verveelt kan ik me voorstellen dat je daar niet van geniet.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."