Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsmijn verslaving maakt alles kapot wat me lief is

mijn verslaving maakt alles kapot wat me lief is

9 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Lees iig genoeg over het afkicken van GHB. Niet zomaar cold turkey stoppen en zo.
L
LiesetteLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik lees niets over je baan ...

het is al heel dapper en goed dat je hier begint je tekortkomingen even op te sommen:

je bent verslaafd
je hebt hulp nodig
je schaamt je
je bent bang voor de gevolgen
je ziet in dat deze punten van vitaal belang zijn voor een plek in de maatschappij

wat let je wat belemmert je om alles op alles te zetten en al je laatste krachten te verzamelen om je doel te bereiken.

wat is je doel ?
ben je bereid alles op te offeren behalve je leven om je doel te bereiken ?
kun je tegen lijden ?
geloof je nog in je toekomst ?

ik kan je niet helpen niemand kan dat, je kan alleen jezelf helpen.

tips:

eis van je huisarts meer inzet en laat hem / haar de verslavingszorg bellen met een dringend verzoek een plek te creeeren.
ga naar de dichtsbijzijnde verslavingszorg en blijf daar ...
laat je dus verwijderen door de politie maar neem eerst een freakdosis ghb zodat je goed doorflipt.
je wordt dus niet niet vrijwillig opgenomen wordt maar onder dwang, dus op bevel van een officier van justitie simpel weg omdat je een agent hebt gebeten ( ben je wel hiv vrij ?)

je enige manier om een plek te krijgen is om volledig door het lint te gaan en de maatschappij + jezelf in gevaar te brengen.

regel wel eerst je dingen thuis biedt je omgeving je excuses aan maar vermoord jezelf niet met zelfmedelijden.
je bent jong en sterk dit is een foutje dat uit hand is gelopen er is nog zoveel hoop voor je.
als de GHb het enige is dan is het ergste al voorbij, neem je die ghb om iets te verzachten dan zul je daar ook keihard aan moeten werken.

wees eerlijk en open naar je hulpverleners en je familie.

succes

:hearteyes:
D
Dr GonzoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Liesette zei:
ben je wel hiv vrij ?
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy:
t
trippelhLid
01-01-2024, 00:00
#4
Liesette zei:
ik lees niets over je baan ...

het is al heel dapper en goed dat je hier begint je tekortkomingen even op te sommen:

je bent verslaafd
je hebt hulp nodig
je schaamt je
je bent bang voor de gevolgen
je ziet in dat deze punten van vitaal belang zijn voor een plek in de maatschappij

wat let je wat belemmert je om alles op alles te zetten en al je laatste krachten te verzamelen om je doel te bereiken.

wat is je doel ?
ben je bereid alles op te offeren behalve je leven om je doel te bereiken ?

Ik ben het helemaal met je eens maar het is toch van de zotte dat er geen hulp gegeven kan worden aan mensen die het heel hard nodig hebben.
Okay als er mensen zijn die zeggen het is je eigen schuld .Maar we waren een verzorginsstaat en dat wordt steeds minder. :angry:

Ik wens je heel veel succes en sterkte de aankomende periode


kun je tegen lijden ?
geloof je nog in je toekomst ?

ik kan je niet helpen niemand kan dat, je kan alleen jezelf helpen.

tips:

eis van je huisarts meer inzet en laat hem / haar de verslavingszorg bellen met een dringend verzoek een plek te creeeren.
ga naar de dichtsbijzijnde verslavingszorg en blijf daar ...
laat je dus verwijderen door de politie maar neem eerst een freakdosis ghb zodat je goed doorflipt.
je wordt dus niet niet vrijwillig opgenomen wordt maar onder dwang, dus op bevel van een officier van justitie simpel weg omdat je een agent hebt gebeten ( ben je wel hiv vrij ?)

je enige manier om een plek te krijgen is om volledig door het lint te gaan en de maatschappij + jezelf in gevaar te brengen.

regel wel eerst je dingen thuis biedt je omgeving je excuses aan maar vermoord jezelf niet met zelfmedelijden.
je bent jong en sterk dit is een foutje dat uit hand is gelopen er is nog zoveel hoop voor je.
als de GHb het enige is dan is het ergste al voorbij, neem je die ghb om iets te verzachten dan zul je daar ook keihard aan moeten werken.

wees eerlijk en open naar je hulpverleners en je familie.

succes

:hearteyes:
Klik om te vergroten...
b
babaloniaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hoi,
Ik ken iemand in Den Bosch die bemiddelt in opname (versneld als het moet) in een kliniek...
als je het nr. wilt weten, mail me dan even persoonlijk, dan geef ik het je!

Sterkte en goed dat je zelf inziet dat het zo niet langer kan.

Groet van de partner van een afgekickte Coke-alcohol-gok-verslaafde...
m
maha83Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Hallo,

Ik ben de vriendin van maha83 en weet sinds afgelopen maandag ( 4 dagen) van mijn vriend zijn ghb verslaving af. Ik heb we vaker in huis ( we wonen samen) gezocht naar drugs omdat ik het sterke vermoeden had. De reden waarom ik nooit actiever ben gaan zoeken heeft denk ik te maken met het feit dat ik hem simpelweg vertrouwde. Maar de laatste weken ging M zich steeds vaker anders gedragen, ik begon hem steeds vaker uit te horen over waar hij geweest was en wat hij toch altijd boven en in de auto deed. Maar M heeft ook ADHD dus ik weet dat hij graag veel beweegt dus weer niet veel actie ondernomen. Voor mijn gevoel wist ik het dus al langer maar hoe moest ik iets bewijzen? hoe kon ik aan hem twijfelen als hij zwoor dat hij me nooit zal bedonderen en echt geen drugs gebruikte? Als hij me recht in de ogen aan keek?

Een tijdlang begon ik te denken dat het aan mij lag... was ik nou echt zo'n slecht meisje dat ik hem zo aan het veranderen was? moet ik niet bij hem weggaan om hem te beschermen? kan ik die jongen het wel aan doen? deze vragen kwamen omhoog in verschillende ruzies dat ik wou dat hij ging veranderen en dat ik het gevoel had dat we langs elkaar heen leefden...

Afgelopen zondag zaten we op de bank en 2 goeie vriendinnen van mij waren op bezoek.. M za naast mij en ik zag dat er een spuitje uit zijn zak stak. Ik heb het er uitgehaalt en god wat een razernij kwam er omhoog. M je bedondert mij... ik weet wat er in zit... ik ruik wat er in zit... en nog blijven ontkennen.. glashard zonder knipperen met de ogen....

Maandagochtend op internet gaan zoeken naar een test voor ghb zodat ik zeker wist dat dat het was. Terwijl ik op de computer zit te zoeken, komt M belangstellend naast me staan en geeft meteen aan dat deze test niet zou werken WANT (nou komt het) dat spuitje kwam bij een vriend vandaan en deze had wel eens ghb in huis en dus kon het maar zo zijn dat er wat ghb op gemorst was en dat daardoor deze test positief zou aangeven.

Nu werd ik echt wanhopig, want dit betekende dat ik het ook nog niet kon bewijzen. Ik heb mijn beste vriendin opgebelt en haar het verhaal voorgelegt, godzijdank zei zij tegen mij, dat het volslagen onzin was en dat ik voet bij stuk moest houden...

M gezegd dat als hij niet eerlijk tegen mij zou zijn ik bij hem weg zou gaan, omdat ik op deze mannier niet kon leven.

Dit heeft de doorslag gegeven, M is weggegaan met de auto om een stukje te rijden en toen hij terugkwam begon hij te huilen en bekende dat hij al 2 jaar verslaafd was aan de ghb... ik kan niet beschrijven hoe wanhpoig en bedondert ik me voelde op dat moment... mijn hele wereld stortte in elkaar bij het horen van dit bericht.. Maar om eerlijk te zijn voelde ik geen boosheid, slechts verbazig dat ik het nooit heb doorgehad. Vragen als waarom ben ik niet vaker spullen gaan nazoeken enz.

Vanaf dat moment zijn we allebei door een hel gegaan. Ik heb niks andersgedaan dan klinieken bellen en boos worden om het belachelijke beleid van Nederland. Na heel Nederland te hebben gebelt, hebben we eindelijk een spoedopname kunnen regelen in Amsterdam bij de jelinek. Dinsdag moet hij zich daar om 9 uur melden voor een detox behandeling. Ik hoop dat we nu de goeie kant op gaan en we hier samen uit gaan komen.

Ik hoop dat de mensen die dit lezen en GHB gebruiken en zich bewust van zijn of worden dat het niet alleen joun keuze is maar je je hele omgeving er ook in meetrekt.

Ik ben 21 en begin over 2 weken met mijn hbo-opleiding. Ik heb geen idee hoe de toekomst er voor ons uit gaat zien en of M hier ooit uit gaat komen. Ik heb geen hoop meer of vertouwen, laat het allemaal maar op me afkomen en zie wel wat het brengt. In 1 dag... nee zelfs in 5 min is mijn leven totaal in elkaar gestort...

Mijn eigen acount wordt 1 deze dagen geactiveerd en zal ik jullie op de hoogte houden van ons leventje, in de hoop anderen te helpen en zelf ook af en toe mijn ei kwijt te kunnen
L
LiesetteLid
01-01-2024, 00:00
#7
M heeft zichzelf klem gezet en er is maar 1 exit ..

GET CLEAN
STAY CLEAN

Voor de vriendin:

Iemand die 2 jaar liegt hoef je niet te accepteren, je opleiding gaan sowieso voor vind ik.
Deze tip wil je niet horen maar het is het beste als je nu jezelf redt.
Denk eerst aan jezelf, omgaan met verslaafden is een vak apart.
Uit medelijden proberen mensen het toch ... zeer nobel.
Zoek een plek voor jezelf en accepteer je verlies maar ga jezelf geen verantwoording aanpraten.
Als je bij hem blijft zul je een boel leren wat ze je op de HBO niet kunnen leren, the lessons of life.

Sterkte

Liesje
m
maha83Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Hoi, ik zal me snel ff voorstellen. Ik ben een jongen van 26 jaar en heb dringend hulp nodig.
Gebruik sinds 6 jaar ghb waarvan 2,5 jaar dagelijks. ongeveer 45ml per dag.
Snachts gebruik ik niet meer dus ben volgens mij lichamelijk afgekickt.
Toch is mijn geestelijke verslaving gigantisch sterk. Het lukt me echt niet om eraf te blijven heb het al vaak geprobeerd maar het is nooit gelukt. Het verslavingsgedrag is de laatste dagen erger geworden. Ga dagelijks meerdere malen out, wat mijn vriendin en familie compleet kapot maakt. Ikzelf schaam me ook kapot, zo erg dat ik niemand meer onder ogen durf te komen en mezelf de hele dag opsluit op mn slaapkamer met mn potje ghb/gbl.
Ben ook al meerdere malen in het ziekenhuis beland. Dit kan echt niet langer zo. Ghb heeft alles kapot gemaakt in mn leven dat ik lief heb. Ik moet dus gewoon morgen nog worden opgenomen omdat ik mn omgeving dit niet langer aan kan doen... maar tot mn grote schrik nemen ze nergens iemand op korte termijn aan al ik het alleen maar voor onderdak om mn geliefden deze elende te besparen. Is er iemand met goede tips??
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb helaas geen tips voor je, maar ik verhuis je topic wel even naar 'verslaving'.

Succes
D
Dr GonzoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Pfff dude...Het is kut dat de hulpverlening nog een beetje achterloopt met de huidige drugs-trends.....,en dat er zulke lange wachtlijsten zijn voor de paar plekjes die er zijn..
Ik zou zo op korte termijn ook geen oplossing voor je probleem weten, ja... blijf die hulpverleners maar stalken,elke dag bellen en desnoods via een andere instantie bv. maatschappelijk werk,huisarts,psycholoog...enz proberen toch eerder in een programma te komen om af te kicken...Good Luck... :wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."