Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hoi, ik zal me snel ff voorstellen. Ik ben een jongen van 26 jaar en heb dringend hulp nodig. Gebruik sinds 6 jaar ghb waarvan 2,5 jaar dagelijks. ongeveer 45ml per dag. Snachts gebruik ik niet meer dus ben volgens mij lichamelijk afgekickt. Toch is mijn geestelijke verslaving gigantisch sterk. Het lukt me echt niet om eraf te blijven heb het al vaak geprobeerd maar het is nooit gelukt. Het verslavingsgedrag is de laatste dagen erger geworden. Ga dagelijks meerdere malen out, wat mijn vriendin en familie compleet kapot maakt. Ikzelf schaam me ook kapot, zo erg dat ik niemand meer onder ogen durf te komen en mezelf de hele dag opsluit op mn slaapkamer met mn potje ghb/gbl. Ben ook al meerdere malen in het ziekenhuis beland. Dit kan echt niet langer zo. Ghb heeft alles kapot gemaakt in mn leven dat ik lief heb. Ik moet dus gewoon morgen nog worden opgenomen omdat ik mn omgeving dit niet langer aan kan doen... maar tot mn grote schrik nemen ze nergens iemand op korte termijn aan al ik het alleen maar voor onderdak om mn geliefden deze elende te besparen. Is er iemand met goede tips??"
"Hallo, Ik ben de vriendin van maha83 en weet sinds afgelopen maandag ( 4 dagen) van mijn vriend zijn ghb verslaving af. Ik heb we vaker in huis ( we wonen samen) gezocht naar drugs omdat ik het sterke vermoeden had. De reden waarom ik nooit actiever ben gaan zoeken heeft denk ik te maken met het feit dat ik hem simpelweg vertrouwde. Maar de laatste weken ging M zich steeds vaker anders gedragen, ik begon hem steeds vaker uit te horen over waar hij geweest was en wat hij toch altijd boven en in de auto deed. Maar M heeft ook ADHD dus ik weet dat hij graag veel beweegt dus weer niet veel actie ondernomen. Voor mijn gevoel wist ik het dus al langer maar hoe moest ik iets bewijzen? hoe kon ik aan hem twijfelen als hij zwoor dat hij me nooit zal bedonderen en echt geen drugs gebruikte? Als hij me recht in de ogen aan keek? Een tijdlang begon ik te denken dat het aan mij lag... was ik nou echt zo'n slecht meisje dat ik hem zo aan het veranderen was? moet ik niet bij hem weggaan om hem te beschermen? kan ik die jongen het wel aan doen? deze vragen kwamen omhoog in verschillende ruzies dat ik wou dat hij ging veranderen en dat ik het gevoel had dat we langs elkaar heen leefden... Afgelopen zondag zaten we op de bank en 2 goeie vriendinnen van mij waren op bezoek.. M za naast mij en ik zag dat er een spuitje uit zijn zak stak. Ik heb het er uitgehaalt en god wat een razernij kwam er omhoog. M je bedondert mij... ik weet wat er in zit... ik ruik wat er in zit... en nog blijven ontkennen.. glashard zonder knipperen met de ogen.... Maandagochtend op internet gaan zoeken naar een test voor ghb zodat ik zeker wist dat dat het was. Terwijl ik op de computer zit te zoeken, komt M belangstellend naast me staan en geeft meteen aan dat deze test niet zou werken WANT (nou komt het) dat spuitje kwam bij een vriend vandaan en deze had wel eens ghb in huis en dus kon het maar zo zijn dat er wat ghb op gemorst was en dat daardoor deze test positief zou aangeven. Nu werd ik echt wanhopig, want dit betekende dat ik het ook nog niet kon bewijzen. Ik heb mijn beste vriendin opgebelt en haar het verhaal voorgelegt, godzijdank zei zij tegen mij, dat het volslagen onzin was en dat ik voet bij stuk moest houden... M gezegd dat als hij niet eerlijk tegen mij zou zijn ik bij hem weg zou gaan, omdat ik op deze mannier niet kon leven. Dit heeft de doorslag gegeven, M is weggegaan met de auto om een stukje te rijden en toen hij terugkwam begon hij te huilen en bekende dat hij al 2 jaar verslaafd was aan de ghb... ik kan niet beschrijven hoe wanhpoig en bedondert ik me voelde op dat moment... mijn hele wereld stortte in elkaar bij het horen van dit bericht.. Maar om eerlijk te zijn voelde ik geen boosheid, slechts verbazig dat ik het nooit heb doorgehad. Vragen als waarom ben ik niet vaker spullen gaan nazoeken enz. Vanaf dat moment zijn we allebei door een hel gegaan. Ik heb niks andersgedaan dan klinieken bellen en boos worden om het belachelijke beleid van Nederland. Na heel Nederland te hebben gebelt, hebben we eindelijk een spoedopname kunnen regelen in Amsterdam bij de jelinek. Dinsdag moet hij zich daar om 9 uur melden voor een detox behandeling. Ik hoop dat we nu de goeie kant op gaan en we hier samen uit gaan komen. Ik hoop dat de mensen die dit lezen en GHB gebruiken en zich bewust van zijn of worden dat het niet alleen joun keuze is maar je je hele omgeving er ook in meetrekt. Ik ben 21 en begin over 2 weken met mijn hbo-opleiding. Ik heb geen idee hoe de toekomst er voor ons uit gaat zien en of M hier ooit uit gaat komen. Ik heb geen hoop meer of vertouwen, laat het allemaal maar op me afkomen en zie wel wat het brengt. In 1 dag... nee zelfs in 5 min is mijn leven totaal in elkaar gestort... Mijn eigen acount wordt 1 deze dagen geactiveerd en zal ik jullie op de hoogte houden van ons leventje, in de hoop anderen te helpen en zelf ook af en toe mijn ei kwijt te kunnen"